1frafør_1påvei Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Hvor mye stiller barnefaren opp for dere og babyen? Tenker på ting som bleieskift, gi flaske (hvis barnet ikke fullammes da), triller turer, bade babyen, husvask, rydding, matlaging, leke med baby osv. Slik er det hos oss: Vi gir mme, så pappaen stiller opp natt til lørdag og søndag (et par skift, så tar jeg resten). Ellers deler vi på husarbeid og matlaging. Vi er også opptatte av at begge skal få "tid for seg selv", så vi lar hverandre trene 1-2 ganger i uka, alt etter hvor mye overskudd vi har. Føler jeg er heldig som har en så snill samboer hadde ikke klart meg uten, så all respekt til dere aleneforeldre!
Mini84 Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Jeg skjønner hva du mener, men jeg vil ikke kalle det å "stille opp". Det er jo hans baby og ansvar også Vi har en kveld hver i uka "fri", ellers avtaler vi ting en stund i forveien dersom en av oss skal bort i helgene. Mannen min tar datteren vår når han kommer hjem, så lager jeg middag. Det passer oss fint siden jeg trenger en pause og han helst vil være sammen med henne da! Alt annet tar vi sammen om kvelden, ellers går en av oss tur med henne og så tar den andre det husarbeidet som er på vent. Det er han som bader henne, det er liksom deres "greie":) Bortsett fra at han er på jobb på dagtid, leker vi og gir henne mat like ofte. Han pleier å ta bleieskiftene når han er hjemme fra jobb. I helgene blir det vel likt. Mannen min gir henne mat før han går på jobb, så sover hun som regel en time lenger:) I helgene sover vi lenge en dag hver. All ære til aleneforeldre, det er få mennesker jeg har større respekt for!
1frafør_1påvei Skrevet 8. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2011 Kunne kanskje ordlagt meg litt annerledes, men bra du skjønte hva jeg mente. Tenkte på hvor mye han hjelper til
Lemonia Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Vi har to barn og begge har fått mme fra ca en måned. VI har derfor delt 50/50 på all mating, også om natten. Vi står rett og slett opp annenhver gang. For ham er det en selvfølge at han tar sin del om natten (og det er det for meg også), også når han skal på jobb og det er herlig at vi begge kan være noenlunde uthvilte i stedet for at han får 100% søvn og jeg er helt utslitt. Jeg er jo hjemme med mine to så det blir til at jeg gjør mye av husarbeidet på dagtid. Det gagner oss begge siden kvelden etter at barna er i seng kan brukes til ren kos og hygge. Ellers deler vi alt enten det er mating, bleieskift, bading eller legging. Nå når vi har to legger vi hvert vårt barn, men da vi hadde bare ett så var det mannen min som tok seg av legging. Tror jeg har lagt eldstemann kanskje maks 10 ganger i løpet av hans tre år. Leggetiden er deres tid. Uansett ser jeg ikke på noe av dette som å være snill, vi er jo begge foreldre og jeg forventer faktisk at vi deler likt på alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå