Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Jeg får ikke til å gå på do, jeg spiser variert og drikker mye vann. Men jeg kommer ikke på do før jeg får skikkelige kramper i magen. Noen som sliter med det samme? eller har noe råd?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Gå på apoteket og kjøp: duphalac Jeg brukte dette ved problem med magen som stoppet opp og luft som kilte seg fast... Funket kjempe bra her
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Eller gjør som det hender jeg gjør, spis noe du tåler men får løs mage av. (jeg har en slik reaksjon på boller ) 21:14
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Apotekvarer for å løse situasjonen nå, men forebygg også med svisker, yoghurt, masse vann og linfrø.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 Aktivitet, gå mye. Gjør ting som gjør deg avslappet, les blader på do. sitt på huk, etter en stund setter det ofte igang bæsjerefleksen ;-) prøv med en sånn liten krakk under beina når du sitter på do. Spis fiber, benefiber fra apoteket og drikk enda mer vann. spis svisker! Eller kjøp lactulose på apoteket. Ofte handler det bare om å få igang en vane ;-) men vær veldig forsiktig med avføringsmidler, langvarig bruk kan ødelegge de naturlige tarmbevegelsene...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 Aktivitet, gå mye. Gjør ting som gjør deg avslappet, les blader på do. sitt på huk, etter en stund setter det ofte igang bæsjerefleksen ;-) prøv med en sånn liten krakk under beina når du sitter på do. Spis fiber, benefiber fra apoteket og drikk enda mer vann. spis svisker! Eller kjøp lactulose på apoteket. Ofte handler det bare om å få igang en vane ;-) men vær veldig forsiktig med avføringsmidler, langvarig bruk kan ødelegge de naturlige tarmbevegelsene...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #7 Skrevet 8. november 2011 Jeg er i uke 24, skal jeg ikke være forsiktig med duphalac da? HI
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #8 Skrevet 8. november 2011 Frukt og Fiber, drikk masse vann til. Fåes kjøpt på apotek og helsekost. Er en pakke med mange terninger i, inneholder bla dadler. Smaken er også ganske god. Koster rett under 200 kr. Synes de virker mye bedre enn Duphalc ol, få såsinnsykt mye luft i magen av de oljene.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #9 Skrevet 8. november 2011 Duphalac er helt ufarlig når du er gravid, legen min anbefalte meg det da jeg var gravid. Dessverre synes jeg duphalac er så motbydelig at jeg klarte ikke å svelge det, så jeg var like langt. Det eneste som hjalp meg, var å føde....
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #10 Skrevet 8. november 2011 For meg hjelper det å ta en røyk(!) Faktisk... Men gjør ikke det når man er gravid da... Har hørt kiwi også setter igang - men selv er jeg allergisk mot det...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #11 Skrevet 8. november 2011 5 svisker, to glass vann og en løpetur på en time pleier å løse problemet her.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #12 Skrevet 8. november 2011 Spis svisker, epler og veldig grovt brød. Tygg maten godt og ikke sluk den med luft. Drikk mye vann, gjerne et glass før måltidet.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #13 Skrevet 8. november 2011 En annen ting som hjelper er foresten å masere seg selv rundt endetarmsåpningen i noen minutter mens man sitter på toalettet. (hanske kan være lurt ;-))
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #14 Skrevet 8. november 2011 Jeg fikk beskjed av legen at det var ikke farlig å ta en Dulcolax stikkpille for å bli tømt der og da når jeg var gravid:p
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #15 Skrevet 8. november 2011 Takk for gode råd! Får prøve meg frem litt.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #16 Skrevet 8. november 2011 21:14 her Har ingen aning, brukte det etter jeg var gravid, men hør på apoteket. Eventuelt så har druer og svisker sånn løs mage virkning, og malt kan du vel også spise?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå