Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Jeg har aldri fått dette, verken da jeg var i vikariat, eller da jeg hadde fast stilling. Vi har derimot alltid fått fra min samboers arbeidsplass, uavhengig av hans arbeidssted.. Forventer dere en oppmerksomhet fra kollegaer? Jeg hadde satt veldig pris på en oppmerksomhet, trenger ikke være mer enn et kort, bare det å vite at de bryr seg hadde varmet meg veldig. Føler meg litt oversett når jeg er sm eller i permisjon. Akkurat som jeg ikke betyr noe for jobben sålenge jeg ikke er der og kan bidra. Så ja, jeg må vel innrømme at jeg hadde en liten forventning om en hilsen.. Noe jeg ikke fikk. Det ville betydd mye for meg i den hormonuballansen jeg var..
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Jeg fikk sjefen min til å tru at hun var blitt gal hehe Sendte ut bilde av gullet til de på jobben, også skulle jobben sende blomster til meg Blomsterbutikken ringte sjefen og kunne fortelle: Det er ingen ved det navnet på sykehuset... Samme sa sykehuset. Hun ringte tilslutt min mor og lurte på om hun var blitt gal, eller om jeg hadde fått ungen? Mamma kom med en nydelig blomsteroppsett (har enda krukken, den er formet som ei lita rosa vogn). Lå "skjult" på sykehuset
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 jeg fikk ingenting, men var i vikariat, og sykemeldt de siste månedene før fødsel.. De hadde vel glemt meg :-( Er i samme situasjon nå.. .Nytt vikariat, nytt sted, og sykemeldt ...
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 På min arbeidsplass sender de ikke noe til sykehuset, men gir gave når man stikker innom og viser fram barnet. Det blir gjerne 1 mnd eller to i ettertid..
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Jeg fikk en blomst. Min kollega som fikk barn 5 mnd. etter meg fikk ikke annet en enn gratulasjon på sms.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 For å være litt ærlig: du betyr selvfølgelig noe for jobben i den grad du er der og bidrar med noe.. Det betyr ikke at du ikke betyr noe for kolleger mens du er i permisjon, selvfølgelig! Synes det er hyggelig med en hilsen og noe alle arbeidplasser burde gjøre
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 Ei kollega stakk innom med presang til babyen ei stund etter fødselen med begge to. Mannen sin jobb har sendt blomar. Det har og vore vanleg at kolleger har fått presangen til babyen når dei har kome innom jobben på besøk.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #9 Skrevet 9. november 2011 Fikk en kjempefin og dyr sparkebukse. Den var foret og i str 62, og passet perfekt på min varmblodige gutt i juni/juli - dvs vi fikk ikke brukt den Men veldig koselig med en oppmerksomhet!! Husker ikke om vi fikk noe fra jobben til sambo; de første 6 mnd med babyen er mest en svart, svart tåke hehehe
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #10 Skrevet 9. november 2011 På min jobb kjøper kollegaene gjerne noe når man kommer på besøk for å vise frem babyen første gang. Fra mannens jobb fikk vi faktisk en liten hilsen rett etter fødselen. Jeg forventer egentlig ingenting (har ikke en jobb som deler ut goder i hytt og pine), men det er veldig hyggelig når de gjør sånne ting. Denne gangen jobbet jeg også helt til permisjon, så da hadde vi kake i lunsjen og fikk en liten hilsen (til meg selv, ikke baby
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #11 Skrevet 9. november 2011 ), siste dagen jeg var der. (forrige innlegget ble visst sendt uten de siste ordene).
