Minesmå:)+en til! Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Dette kan jeg svare på av egen erfaring Med nr to fikk jeg kontantert 2-3 cm åpning og moden 1 uker før termin. Jeg var i ekstase og trodde at det ville skje snart. Itilegg strippet jordmora meg mye. På kontrollen ved termin hadde jeg 4 cm (!) åpning og helt moden. Strippa da også, men ingenting skjedde. På kontroll 3 dager over termin hadde jeg 5 cm åpning og vannposen sto på spreng ut åpningen. Legen strippa, men ingenting skjedde. Så fikk jeg komme 1 uke over termin til jordmora mi som jobba på sykehuset den dagen. Kom inn med 6 cm åpning og moden (uten å ha hatt smerter).... Da hun skulle sjekke meg gikk vannet, og 1,5 time etter det var gutten ute. Så det var jo greit vi var på sykehuset Med andre ord... Gikk rundt 2 uker med moden livmorhals (utflatet) og åpning. Håper ikke jeg går slik denne gangen, da vil jeg bare ta vannet og bli ferdig! var jo livredd vannet skulle gå overalt med iallefall 5 cm åpning noen dager... Lykke til!
HappyJoy Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Jeg gikk i 8 uker. Skal nevnes at jeg fikk streng sengeleie siden jeg bare var i uke 29. Hadde tvillinger i magen og måtte likevel bli satt igang 37+2 når de skulle ut.
Underveis --> Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Gikk med forrige (1. mann) med moden livmorhals og 1-2 cm åpning i flere uker. Ble til slutt satt i gang 6 dager over termin da jeg hadde hatt maserier/ineffektive rier i nesten 4 døgn i strekk. Gikk veldig fort da ;-) Ute på 3 1/2 time. Dessverre er nok fødsel det eneste tegnet på fødsel :-P
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Hvordan vet dere forresten at dere har moden livmorhals?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå