A_K Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Fikk tips hvis jeg skulle begynne å gi jenta mi brød så måtte jeg gi Loff...?? Synes det hørtes rart og usunt ut, og har ikke hørt det før.. Hun hadde hørt at man skulle det slik at babyen ikke fikk i seg korn...? Noen som vet?
A_K Skrevet 8. november 2011 Forfatter #2 Skrevet 8. november 2011 Ingen? Skjønner jo at de ikke skal få fullkornbrød til å begynne med, men Loff overrasket meg litt....
abella Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Jeg ville ikke gitt loff. Det inneholder lite næringsstoffer, bare finmalt mel. Desuten er loff mer klissete i konsistensen og derfor vanskeligere å svelge for små barn. Her er et forslag til nybegynner-brød fra en proffesjonell barnematkokk: http://barnemat.com/recipi_0.htm Som du ser er det halvgrovt, tror det er det beste. Bare pass på å unngå hele frø som kan komme i halsen.
theresen83 Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Vår helsesøster sa at vi kunne prøve med kneippbrød når vi skulle begynne med brød.
www.gladerebarn.blogg.no Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 Jeg ville heller ikke gitt loff! Lite næring og høyt blodsukker er vel ikke det vi er ute etter når vi gir mat. Har selv gitt tilnærmet hjemmelaget fullkornsbrød (=100% fint sammalt mel) til min baby fra 8-9 mnd. Har ikke tenkt at det har vært for grovt. Ville hvertfall hatt 50% fint sammalt mel i. Det blir vel ca 3/4 grovt butikkbrød.
Gjest Mentha Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 Loff hørtes merkelig ut synes jeg. Ikke verken sunt eller næringsrikt. Jeg ble anbefalt å begynne med halvgrovt brød, og heller passe på at det ikke var hele korn i. Helsesøster mente kneipbrød var en god start, men det er vel mange personlige preferanser om hvilket brød som er best.
Gjest Mentha Skrevet 8. november 2011 #7 Skrevet 8. november 2011 ...glemte å si: jeg har gitt havrebrød til min lille. Saftig og godt og masse næring Ikke noe problem å bake selv, som nevnt over her, og hvis det blir tungt eller tørt kan brødbitene dyppes litt i vann før de gis til den lille, da løses de lettere opp i en utrent munn. Det gjorde vi i starten da vår syntes å alltid sette brødbiter i halsen uansett hvor små de var. Funket kjempebra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå