Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #26 Skrevet 8. november 2011 Ærlig talt hi slik går det ikke an å skrive. Har lyst til å melde inn innlegget ditt for dette er ikke bra for en baby. Å si til din baby at du skal ,,,,,,,han, wath? Synes ikke synd på deg men synd på babyen din som har en mamma som ønsker å ,,,,,,han! Skjerp deg!
Nikamo Skrevet 8. november 2011 #27 Skrevet 8. november 2011 Signerer Aneღ B+R+O.M. ✿her. Også bare slenger jeg ut en tanke; kan h*n være overstimulert og slite med å roe seg ned? Ser jo at dere er med på masse spennende ) Men kan det bli for mye for mini...? Kanskje dere trenger noen "kjedelige" dager hjemme en stund, med litt rigide rutiner... Jeg mener jo at søvn avler søvn da - hvordan er dagsovingen? (Mulig du skrev det, men husker ikke nå!)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. november 2011 #28 Skrevet 8. november 2011 Skjønner godt at du er sliten og at man innimellom kan si ting man ikke mener og babyen din er så liten at hn ikke forstår hva du sier. Og søvnmangel er den værste formene for tortur Kjempeflott at du står i kø for å få hjelp, men det du trenger NÅ er ikke en psykolog om 3 uker, men du trenger litt avlasting sånn at du får sove litt og ha litt alenetid. Kan du ikke sende babyen din til besteforeldre ,en tante eller en venninne for 1 natt eller 2 . Så få du slappet av litt , det hjelper mye og bare ha litt tid for seg selv og sove en hel natt. Babyen din klarer fint å være borte i 1 natt eller 2 når hn er 9 mnd. Stor klem til deg.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #29 Skrevet 8. november 2011 Ærlig talt, HI. Her er det faktisk snakk om å skjerpe seg. Alle barn har perioder hvor de sover lite. Hvis du ikke klarer å høre at han sutrer litt eller gråter litt, så skru opp tv'en noen minutter og gå inn med jevne mellomrom. Du trenger ikke å sitte der å dytte inn smokken osv, det holder at du går inn av og til slik at han ikke blir redd. Jeg må ærlig innrømme at jeg har vanskelig for å tro på deg, en ting er at du sier stygge ting for å få ut frustrasjon. Men en annen ting er at du skulle ønske at du aldri fikk han osv, da vil jeg ikke si at du oppriktig elsker han. Ring foreldrene dine og fortell hvordan du holder på, da kommer de til å finne tid til å avlaste deg.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #30 Skrevet 8. november 2011 Kjære deg! På en måte forstår jeg deg veldig godt. Jeg har også vært sint på de små mine når de ikke vil sove...Det er forferdelig slitsomt med barn som ikke finner søvnen. Jeg har vært veldig sliten og oppgitt mange gange selv. Har to barn,og begge har slitt med søvn. Så jeg vet hvor utrolig vondt det er å ha det sånn. Jeg vil på det sterkeste, og av hele mitt hjerte be deg om å oppsøke Karin Naphaug om hjelp.Hun har hjulpet oss,og barna våre har blitt fullstendig forandret. Gå inn på sovekarin.no,og du vil få hjelp.De er fantastisk flinke,og det er helt klart verdt de kronene det koster. Livet vårt ble som nytt Lykke til!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. november 2011 #31 Skrevet 8. november 2011 Syns du skal skjerpe deg 18:19. Kan du ikke heller komme med noen gode råd enn å få hi til å føle seg enda verre... Tror du det hjelper?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #32 Skrevet 8. november 2011 Mitt yngste barn våknet annenhver time i halvannet år. Og han brukte ca 30-50 min på å sovne igjen hver gang.. gjett hvor mye tid det ble til overs for meg å sove da? I tillegg hadde jeg ett annet barn å ta meg av, helt alene. men man sier ikke sånn til barnet sitt... stakkars barn.. alt jeg kan si er at plutselig en dag så sov han helt rundt.. og nå i en alder av 3 år så sover han fra 18.30 - 08.00 ca.. jo mer du hisser deg opp, jo vanskeligere vil det bli å få babyen til å sovne..
