Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei! Nå er det en stund siden jeg hadde journal-samtalen, men mener å huske de spurte meg om mine blodprøver, resultat fra ultralydskanning av eggstokker, personalia, donorønske, etc. Helt enkel ting rundt hva du har fått undersøkt hos lege til nå, hvilke ønsker du har, osv. Tror ikke samtalen min tok mer enn toppen 10 minutter, og det viste seg å ikke være noe å grue seg til :)

Et tips er å skrive ned alt du lurer på, for samtalen er over før du vet ordet av det. Prøv å tenke gjennom alle praktiske ting du føler det kan være greit å få svar på, for min erfaring er at de ikke alltid er så flinke å opplyse på eget initiativ.

Takk for svar, man føler seg ganske alene i dette her så koselig at noen svarer på de dumme spørsmålene man har :-)

Godt at det ikke er noe å grue seg til da, jeg får skrive ned det jeg har på hjertet og ta det derfra :-)

• 2 uker senere...

Hei :) Jeg er helt "fersk" her jeg også.

Jeg har ikke avtalt noen journalsamtale ennå, prøver å finne litt ut av hvilke klinikker jeg vil forsøke meg hos først. Tenkte jeg skulle forsøke meg hos Stork, men hvis du har noen andre forslag ??

Hva slags prøver må man ta før disse samtalene? Jeg har vært og tatt en gynokologisk utredning, og alt så veldig fint ut! Ultralyd og blodprøve (hormonnivå).

Takker for alle råd/tips :-)

Annonse

Jeg har valgt CFC. Og der har jeg fått beskjed om at jeg trengte hep B og C test på antigen og HIV test og det var det :-)

Jeg skal allikevel ta en tur til gynekolog for å sjekke forholdene da jeg aldri har prøvd å bli gravid før og egentlig ikke vet hvordan ståa er inne der ;-)

Jeg hadde ikke prøvene klare før samtale med CFC. (samtale med CFC er uforpliktende og koster ikke noe)

Mitt inntrykk Stork vs CFC er at Stork er litt mer omstendelige og bruker mer "tid" på deg, personlig føler jeg ikke at jeg trenger så mye "dilling".

På Stork sine nettsider har de en sånn "les dette før du ringer oss greie" og den fikk meg nesten til å bli overveldet. Så sån sett er jeg veldig fornøyd med CFC. Dessuten var legen og sektrtæren på CFC veldig hyggelige på telefon :-D

Det er også viktig å vite at på CFC er det kun anonym donor men på Stork kan du velge åpen donor også. For meg er det ikke et alternativ med åpen donor.

Hvis du vil sende meg en PM og spørre må du gjerne det. Jeg er jo ganske så ferdk i gamet selv men lærer stadig. Regner med å ha første inseminasjon i januar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...