babytilhøsten Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Jeg er nå 6 dager på overtid, og jeg må si at jeg ikke synes dette er gøy i det hele tatt! Nå er det nok fler en meg som er lei og fler en meg som er mer en 6 dager. Jeg må si at jeg er litt redd, det er ingen i min familie som har gått på overtid og telefonene ringer hele tiden, da mener jeg hele tiden, og meldinger kommer inn og alle skal si, tenker på deg, har du ikke født?. hva skjer det er ikke bra å gå på overtid du må ringe sykehuset så de får satt deg i gang, tenk om det ikke er nok fostervann osv.... Jeg synes dette er veldig irriterende og jeg blir redd! Jeg kjenner jo barnet mitt ofte, men magen er så hard, men det skal den vel være nå på slutten?? men på overtidskontroll hos legen i går så sa hun at hjerte var bra, og hun sa ingenting om den harde magen. Men alikevel så går jeg rundt og er bekymret og humøret er dårlig og jeg klarer ikke å kose meg! Er det fler en meg som har det sånn? Og er det ikke helt normalt at mange går på overtid?? Legen hadde vel sendt meg til sykehuset i går hvis ikke alt var som det skulle?? Uff, sorry hvis dette ble litt sytete innlegg, men det er så mange tanker nå!
katie77 Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Jeg er 4 dager på overtid.... Føler at dagene er lange nå. Er utrolig utålmodig. Føler alle føder før meg gitt.... Var på kontroll på sykehuset på fredag, og der kunne jordmor fortelle meg at det var ca 50 % som fødte til termin... Så du og jeg hører nok til de adre 50 %.... Ikke at det ernoe hjelp. Har hatt mye vonde murringer i rygg og mage siden i går kveld så jeg krysser alt som krysses kan for at det setter i gang snart. Får håpe du slipper å gå så veldig mye lenger over. Lykke til!
babytilhøsten Skrevet 9. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2011 tusen takk for svar hvordan går det, har det skjedd noe?? Jeg orker ikke mer jeg nå, har murringer og sterke mensensmerter jeg også, og enten er det veldig sterke kynnere eller svake rier, og det har jeg hatt i mange dager nå helt siden 31 oktober, det er sikkert derfor jeg er helt utslitt sover ikke i det hele tatt! Det var ikke sånn jeg trodde at siste ukene av svangerskapet skulle være Skal på overtidskontroll på sykehuset på fredag så da håper jeg de setter meg i gang. Sa de noe til deg om hvor lenge du må gå over, hvis det ikke skjer naturlig??
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Jeg går selv på overtid. En uke over:( Skal på overtidskontroll på fredag. Håper de rett og slett setter meg i gang. Er så max dårlig. Alt for mye vann i kroppen, ingen følelser i fingrene og bekkenet er helt ødelagt så å gå og røre på seg i det hele er ett stort prosjekt.. Ikke lett med en 1 åring hjemme i tillegg da gitt Ikke noe kjekt dette her. Her sa jordmoren til meg at viss alt var i orden med ungen osv etter overtidskontrollen pleier de ikke å sette deg i gang før 4 dager etter der igjen. Her borte lot de bare gå 11 dager overtiden. Men det er sykt lenge nok:/
septemberpiken Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Jeg er ikke på overtid (ennå) denne gangen, men gikk 13 dager over sist, så vet hvordan det er. Og det er faktisk vanlig å gå på overtid... de offisielle retningslinjene er jo overtidskontroll etter 7 dager og igangsetting senest 12 dager etter termin. Da jeg fødte i 2009 var det ikke overtidskontroll før 14 dager etter termin, og jeg måtte selv mase fordi jeg mente at min termin var enda tidligere, og fordi ting ikke føltes greit lenger (noe det ikke var, jeg ble derfor igangsatt med en gang jeg var på kontrollen, selv om de kunne latt meg gå enda lenger om alt hadde vært greit). Hadde bedt folk slutte og mase, jeg! Og lykke til, for babyen er der snart uansett, og håper ventetiden blir så kort som mulig!
HeidiElisabeth Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Jeg er også på overtid Gikk åtte dager sist, og nå er jeg 7 dager på overtid Mistet motet litt nå kan man si.. Er så lei av magevondt og "falske tegn på fødsel". Skal på overtidstime nå i dag kl. 14.00 på sykehuset. Skal da FORLANGE at noe blir gjort. Jeg orker ikke mer
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Du må ha masse lykke til.. Håper de gjør noe for ditt eget beste
katie77 Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 Er forsatt like gravid.... Kjenner humøret forsvinner for hver sagnet går over. Nå er det 5 dager over termin! Trodde fødse len startet i går kveld, men den gang ei. Hadde rier hele kvelden og på det meste hadde 5 vonde rier på en halv time. Så vi reiste inn og da stoppet alt bare opp. Var vist vanelig med annen gangsfødende. Hvordan går det med deg da, babytilhøsten? Har det skjedd noe mer?
babytilhøsten Skrevet 11. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 11. november 2011 tusen takk for hyggelige svar alle sammen Her har ingenting skjedd siden sist bortsett fra at slimproppen har gått i dag, den var helt blank og det kom masse, masse slim, det var litt ekkelt, men jeg ble så glad så nå sitter jeg her med masse murringer i korsryggen. Er ikke det et godt tegn?? Jeg blir satt igang på mandag om ikke noe skjer før, men jeg har ikke lyst til å bli satt igang, jeg vil at alt skal skje naturlig.. Tror dere at vannet kommer til å gå nå, nå som slimproppen har gått?? Hvordan går det med dere andre, noen som har født, eller er noe på gang??
babytilhøsten Skrevet 11. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 11. november 2011 på overtidskontrollen hadde jeg 2cm åpning også, så det er vel litt håp i at fødselen kan starte av seg selv nå?? er 9 dager over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå