Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har strekkmerker som klør som bare det?

Magen er full i strekkmerker og jeg kunne klødd hele dagen.

Prøver så godt jeg kan å ikke gjøre det, for har hørt at det kan gjøre strekkmerkene enda verre (noe jeg ikke vil) men de siste dagene har jeg bare gitt opp og klødd ivei.

Det er ingenting som hjelper. Kan smøre med fuktighetskremer av ulike slag, men det hjelper bare en liten stund, før det er på an igjen. Jeg går med ulike klær, stramme, løse, spiller ingen rolle, det KLØR!

Håper virkelig babyen snart kommer ut, og det kanskje blir en stopper på dette. 39+4 uker idag og skulle gjerne født igår.

Noen andre tips mot kløen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo kjøpe slike kløestillende midler/kremer på apoteket, vil jo ikke tro de er skadelige.. Men de stopper kløen!!! (en stund)

Skrevet

sikker på at det er strekkmerkene som klør`?

Jeg var hos jordmor i går..er 30+5 på vei... og hun spurte meg om sår jeg har på magen.. jeg har nemmelig også klødd opp strekkmerker..

Og hun ble litt streng i maska og sa at om det fortsatte å klø/eller bli værre måtte jeg kontakte henne.. For det kunne være svangerskapskløe..

Vil ikke skremme deg..for jeg tror det bare er strekkmerkene mine som klør..men kan være værdt å sjekke opp om det blir ille?

Skrevet

Var på kontroll idag og nevnte det for jordmor. Men hun virket lite interessert i å høre om det. Men hvis det ikke bedrer seg i løpet av de neste dagene, tror jeg at jeg tar en telefon.

Skrevet

Er kløen lokalt på magen i tilnytning til strekkmerkene ville jeg forsøkt meg med Eurax som er en kløstillende krem man får kjøpt på apoteket uten resept.

Dersom kløen opptrer flere steder på kroppen, med følelse av at den "flytter" seg og følger blodet ditt er det nok svangerskapskløe. Det er ikke en farlig tilstand, men utrolig ubehagelig. Da kan du få allergimedisin hos legen som er trygt å ta for gravide. Det er også noe effekt av kløstillende kremer eller hvitvask, selv om det kun har kortvarig effekt.

Dersom du imidlertid klør under fotsålene og inne i håndflatende kan det tyde på en mer alvorlig tilstand, og en sjekk av leververdiene dine i form av en blodprøve kan eventuelt utelukke dette.

For meg høres det ut som om plagene dine er konsentrert til strekkmerker - og dette er et vanlig problem. Det er selvsagt vanskelig å la være å klø, selv om det forverrer situasjonen. Apoteket har noen kremer som inneholder havreektrakt og zink. Serien heter A-Derma. Den er uparfymert og kan også brukes mot såre baby-stumper. Jeg anbefaler deg å forsøke dette.

Lykke til!

Skrevet

Takk for tipset :)

Tror ikke det er svangerskapskløe jeg heller. Er bare på magen jeg klør, akkurat der strekkmerkene er. Men det blir mer og mer intenst for hver dag som går virker det som.

Skrevet

Fet krem, kjølende krem (aloe vera f.eks), hvitvask? Eller kløedempende kremer fra apotek, om de kan brukes av gravide? Ingen anelse, men har også hatt strekkmerker som klør, selv om det er en stund siden nå (de jeg har fått denne gangen klør ikke), så det kan godt være de som klør og ikke noe annet.

Skrevet

Jeg skrev en innlegg om kløe som jeg sliter mye, og det var snille og greie Nyttårspris som tipset meg om noen gode kremer :)

jeg klør og klør til jeg blir sliten i fingrene og til det svir i huden, men d gir sg aldri :( der for gikk jg til legevakt og kom nettopp hjem. der tok legen urin og blodprøver som var helt fine. jeg har fått svag.kløe og det er vel ike farlig sa lege :)

Men jg var nok mye bekymret for jg har hepatit B og trodde jeg har leverfunksjon / gulsot eller andre problemer som er farlig for lille prinsen, men nå er jg glad for at d ike var noe farlig da :))

god bedring alle dere som klør og anbefaler dere å gå til lege før dere bekymrer dere mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...