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #12 Skrevet 9. november 2011 Nei, har ikke fått det på noen av mine barn. Her også fikk vi av pappaens arbeidsplass =)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #13 Skrevet 9. november 2011 Jeg har en fantastisk sjef, så jeg tror ikke helt at dette er normalen, men jeg fikk først blomster da jeg ble sykemeldt de to siste månedene av svangerskapet. Da jenta mi ble født fikk vi gave; kjole, body, bamse og strømpebukse. Veldig koselig! Hos oss får alle det samme, uansett om de er fast ansatt eller i vikariat. Vi har en fast sum som brukes når noen gifter seg eller får barn. Helt idiotisk å gjøre forskjell på folk, i alle fall!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #14 Skrevet 9. november 2011 Fikk en kjempefin blomsterbukett, og de hang opp bilde (kopiert fra fb-profilen min) av snuppa med vekt og lengde på oppslagstavla. Kjempekoselig Flere av kollegane har kommet med gave til oss, selv om buketten var fra alle på jobb
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #15 Skrevet 9. november 2011 Jeg fikk blomster på døra et par dager etter at vi kom hjem fra sykehuset. I tillegg fikk jeg et babyalbum, en bok og et gavekort på 600 kr i en babyutstyrsbutikk
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #16 Skrevet 9. november 2011 Ja, begge gangene har jeg fått blomster på sykehuset dagen, og rørospledd når jeg har kommet på besøk og vist frem gutta mine. Vi har tradisjon for å sende blomster/vin til sykemeldte, samle inn til gaver ved runde dager og til gave når noen har fått barn. Vi sender også blomster dersom noen har mistet noen i nær familie osv.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #17 Skrevet 9. november 2011 Ja, også fikk jeg gave av kollegaene mine da jeg giftet meg, enda da var jeg helt nytilsatt i midlertidig stilling.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #18 Skrevet 9. november 2011 Ja det har jeg fått. Synes det er normal høflighet. Ikke akkurat inspirerende og motiverende for fremtidig arbeidsinnsats om sjefen ikke en gang sender en gratulasjon. Hos oss har vi gavekasse så de som betaler der er jo garantert en presang, men også da jeg ikke hadde betalt (var i perm) fikk jeg en liten pakke til babyen som var kjøpt av penger de hadde samlet inn. Blir glad av sånt.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #19 Skrevet 9. november 2011 Ja, fikk blomsteroppsats på døra fra bedriften. Privat bedrift - var controller. Fikk ikke av kollegaer bortsett fra ei - men hun var jo også en god venninne.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #20 Skrevet 9. november 2011 Vi har fått blomster alle tre gangene, både pappaen og jeg, fra totalt fire forskjellige arbeidssteder. Vi har i tillegg fått fellesgaver fra kolleger et par ganger og gaver fra mange enkelt-kolleger (venner). Veldig kjekt!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #21 Skrevet 9. november 2011 Fikk ingen oppmerksomhet (var fast ansatt), og ble ikke invitert på julebord da jeg var i permisjon. Fikk heller ingen julegave det året, selv om de andre fikk gavekort på 300 kr... Kjipt
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #22 Skrevet 9. november 2011 Jeg har fått en vakker blomster oppsats alle 3 gangene Jeg har jobbet på samma plass. Vært sykmeldt de to siste svangerskapene pga komplikasjoner....
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #23 Skrevet 9. november 2011 Jeg tviler på at jeg får noe, jobbet der bare 12 uker og var sykemeldt en god del. Så til sammen jobbet jeg bare 7-8 uker totalt tror jeg. Og jobben var et vikariat som går ut nå i februar. Så forventer igrunnen ingenting av dem. Men har avtalt å komme opp på besøk når babyen har kommet. Ellers tror jeg barnefar får fra sin jobb. Blir sikkert bare blomster, men det er iallefall en liten oppmerksomhet. Kollegene hans virket litt engasjert, og spør han ofte om jeg har fått babyen, hvor lenge det er igjen osv.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #24 Skrevet 9. november 2011 Alle på jobben vår får gave, det er det velferdsnemda som tar seg av. ;-D Vi fikk en fin barnebok og en joggedress til babyen. Pappan fikk ikke noe fra sin jobb. Veit ikke om det er så vanlig at pappan får noe? Gava er jo uansett til babyen da men... Begge jobber som lærere.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #25 Skrevet 9. november 2011 Vi pleier å få blomst og alle ansatte gir ca 200 kr hver og kjøper gave til babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå