brutussa Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 gravid med mitt første barn, i 32. uke. har noe som jeg kan sammenligne med menssmerter. kan det være kynnere? vet at magen blir hardere osv, og den blir kanskje det. men kanskje jeg bare innbiller meg det
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Ikke akkurat som mens smerter... magen strammer seg helt, blir steinhard... men trenger ikke være hele kulen, kan godt sitte bare nederste delen.. Men som sagt, kjenn på magen når du får en kynner så kjenner du det bedre, huden blir hard også.... =) Skjønte du noe av det?? Ikke alltid jeg er så flink til å forklare he he =)
septemberpiken Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Her er det viktigste tegnet at magen blir steinhard. Det kan være både i øverste og nederste del av magen, og noen ganger er de litt ubehagelige, men synes ikke det minner om menssmerter for min del. I starten merket jeg de mest etter fysiske utskeielser, nå kommer de uansett hva jeg gjør (er 39 uker nå, da).
kleika Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 heei brulussa venter min 3 og hadde ikke så veldig mye kynnere i første svangerskap skjønte slet ikke hvad folk pratede om, kom mere tydeligt med nr 2 og nå endda tidligere og tydeliger med nr 3 jeg måtte settes igang 9 dage over tiden med nr 1 og hjelpes hele veien da jeg ikke utvidede meg av meg selv. kynnere er som de ovenover har beskrevet, men hvor tydeligt de merkes og hvor mange man har i et svangerskap er veldig individuellt
brutussa Skrevet 9. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2011 takk for svar alle sammen. spørs om det er kynnere jeg har da.. huden blir ikke hard iallefall. er det vanlig me menssmerter?
annek89 Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Jordmor sa til meg i dag, da jeg sa jeg har "menssmerter" eller "murringer" og masse kynnere at det var ting som begynnte å skje. Jeg er 36 uker, jeg holder iallefall på å bli klar til fødselen mente hu det var... Men hu sa også at det er sannsynlighet at jeg føder alt fra den uka her og litt utover... Men noen har jeg hørt har disse mens følelsene lenge da, så du begynner sikkert å modnes og sånnt, du bør spørre jm din =)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 menssmerter er helt normalt ja, det er en del av modningsprosessen.. Jeg begynte med mensmurringer i uke 28 og først denne uka at de er blitt vonde sammen med vonde kynnere. Nå er jeg jo uke 36, men kan fremdeles ta noen dager til (eller uker) Man kan gå lenge med slike rare "vondter" uten at det skjer noe mer, det er ren modning og det skal jo til uansett =)
Ludda11 Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 Magen blir steinhard, jeg må "puste meg gjennom" de verste og de kan vare fra 30 sek. til 1 time hos meg. Menssmerter kan ikke sammenlignes med dette, min mening iallefall Luddis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå