fyrverkeriet-juligutt<3 Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Har en gutt på 4mnd som jeg ammer også får to flasker med mme om dagen. Jeg har brukt NAN sin mme de første mnd, og den gjorde lillegutt treg og litt hard i magen, og han bæsjet nesten kun en gang i uka. Og hadde mye magevondt. For 3 uker siden byttet jeg til HIPP sin mme. -Og nå er det helt motsatt, han har 3-4 bæsjebleier om dagen, helt løs i magen. Ikke så mye magevondt lengere heldigvis. Han gulper masse og nå alle disse bleiene, tenker litt på at han blir litt dehydrert når nesten alt kommer ut igjen, begge veier.. og bæsjen er plutselig blitt grønn. Blir det helt krøll i systemet om man bytter igjen og igjen? Eller går det seg til med den nye mme'n etterhvert? Det gjorde jo ikke det med NAN og heller ikke gått seg til med HIPP etter 3 uker..
Billie Jean Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Jeg har akkurat skrevet et innlegg her nå som handler om at gutten min får en flaske NAN om dagen, og sliter med magen. Uff, det høres jo ikke bra ut med for mye gjennomgangstrafikk og gulping heller da... Håper vi finner ut av det begge to, ikke noe gøy når de små har vondt i magen!
Gjest MammaentilMia Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Vi bruker Collett. Det er for babyer som får lett vondt i magen. Jenta vår har minst en bæsjebleie om dagen og mye mindre vondt i magen. Prøvde NAN istad og det var ikke bra for magen så neste måltid da ble med maltekstrak og Collett for å fjerne mageknipen ja. Nan er ikke bra tydeligvis
fyrverkeriet-juligutt<3 Skrevet 8. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2011 Ja, håper vi finner ut av det Billie Jean ! Heldigvis mindre/nesten ingen magevondt nå i forhold til med NAN. Ja tydeligvis ingenting godt som kommer ut av å bruke NAN! Kanskje vi må prøve collett? Men det er vel ikke så godt for de de å bytte å "herje" sånn med systemet med ofte.. Skulle hvertfall ønske at jeg byttet vekk NAN for mange mnd siden og ikke startet med den! Hadde nok sluppet mye magevondt da og treg mage på den lille!
Matrosen og Meg:) Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 Jeg brukte først nan, masse magevondt og slet med avføring. Byttet til collett, og nå har han aldri vondt i magen lenger og bæsjer to ganger om dagen. Har ikke trengt å bruke så mye som en skje malt heller etter vi sluttet med nan:) anbefaler collett på det høyeste:) men igjen, så er vel dette forskjellig fra barn til barn, som med alt. Han gulper også mindre nå enn tidligere:)
fyrverkeriet-juligutt<3 Skrevet 8. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2011 Høres ut som jeg må bytte til Collett å prøve det heller! Hørte liksom så mye bra om HIPP sin mme også, men opplever at han blir så veldig løs i magen! Som jeg skrev øverst 3-4 bleier om dagen, andre som har opplved det med HIPP?
Studentmamma88 Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Det tar tid å bli vant til en ny mme, og man skal ikke bytte og styre med mme. Har fått masse kjeft på sykehuset fordi jeg først brukte nan, så hipp, så colett. Vi måtte da bytte tilbake til nan....!! Men selvfølgelig kan du bytte vist gutten spruter ut alt i samme fei:)
Matrosen og Meg:) Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 Studentmamma88 - Jeg ser at dere hadde fått beskjed fra sykehuset om å gå tilbake til nan? var det fordi dere hadde prøvd alle, men nan funket best? eller er det noe med de andre merkene som gjør at man ikke skal bruke dem over lengre tid? Jeg som jeg skrev over har byttet en gang, fra nan, til collett. og det funker kjempe bra. har ikke prøvd meg tilbake på nan, ikke prøvd hipp. og har som sagt bare byttet en gang. ble liksom litt "redd" her nå, når jeg ser at du fikk kjeft fra sykehuset. Mulig jeg misforstår innlegget, så da spørr jeg bare:)
Studentmamma88 Skrevet 9. november 2011 #9 Skrevet 9. november 2011 Du skal ikke bekymre deg, det høres ut som din baby har hatt godt av å bytte, bare man ikke bytter så ofte. Vi syntes colett funket best, hun var fin i magen og hadde mye mindre luft. På sykehuset sa de bare at vi måtte kutte ut colett og hipp,og at det var best at hun gikk på nan siden det var det hun begynte på. Og at det ikke var sunt å bytte og styre slik vi hadde gjort. De var så krasse når de sa det, så jeg sa bare "ja ok" uten å spørre hvorfor. Dette vet ikke dem, men vi byttet tilbake til colett når vi kom hjem fra sykehuset når hun ble frisk. Maktet ikke tre timer med skriking pga.luft hver gang hun skulle sove. Men selvsagt har hun nå blitt syk nå igjen,og vi måtte ringe til sykehuset for en telefonsamtale. Det første de spurte om var om vi hadde byttet vekk nan... "ehhh... neeei...". Vi må tilbake til sykehuset i slutten av måneden, og vi kan jo ikke gjøre noe annet enn å gi henne nan da.. Stakkars tulla mi: Nan-hipp-colett-nan-colett-nan... Bytt gjerne, men ikke så ofte som vi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå