Gå til innhold

Hvor mye trener dere i 1. Trimester?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trener håndball 2 ganger i uka med kamp i helgene, og er på treningsstudio 2-3 ganger i uka. Varierer litt mellom å gå på høy puls timer og være i helsestudioet. Trener som vanlig bare at jeg ikke driver med mageøvelser lengre..

Dette er mitt 3. svangerskap, og har vært like aktiv i alle :o)

Jeg prøver å trene som tidligere, men holder meg unna de aller hardeste intervallene. Dvs. holder meg under 85% av max puls, og passer på å ikke bli overopphetet.

Får likevel ikke trent like mye som jeg ønsker fordi jeg må sove når jeg kommer fra jobb, og er ganske uggen for tiden. Blir verre dersom jeg blir sliten, så da frister ikke treningen på de verste dagene. Har vært kvalm de siste dagene, og prøvde meg på salsatrening i kveld.... Det var IKKE så lurt... Magen likte ikke å spinne rundt i dag :-/

Men du kan trygt trene hardere enn å gå rolig på tredemølle! Det er bare bra om du får opp pulsen og i tillegg trener relativt hard styrketrening. Fram til magemusklene begynner å dele seg kan du også trygt trene mage! Du bør også prioritere styrke for rygg fordi den skal bære ganske tungt om noen måneder ;) Kos deg med treningen! :D

Jeg er fortsatt tidlig i svangerskapet og min lege frarådet meg å spille håndball de to første månedene. Mye fordi det er en kontaktsport, og at jeg nå er inne i en "kritisk" fase. Han sier at jeg bare kan løpe som vanlig osv, men at han ønsker at jeg ikke spiller kamp osv. Nå skal det sies at jeg er linjespiller, og er ganske utsatt for juling.

Så i kveld blir jeg desverre heiagjeng for laget som skal spille kamp. :(

Så kjedelig da, Maysan81....

Min lege sier at så lenge jeg føler meg komfortabel med å spille håndball så er det bare å nyte det.

Det står også i informasjonsbrosjyren som er utgitt av helsedirektorartet:

"Etter 3. måned bør du unngå kontakt- idretter som kampsport, fotball og håndball."

Dette er siste treningsuke for meg, for da er jeg 12 uker på vei og syntes det er på tide å gi seg..

Så da blir det Spenst for alle penga de neste 6 mnd!

Livmoren er jo fremdeles under skambeinet, så den lille er godt beskyttet der nede ;o)

Ja du har helt rett. Men legen min mener jeg ikke bør ta noen sjanser, da det var komplisert fødsel (+ prematurt) sist gang. Så alt jeg skal gjøre/ikke gjøre fremover er for å være på den sikre siden. hehe

...skal se om jeg klarer å holde meg unna. hehe.

Annonse

Ja det er jo viktig å gjøre det som føles riktig for deg..

Skjønner at det kan være greit og ikke ta alt for mye av med tanke på forrige gang.. Gruer meg til å legge håndballskoene på hylla neste uke :o(

Men heldigvis er vi jo klare til sesongstart neste år igjen :o)

Min lege sier man kan trene akkurat som før (bare ikke bli overopphetet). Han mener at det ikke går an å trene på seg en abort dersom barnet er friskt. Jeg spurte han om dette i sammenheng med at jeg har hørt om mange som får sykemelding og beskjed om å holde seg i ro når de har blødninger tidlig i svangerskapet (1. tri), han sa at barnet ligger så godt beskyttet så tidlig at det i teorien ikke skal være mulig at ytre påvirkning skal ha så stor påvirkning. Så hvis en begynner å blø og det er en begynnende abort så kunne en forsinke aborten med å holde seg i ro, og fremskynde den med trening. Men utfallet ville fremdeles være det samme. Jeg trener mindre enn før, men det er pga jeg er mer uvel og klarer ikke morgentimene lengre, så det blir med spinning\ styrke ca 3 timer i uken

Den som hadde hatt overskudd til trening.. Jeg er helt kaputt etter jobb. Frøkna hentes i bhg og middag skal på bordet. Blir skikkelig kvalm av å være så sliten, så da prioriterer jeg å ligge med høy benstilling. Håper virkelig det bedrer seg ila noen uker, så jeg kan få kommet i gang igjen..

Flinke som klarer/orker opprettholde samme treningsnivå :-)

Uffda, forstår godt at du ikke har overskudd til trening. Jeg har hatt ferie i 2 uker og har sovet i gjennomsnitt 10 timer hver natt, har heller ingen barn fra før, så treningen er liksom det eneste jeg har hatt. Men bruker mye tid på å manne meg opp:-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...