Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Er ikke meldt ut av tjenesten, men finnes ingen ledig fastlege i min kommune (som jeg nylig har flyttet til). Nå er min datter blitt syk med øyekatarr, og vi trenger time hos lege imorgen for å få øyedråper/resept. Men hvem ringer jeg til, og hvordan går jeg frem? Må jeg på legevakta på kveldstid, eller kan jeg dra dit på dagtid?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Legevakten har vel kanskje stengt på dagtid..? Jeg ville bare ha ringt til et legekontor, gjerne hvor det er flere leger, og sagt hvordan det er og hørt om det var mulig å komme innom der for en rask time. Håper det ordner seg:)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Du ringer HELFO og får tildelt en. Si at du må ha pga datteren din, også kan du dra til legen etterpå. Evnt spør pent på et legekontor om du kan få time uten at du har lege der. Som regel er de greie med barn Forøvrig er man plikta til å ta inn pasienter på listene sine som er flytta til kommunen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå