Gå til innhold

20 uker på veg! Alle kommenterer at magen er så liten..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Magen bæres forskjellig fra kvinne til kvinne. Jeg hadde veldig liten mage. Har lang rygg og det er god plass for barnet å legge seg oppetter og ikke utover. Denne gangen tror jeg at jeg blir litt større. Blir gjerne det med 2. mann. hadde heller ikke rare magen i uke 20 denne gangen, men nå i uke 27 så er det ingen tvil om at jeg er gravid. Er ikke enorm nå heller.

Jeg fikk også høre at magen min var så liten og nett..og at det ikke vistes andre plasser enn kulen på magen av jeg var gravid med førstemann. Nå syns jeg selv at jeg er større, men de fleste syns fremdeles magen min er liten og nett. Fikk kommentar på det idag hos fysio...der det var mange andre gravide/nybakte mødre. Syns vi skal være takknemlige for at vi ikke eser ut jeg. Er mange som gjør det også, og som sliter med å bli kvitt det ekstra etter fødselen. Folk er meget forskjellige, også når det gjelder gravidmager :) Jeg spiser og drikker det jeg ellers gjør, og merker selv at bukser strammer mere nå enn for et par mnd siden, men det er det kanskje bare jeg selv som merker(altså over lår/rumpe). Dessuten er jeg utrolig rolig for tiden, grunnet bekkenplager og mye kynnere.

Tror nok du er helt normal!! :))

Heisann!!

Jeg er i uke 32 nå, og kan vel ikke si at jeg fikk noe særlig mage før i uke 22. Da vokste den imidlertid plutselig! Har ikke lagt på meg mer enn 3 kg i dette svangerskapet hittil, mens jeg sist hadde lagt på meg nesten 10 kg på samme tidsrom. Du vil fort forstå at det er lite som kan karakteriseres for å være normalen når det gjelder vekt i svangerskapet. Det varierer veldig fra kvinne til kvinne - og fra svangerskap til svangerskap.

Slik du beskriver deg selv er det i allefall ingenting som tyder på noe "unormalt"

Lykke til!

Annonse

Da svarer du som meg, ja jeg er utrolig heldig som ikke blir så stor ;) Jeg er gravid med nr. 3, er 20+4 og de som ikke vet at jeg er gravid, ser ikke at jeg er gravid ;) Stemmer heller ikke med alle at man blir større med nr. 2 eller 3. Jeg har vært like liten på magen med alle. Er forresten 178cm høy, og har lang rygg. Så god plass til babyen i magen, mindre plass til mine indre organer,hihi ;)

Jeg må bare smile litt her jeg sitter. Det er jo litt morsomt å tenke på, for når alle sier du er liten, så er det domt. Men det er jo også domt hvis alle sier "så stooor du har blitt".

Kan ikke heller folk bare si "så fin du er med mage".

Men jeg skal bare si deg det at du er heldig som har liten mage, bare nyt det, den bli snart større, og da kan det også være plagsomt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...