Gå til innhold

Noen ganger sier jeg til babyen min ting som : Jeg skal drepe deg, jeg har så lyst til å drepe deg om du ikke er stille, hold kjeft! drittunge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hn har sluttet å sovne, umulig å legge. jævla drittunge som manipulerer og holder på. Elsker hn, men ikke om kvelden! Umulig å få hn til å sove m dagen og å sovne på kvelden. Må sitte hos hn å dytte inn smokk og alt mulig i flere timer! Helvete for et liv jeg har. Fy faen som jeg angrer på at jeg fikk barn, det er vel det værste som har hendt meg!

Når det ser ut som hn sovner og jeg sniker meg ut, så tar hn ut smokken å kaster den mellom sprinklene på sengen. Vet ikke min arme råd er så sliten og lei hele ungen. Men på dagtid er hn alltid blid og fonøyd så elsker hn jo. Men fy faen stakkars dere gravide!!

Har prøvd å legge super tidlig før hn blir overtrett hjelper ikke like fordømt umulig da. Ligger å pludrer og ler og holder på, prøvd å legge sent da hn er stup trett også umulig! Noen som ikke får til å bli gravide som vil ha hn?

Skal det være slik som dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:-(

:-(

Stakkars baby !

Skrevet

SØK HJELP!!!!!! Ring fastlegen eller helsesøster i morgen. Du MÅ få hjelp!

Skrevet

hn lider ingen nød. hn ser på meg og smiler og skjønner ikke bæret av hva som blir sagt. hvordan skal jeg få den djevelen til å sove? ikke sove NOE i hele dag og 5 timer i natt ca... JUHU! baby er gøy igrunn

Skrevet

Dette er ikke normalt.Men bor du i nærheten kan jeg avlaste deg jeg.Har to egene barn men de er store.Hvor bor du?

Skrevet

Uffda, stakkars baby...

Du skriver at du prøver å legge han tidlig men da ligger han å "pludrer og ler og holder på". Hva så, gjør det noe da? Kan hn ikke få lov til det da?? Herlighet, tror du babyer har en av og på knapp???? De er ikke dukker, våkn opp!!

Skrevet

Har god kontakt med fastlegen. Han er super han ser jo meg med ungen og sier ejg er super med hn, og jeg har verdens tryggeste barn, men med en enorm lakenskrekk som NEKTER å sovne.. what to do???

hi

Skrevet

I alle dager. Dette må da være en spøk? Hvis ikke synes jeg fryktelig synd på babyen din, og signerer over- SØK HJELP.

Skrevet

Da burde du fortelle fastlegen sannheten: At du ikke er så super og at du trenger hjelp.

Om du fortsetter å bygge hat til barnet og skrike og bære deg så vil du snart få en utrygg unge. Vil du det???

17:35

Skrevet

hi her. pludrer ikke å ler hele tiden, sutrer og klør seg i øynene og er STUPtrett, men akkurat i det jeg tror hn sovner og ejg går ut snur hn seg mot meg og pludrer og ler. for så å gråte igjen og vri seg frem og tilbake. hn vil finne roen og sove, men klarer det ikke... Overtrett ett og slett!

baby er 9 mnd.

Skrevet

Det høres ut som du er altfor utslitt til å greie dette alene, få noen til å avlaste deg!

Skrevet

Stakkars baby, og stakkars mamma! Du er virkelig sliten, er du ikke? Snakk med helsestasjonen, og be om hjelp. Sånn som dette kan dere ikke ha det.

Ring helsesøster i morgen, jeg tror ikke du egentlig vil skade babyen, men du trenger råd, veiledning og litt hjelp på veien. Lykke til, dette går fint :)

Skrevet

Hm. Her lukter det troll.. LANG vei.

Gjest amandine
Skrevet

HI! Du må rett og slett skaffe deg hjelp ASAP om dette er alvor! Det går ikke an å oppføre seg sånn overfor et barn, rett og slett!

Skrevet

Akkurat det jeg skulle kommentere også; du kan bestemme når han skal legge seg, men ikke når han sovner... Pludring og latter skader vel ikke?

Og fem timer søvn er faktisk ikke sååå lite.

Dessuten MANIPULERER ikke en liten baby!

Hvis du har god kontakt med fastlegen, så be om hjelp. Men jeg tror ikke h*n ser virkeligheten - du er ikke super med ungen din hvis du sier sånne ting til han! Da er han ikke mye trygg så mye lengre...

Ut fra hvordan du skriver, ser du ut til å være en ung mor. Ønsket deg kanske en liten baby å leke med "for de er jo så søøøte"...? Ja, det er de, men de kan også være fryktelig slitsomme. Men det er likevel ditt ansvar å gi omsorg og kjærlighet (og ikke kjeft) uansett, for dette barnet har ikke bedt om å bli født!

Hvis ikke så får du ta ansvar og be om hjelp.

Skrevet

prøvd og fks slå opp reiseseng, eller legge babyen i vogna?

Jenta her fikk også skikkelig lakenskrekk, endte tilslutt med at jeg la henne i reisesenga og da sov hun og sovnet fort omtreng hver kveld.

Prøvd og fks gi flakse med melk? enten mme ellr kumelk som er litt lunken, synge en sang eller to og si natta og gå ut og bare la den grine og gå inn innimellom og gi smokken på nytt.

Skrevet

Tror dere ikke jeg sliter nok med dårlig samvittighet? Jeg elsker mitt barn overalt. og setter alltid hn først. Noe som har resultert i at det ikke er noe igjen til meg, ingen energi, ingens teder å hente energi, ingen søvn... Jeg har tourettes så når ejg blir sliten får jeg mye mer tics enn normalen det er jævlig rett og slett.

Alt jeg trenger er søvn, de periodene hn sover bra er ting supert.

På dagtid går ting fint da er vi i åpenbarnehage, på babysang, baby svømming så hn får møtt andre barn og alt er bra. Men med engang vi da kommer hjem er hn utslitt og stuptrett og klarer ikke sovne. Noen som har noe råd for å få baby til å sove da?

hi

Skrevet

Snakk med helsesøster.

Jenten min var også veldig vanskelig å legge en lang periode, og våknet om natten og hylskrek i flere timer, utrolig slitsomt. Vi fikk masse råd og tips som ikke hjalp, etterhvert ble vi sendt videre til søvnpsykolog, noe som hjalp litt. Siden det ikke roet seg så veldig fikk vi komme til hos helsestasjonlegen, han så at vi var helt utslitt og at dette hadde pågått over så lang tid at han skrev ut sovemedisin for snuppa, denne skulle vi ta i en uke for å snu om på rytmen hennes. Det høres helt forferdelig å gi sovemedisin til en 9 måneder gammel baby, men herrregud som det hjalp, da uken var over var rytmen snudd og vi var alle nye mennesker. Jeg sluttet ganske tidlig med soving på dagen, hun hadde ikke spesielt bruk for det, og leggingen var mye lettere på kvelden! Hun fikk sove når hun trengte det, ellers bare lå hun og hvilte i vognen en stund.

Jeg vet det kan være veldig vanskelig, men det er bare å bite tennene sammen og holde ut, det går over tilsluttt! Og igjen: Snakk med helsestasjonen!!

Skrevet

Det skal ikke være sånn, selv om han er bare en baby så skal man selvfølgelig ikke si sånt til en liten en!! Du bør søke hjelp, seriøst, du høres psykotisk ut!

Skrevet

Snakk med helsesøster!

Jenten min var også veldig vanskelig å legge en lang periode, og våknet om natten og hylskrek i flere timer, utrolig slitsomt. Vi fikk masse råd og tips som ikke hjalp, etterhvert ble vi sendt videre til søvnpsykolog, noe som hjalp litt. Siden det ikke roet seg så veldig fikk vi komme til hos helsestasjonlegen, han så at vi var helt utslitt og at dette hadde pågått over så lang tid at han skrev ut sovemedisin for snuppa, denne skulle vi ta i en uke for å snu om på rytmen hennes. Det høres helt forferdelig å gi sovemedisin til en 9 måneder gammel baby, men herrregud som det hjalp, da uken var over var rytmen snudd og vi var alle nye mennesker. Jeg sluttet ganske tidlig med soving på dagen, hun hadde ikke spesielt bruk for det, og leggingen var mye lettere på kvelden! Hun fikk sove når hun trengte det, ellers bare lå hun og hvilte i vognen en stund.

Jeg vet det kan være veldig vanskelig, men det er bare å bite tennene sammen og holde ut, det går over tilsluttt! Og igjen: Snakk med helsestasjonen!!

Skrevet

tusen takk for svar 17:46

Ja jeg lar hn sutre og går inn når det går over til skrik, hn ligger aldri å skriker. Jeg elsker hn jo å klarer ikke det. Fastlegen min sa jeg bare burde la hn skrike da vil det ta max 3 døgn så sover hn av seg selv, men jeg klarer ikke.

Gro Nylander sa da jeg burde gi hn til besteforeldrene de 3 nettene det er ofte lettere for de å høre på at de skriker seg i søvn enn mødrne.

Men de kan ikke det. Og jeg klarer det ikke. Så jeg løper inn og ut emd smokk, kosekluter og bamser, og tror kanskje ejg har gjort hn fort godt vant med at ejg alltid fikser opp og legger kluten over hodet og bamse under armen ol.

Kan det være en mulighet? I såfall hvordan går jeg tilbake til å la hn sovne av seg selv?

Gir ofte en flaske til å kose med, da skjer det at hn snur seg vekk i sove stillingen jeg sniker meg ut og så beynner enten latter fordi hn er overtrett eller hyl fordi hn er trett.

Jeg ønsket ikke en leke baby. Jeg vet godt hva barn innebærer har jobbet i barnehage. Jeg lsker barn især mitt eget, men jeg er utslitt nå. Jeg ble gravid uplanlagt med kjæresten. Jeg er 22. Kjæresten stakk da han fikk panikk midt i svangerskapet han er 29. Så vi har en ganske normal alder.

Jeg har god økonomi, ressurssterk familie og er egentlig en veldig positiv og glad jente, men jeg har mistet meg selv og er utslitt og sliter litt med at alle dager er "like"

hi

Skrevet

Dette høres ikke bra ut! Har ikke noe å si at barnet ikke forstår hva du sier, sånn oppfører man seg ikke overfor et lite barn! Anbefaler deg å søke hjelp, for din og den lille sin del! :-(

Skrevet

takk 17.50 godt noen har vært i lignede situasjon altså det med NULL søvn..

Ja jeg høres vel sikekrt psykotisk ut. kanskje jeg begynner å bli det eller er på vei inn i en depresjon.. Utrolig hva lite søvn gjør med en. aldri mer enn en time sammenhengende søvn er grusomt. Inn med smok og vann og kos hele natten så de stakkarslige 5 timene blir virkelig delt opp :(

Skrevet

Jeg er på venteliste til psykolog, men det er køer. Men jeg er fullt klar over at dette ikke er normalt. Jeg ville aldri krummet et hår på hn´s hode. Men jeg bare må få ut frustrasjonen innimellom og da er det det som blir sagt. rusomt jeg vet det. Men jeg får tett oppfølging av fastlege, er på venteliste hos psykolog, venteliste hos psykomotorisk fysioterapi så jeg kan slappe litt av å lære øvelser. Jeg prøver VIRKELIG! jeg vil kun det beste for mitt nydelig barn, men er så fordømt sliten nå å det hadde ejg behov for å rable ned å sende ut her på dib.

hi

Skrevet

Flott at du står i kø for hjelp. Skjønner at du er sliten og at ting ser mørkt ut når du ikke får den lille til å sove, har vært igjennom min dose med barn som griner og har lakenskrekk, og jeg skjønner at man kan bli både frustrert og sinna. Allikevel er det viktig å kunne styre det sinnet, en dag vil jo den lille forstå hva orda betyr, hva da?

Ønsker deg lykke til, håper du får hjelpa du trenger. Og en stor trøsteklem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...