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #33 Skrevet 8. november 2011 Du vet selv svaret på spørsmålet ditt. Det skal ikke være slik som dette! Det er lov å bli trøtt, sliten å lei, men å bruke sånne ord som du gjør er absolutt ikke greit! Du sier at du er en super mamma som elsker barnet ditt høyt, og at det ikke lider noe nød.....tja....hvordan er tonefallet ditt når du lirer av deg glosene dine? Mildt og trøstende, eller hveser du det frem mellom sammenbitte tenner? Og å kalle sitt eget barn for jævla, manipulerende drittunge osv tyder på at du er svært syk og trenger hjelp umiddelbart! En baby på 9 mnd skjønner ikke at mamma blir trøtt og sliten, hn skjønner bare at hn ikke finne roen og trenger trøst. Og for hn er mamma det tryggeste i verden, og det er opp til deg å sørge for at hn har den troen hele oppveksten. Om dette ikke er et trolleinnlegg, trenger du hjelp umiddelbart! Ta kontakt med helsestasjonen i morgen og forklar situasjonen. Og er det et trolleinnlegg....så trenger du nok også hjelp, vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #34 Skrevet 8. november 2011 jeg håper du har vett til å levere barnet ditt til barnevernet. Du er alvorlig deprimert. Og SLUTT med det der "HN" greiene!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #35 Skrevet 8. november 2011 Takker for støttende ord til de som har gitt meg det. Når ejg sier det ler hun som regel. Tror nok jeg skal kjøpe den sovekarin boken altså. Trenger den nå. Kjæresten, baby og jeg drar til tjøme i helgen komme litt bort kan også være deilig. Ja hn er nok kanskje overstimulert. Merker at de dagene det skjer veldig mye blir hn veldig sliten og sutrete og mammadalt. takk igjen. Og til dere som hater meg. Drit i det. Drit i å skriv til meg, dere hjelper meg ikke. dere gir meg heller ikke dårligere samvittighet for den er grusom fra før.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #37 Skrevet 8. november 2011 Du ber jo om trøbbel med ordlyden i innlegget ditt. Ny her?:-) Når det er sagt så er en ting hva du tenker i frustrasjon og fortvilelse. En annen ting er hvordan du handler. Etter min mening er det sunt å få ut frustrasjon. Men helst ikke på en sånn måte at barnet ditt blir utrygg da. Men det forstår du nok. Og jeg vet hva det vil si å ha unger som bruker timesvis på å sovne. Jeg har bysset og bæret og sunget sikkert i et år av mitt liv, og det er ikke kos når ungen bare skaper seg og ikke har planer om å sovne på 2 timer når en selv er stuptrøtt og har 1000 ting å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #38 Skrevet 8. november 2011 Slutt med HN greiene? Vil ikke skirve om det er hun eller han derfor hn... Jeg er ikke syk, jeg er fullt klar over at det er galt nemlig. jeg er utslitt det er en forskjell på det. Jeg er ikke ny her vært her i halvannet år ca. Men ja jeg skrev akkurat det som var i hodet mitt. Jeg tenkte ikke over hverken ordlyd eller noe annet enn bare å få det ut. For å få noen råd og kanskje til og med noen har vært i litt samme situasjon. Alle som ser samspillet mellom barnet og meg skryter over det og sier ejg er en insuktsfull mor noe jeg vil si jeg er siden jeg vet dette er galt og har oppsøkt hjelp. Alle sier også hn er en veldig trygg baby og det er hn tro det eller ei.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. november 2011 #39 Skrevet 8. november 2011 Nå må noen av dere roe dere ned 3 hakk , ærlig talt hva tror dere dere oppnår med å kalle Hi syk i hode? Kan dere ikke heller komme med noen råd??
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #40 Skrevet 8. november 2011 19:39 igjen En ting til: du er garantert ikke den eneste som har sagt både drittunge og bannet til ungen sin. Jeg lover. Ikke nødvendigvis helt krise det. Det viktige er at du er bevisst og søker å gjøre noe med problemene med din frustrasjon og ditt barns søvn. Og det ordner seg nok. Bare sørg for å være oppmerksom på hvilke situasjoner som kan få deg til å tippe over og forebygg! Få mannen din til å sykemelde seg om det så er det det står på. (har du en mann forreste?). Og skaff avlastning så du får litt perspektiv og hvile og andre impulser. Ønsker deg lykke til og at du er sterk. Du forstår hva som er riktig og galt og vil strekke deg langt for å gjøre det beste for ditt barn,det tror jeg. Og dropp dagsoving hvis ingenting fungerer. Det er slitsomt på dagen, men til gjengjeld vil jeg tro det ordner seg til kvelden etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #41 Skrevet 8. november 2011 takk 19.50 og mammaen til will&Ailo dere er gode damer dere! Nei jeg tror vel egentlig andre også kan ha bannet til sine barn, men det jeg har sagt er grusomt. Men jeg jobber med meg selv. Jeg har ikke mann altså er ikke gift, men jeg har en fantastisk støttende kjæreste som tar hn på natten når han sover her, men vi bor ikke sammen ennå. Han er ikke barnets far, men ser på seg selv som det og er en god støtte. Han er student for tiden så har en masteroppgave som skal leveres. Hn sover veldig lite på dagen, kun om vi er på trilletur egentlig og sjelden mer enn 20/30 minutter en gang om dagen. Så babyen er mye trett, men veldig blid så vi koser oss masse på dagen, men mest om vi gjør noe. Her hjemme sutrer hn ofte, sikekrt fordi hn vil sove, men ikke får til... takk for gode varmende ord!!
babygirl<3 Skrevet 8. november 2011 #42 Skrevet 8. november 2011 Hei HI! Jeg synes fryktelig synd på deg, men også veldig synd på barnet... Du har fått mange gode råd her, og de burde du absolutt følge. Andre ting du burde teste ut er: - snu/flytt sengen til barnet - la barnet sove i en "sovepose" (da må barnet ligge mer i ro) - Bruk LANG tid på å forberede til legging. Les bøker, syng god natt sanger, gi et deilig bad med beroliggende duft i såpa (lavendel feks), gi en god flaske melk(eller pupp om du ammer), sitt og kos, ro ned, kos, ro ned... ikke snakk og skrik, kontroller deg selv!! PUST MED MAGEN!!! syng for barnet, gyng og kos. - funker det ikke å flytte sengen , bytt rom! Barn som voksne har "favorittmåter" å sove på, disse ligger naturlig i oss og det er forstyrrende ligge "feil vei" - endre barnets kosthold!!!!!! - hudk å gi barnet VANN, kanskje er det så enkelt som at barnet er kjempetørst? Jeg har selv ett barn på 9 mnd - min er en engel men umulig å legge iblandt, på de "verste" dagene setter jeg henne på gulvet med noen leker og gjør ikke så mye ut av meg, har på rolig musikk e.l. og lar babyen slite seg selv litt ut. Send gjerne en PM om det er noe, har stor medfølelse! Men du er NØDT til å SLUTTE å snakke slik til babyen din!!!! Slik går det ikke an å si. Søk om avlastningshjem, ansett "nattmamma" for en periode, spør venner/familie - BARNEFAR om hjelp og kom deg ut slik at du får litt fri på kveldstid i blant, Du greier ikke å ta vare på barnet ditt om du ikke greier å ta vare på deg selv først... Hvor i landte bor du ? Jeg kan gjerne hjelpe til om du bor innenfor rimelighetens grenser
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #43 Skrevet 8. november 2011 hei igjen! Skrev til deg litt tidligere i tråden. Utifra det jeg kan lese fra innleggene dine,så er nok et av de største problemene dine at du må rett og slett kutte ned på "servicen". Barn i denne alderen har ikke vondt av å skrike.Man må tenke at i det lange løpet er det faktisk det beste for dem. Barn trenger god og lang søvn for at de skal utvikle seg riktig. Jeg vet at mange synes det er vondt å høre barna deres skrike(jeg er på samme viset selv),men det er faktisk verre at de får mindre søvn. Det var jeg som anbefalte deg Sovekarin.Boka hennes er et veldig godt verktøy!Vil absolutt anbefale deg å kjøpe den.Vet ikke om du studerte siden hennes,men de kommer også på hjemmebesøk og tar i mot telefonsamtaler. Vil anbefale deg å ta kontakt for råd i første omgang,da det kan være godt med noen gode støttespillere i ryggen! Dette klarer du! Nok en gang,lykke til!
babygirl<3 Skrevet 8. november 2011 #44 Skrevet 8. november 2011 PS: det kan være babyen har det vondt, ta barnet med til manuellterapeut, fysioterapeut, kiropraktor o.l. (besøk gjerne alle sammen!) og få sjekket opp, knekket opp og løsnet, har barnet spenninger som gjør vondt vil hn antakeligvis ha vondt for å sove om kvelden. Hu av mi hadde en sammenklemt virvel som vi holder på å fikse på nå
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #45 Skrevet 8. november 2011 Det er rett og slett enkelte ting man aldri sier til barnet sitt! Hvordan i all verden forventer du at folk skal reagere på det du skriver. At du sier til din egen baby at du skal drepe han,,,,,,,,,,,,,,,,,, Det er svikt i stor grad. Ikke greit! Fy!
**venter** Skrevet 8. november 2011 #46 Skrevet 8. november 2011 Bor du i nærheten kommer jeg gjerne å avlaster deg litt:)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #47 Skrevet 8. november 2011 Hei Jeg ville bare fortelle deg at jeg over en ganske god periode hadde en veldig sutrete gutt hjemme. Slitsomt sutrete, og det var vanskelig for han å få sove. Det tok sin tid, men til slutt fant jeg ut at det var tennene som plaget han. Alle barn er forskjellige, storebroren reagerte ikke så mye på tennene. Kanskje det kunne vært en ide og prøvd ut sånn til å smøre på gummene? Ikke alltid så lett å tenke på slike ting hvis man er kjempesliten. Men nå vet ikke jeg hvor lenge det har vart heller da.... Håper det ordner seg. Avlaster gjerne jeg også, men tviler på at vi bor så nærme hverandre. Men lykke til.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #48 Skrevet 8. november 2011 Får helt vondt av babyen!!! Stakkars liten!! JA, det er helt normalt at babyer sliter med søvn!!! Og du sier han er blid og fornøyd på dagen, og da elsker du han, elsker du han kun når han blid da? Bare vent til trassalderen! Uff stakkars gutt!!!!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #49 Skrevet 8. november 2011 Jeg har sikkert kalt barnet mitt en drittunge jeg også... i frustrasjon og utslitthet over en baby som aldri sov på dagen og ikke ville sovne på kvelden. Jeg skjønner godt hvordan du har det, men du er bare helt nødt til å gjøre noe med det. Du kan ikke fortsette å løpe inn til baby for enhver lille ting, og om du ikke klarer å venne av med det alene, så får du låne bort baby til noen som klarer å hjelpe deg med dette. Du skriver litt mer reflektert i de andre innleggene enn i hovedinnlegget, så du har sikkert vært veldig sliten og frustrert, og hvis du føler sånn ofte, så bør du nok forsøke å få hjelp så snart som mulig. Ta det opp med helsestasjonen eller legen hvis du må vente videre på psykolog, og les Karin Naphaug sin bok - og følg metodene som står der, uansett hvor tøft det er for deg. Det kan ikke bli verre enn det er nå, slik jeg oppfatter det. Du vet jo egentlig at det ikke skal være sånn, så begynn med å gjøre noe med det så fort som mulig!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #50 Skrevet 8. november 2011 Oida.. sånn skal det IKKE være. Snakk med helsesøster / lege. FORT! Du kan ha en fødselsdepresjon og du bør få hjelp før du skader ungen din altså...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå