Linnki Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Hei. Fant ut at jeg er gravid her omdagen,og så kom jeg til og tenke på at vi skal jo reise til syden om 1uke. Noen som har erfaring med dette? hva jeg må være obs på osv? Forsent og avlyse turen også,har gledet oss i mange mnd til turen. Håper på noen gode råd:)
*LilleTroll + spira Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Kos deg med tur til varmere strøk.. Jeg hadde ikke vurdert å avlyse turen. Litt avhengig av hvor i syden du skal, men ta vanlige forhåndsregler som å droppe salaten (velg heller kokte/stekte grønnsaker).. Sørg for at kjøtt er gjennomstekt og ha generell god håndhygiene. Antibakkservietter er kjekke å ha i lomma / veska :-) Hørtes heeeeelt nydelig ut!!
Linnki Skrevet 8. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2011 Tusen takk! Skal til spania:) Har kjøp antibac gel + servietter for og ta med! Gleder meg masse! Får bare håpe at kvalmen ikke slår inn mens vi er der nede,elr på flyet forsåvidt:p
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 ville også holdt meg unna springvann til tannpuss og isklumper... kjøp vann på flaske å puss tennene i. har også hørt at disse iskrembarene så står langs gatene ikke skal være så bra... ønsker deg en god tur, hørtes kjempeherlig ut håper du slipper unna kvalmen å klarer å slappe av å nyte ferien
Linnki Skrevet 8. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2011 Ja det har jeg lest om,så her blir det flaskevann i 14dager! Tusen takk for det, håper det jeg også. Tenkte jeg skulle ringe legen og spørre om afipran i tillfelle kvalmen skulle komme seg snikkende, kjipt og være på ferie og må ligge på badgulvet:/
Versailles Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Jeg ville ikke flydd så tidlig i svangerskapet. Trykkforskjell og stråling er grunnen til at mange flyselskap setter sine gravide flyvertinner på bakken.
*LilleTroll + spira Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Flyvertinnene har opp til mange flyruter hver dag, så her snakker vi merkant forskjell i mengde. Har venninne som er flyvertinne.. Hun fløy med barn i magen hun!
Oceangirl Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 Ikkje vær redd du, berre fly ned og kos deg glugg! Eg jobbar sjølv som flyvertinne og dei norske flyselskapa sine reglar seier at gravide skal settjast på bakken ved henholdsvis 10 og 12 veker, men dette er hovedsaklig for at mentalt sett er me ikkje heilt den samme med dei samme prioriteringane når me er gravide som til vanlig, sett frå ett sikkerhets hensyn. Dei aller fleste kabinansatte vel derimot å gå på bakken med ein gong, pga helsa og pga at det er spekulert i at strålinga kan ha noko å sei for tidlig abort og misdannelsar, men som blir nevnt her so er det snakk om betydelig meir flytimar enn det er snakk om her. Det har heller aldri blitt bevist at det er ett problem.
Lillababy Skrevet 9. november 2011 #9 Skrevet 9. november 2011 Vil berre sei at dette var eit flott innleg frå deg Oceangirl! Opplysande og fint, og flott å høra frå ei flyvertinne! eg tør ikkje fly, men syns likevel det var kjempebra å lesa det du skreiv.
Linnki Skrevet 10. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 10. november 2011 Ahh! Tusen takk for svaret! Ble litt skeptisk på den andre kommentaren, men var og snakket med legen i går,og han sa at så lenge jeg er forsiktig med vann++, og rører litt på meg løpet av flyturen så kom alt til og gå bra! Så nå krysser vi fingrene her!! Gleder meg til sol og varme!
nyttårsprins Skrevet 11. november 2011 #11 Skrevet 11. november 2011 Heisann!!! Titter inn fra 3.trimester her. Jeg har flydd flere ganger i løpet av svangerskapet, og det er absolutt ikke problematisk. Var tre uker i Italia i sommer, og de eneste forhånsreglene jeg tok var å være forsiktig med hva jeg spiste. Et lite tips til flyreisen kan være å bruke støttestrømper for å unngå at du hovner opp i beina. Det kan du få kjøpt på apoteket eller i en butikk som selger reiseeffekter. Jeg brukte dette selv da det av og til er vanskelig å få kommet seg opp og beveget seg når man sitter innerst på en trerader...hehehe... Jeg er dessuten utdannet radiograf, og kan en del om stråling, - og kjenner jeg blir litt oppgitt når noen bruker stråling som skremselspropaganda mot alt mulig fra AngelSound til flyreiser. Slik er det når man uttaler seg om noe man ikke vet nok om... Som andre også har påpekt skal du befinne deg veldig mye i luften om stråling skal ha noe som helst å si. Kos deg masse på ferie. Er skikkelig misunnelig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå