Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min ble tatt med sugekopp, etter 1 time og ti min med pressing uten fremgang. Han var slapp når han kom ut og trengte litt pustehjelp. Han innlagt på nyfødt over natten, men de fant ingenting galt. Alikevell sliter jeg med dette. Jeg er redd han har fått skader etter dette. Er det flere som har opplevd noe av det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde mer eller mindre det samme med min eldste ja. Han måtte ha litt starthjelp en halvtimes tid etter at han kom ut, mest fordi han hadde svelget en del fostervann. Men han kviknet til og alt gikk bare fint. Han er snart 3 år og er en frisk og aktiv krabat.

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Stakkars lille gutt :( Men gikk helt sikkert fint! Vet om flere babyer til venninner som havnet på intensiv i noen dager, og de er alle tre friske og raske nå :)

Hos meg satt gutten fast i halvannen time under utdrivingsfasen, men hadde flotte vitale tegn hele veien (noe jeg forbannet; ville bare de skulle dope meg ned og skjære ham ut, hehe.. sååå pysete på smerter :P). Han fikk imidlertid påvist en nakkelåsning i ettertid som ble helt fin etter kort tids behandling, så om jeg var deg hadde jeg tatt en tur innom manuellterapeut (gratis), eller kiropraktor med spesialisering på babyer/småbarn (ikke gratis, men du får som regel time mye raskere); slik at KISS/andre låsninger kan utelukkes. I og med at han satt fast så lenge altså ;)

Gjest MammaentilMia
Skrevet

Fødselen min gikk altfor fort. Var førstegangsfødende og hadde pressrier i kun 30 minutter. Dette førte til at pulsen hennes steg noe og hun svelga fostervann og fikk det i lungene. Hun var innlagt på nyfødt i 2 dager før vi fikk ha henne hele døgnet og hun er frisk og fin nå :>

Skrevet

Under utdrivelsesfasen så satt vesla her dønn fast.. Drev på i nesten 4 timer og presset, så tilslutt måtte hun taes med tang da de mistet hjertelyden hennes.. Hennes hender og tær var lilla, og hun hadde navelstrengen flere ganger rundt halsen og ei stor knute.. den måtte klippes for å få henne helt ut.. De tok ungen og fløg avsted, men kom tilbake etter få minutter da alt var bare bra med henne.. Jeg var på sykehuset 4 netter bare for sikkerthetsskyld.. men hun slapp å være på nyfødtavdelingen.. Vesla er nå 7 mnd og i fin fin form. Hun fikk en hard start på livet, men har ikke hatt noen problemer i ettertid.. :)

Skrevet

Ja akkuratt det samme skjedde med meg. Gutten min ble tatt med sugekopp også etter 1 1/2 time med pressing for han kom aldri ned i bekkene. Babyen var helt svart når han kom ut og måtte gjenopplives (virket som en evighet men fikk han jo til meg etter noen minutter) Han måtte også observeres pga høy feber og slapphet.

Gikk også rundt de første månedene (han er nå 7 mnd) og var redd for at han hadde tatt skade på grunn av dette fordi han er så rolig og "lat" på en måte, men ser jo nå at det ikke er noe feil med ham og når vi er hos helsesøster får han jo skryt over at han er veldig flink motorisk og veldig sosial så da regner jeg med at det ikke er noe :) Han er bare litt "lat" som faren sin..hehe :)

Hvor gammel er gutten din nå? Har du vært på kontroller med ham enda?

Skrevet

Hei.Finnes nok mange som mener at de har hatt vanskelige fødsler. Jeg er også i den kategorien som mener at jeg har hatt en vanskelig fødsel. Dersom man spørr en jordmor eller gyn i etterkant av en fødsel, er nok det den enkelte karakteriserer som en vanskelig fødsel ganske vanlig for jordmødre og gyn. Jeg selv endte med haste KS 61 t etter vannavgang pga manglende fremgang i fødsel og lav fosterlyd hos barnet.

Skrevet

Min ble liggende å stange med hodet ut og inn i åpningen i litt over 1.5 time. Hun har hatt låsninger i nakken og blir enda behandlet for kiss. Så det kan være greit å få dette sjekket dersom du er bekymret.

Hun er nå 6 mnd. og har enda tydelige "skader" (bulker) og merker på hodet etter fødselen. Hun har også en "unormal" hodeform (skjev og avlang) og har slitt mye med dårlig øyekonakt, men dette er bedre nå. Ble kjemperedd når legene gjorde meg oppmerksom på disse skadene (hun var da ca. 4mnd) og begynte å lete etter alle mulige tegn på hjerneskader osv.

Når jeg tenker med frykten så stiller jeg mine egne diagnoser (blant annet ved å lese på nett...!)og blir helt hysterisk. Da går jeg inn til henne og ser på henne. Da kommer fornuften, og det jeg ser er et aldeles friskt, sosialt og nydelig lite barn med masse personlighet og sjarm:)

Skrevet

Ja, her ble vår lille jente tatt med vakum etter ca en times pressing. Plutselig var rommer fullt av leger osv og vakumet ble satt inn uten at jeg rakk å skjønne hva som skjedde! Hun hadde fått akutt lav hjerterytme så ting skjedde veldig fort! Smertene av vakumet og hastigheten av dette pluss klippingen var helt grusomme!! (selv med epidural)!! Når gullet mitt var ute pustet hun nesten ikke, mye forstervann i lungene og i svelget. De holdt på med henne i en time før jeg fikk ha henne hos meg. Og gjett om det var etterlengtet :) Men hun måtte ha smertestillende etter fødselen pga vakumet i hodet hadde gjorr veldig vondt for henne stakkars :( tok noen dager før smertene hennes gav seg. Men hun er nå 3 uker og vi merker ingenting til dette nå :) Huff, men både jeg og samboer fikk litt skrekken av fødselen, så blir noen år til vi planlegger nestemann!! ;)

Skrevet

Traumatisk hastekeisersnitt...

Fikk ikke prøve starten på fødselen pga komplikasjoner, den er forståelig... hvorfor de skulle ha meg som har angst mot helsesektoren og sterk angst mot nåler, liggende våken under keisersnitt... den forstår jeg ikke...

Måtte bokstavligt talt sloss meg til narkose, fikk det da jeg hadde begge føttene godt plantet på gulvet på operasjons stuen.

Jeg har et barn, og hun blir enebarn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...