Fire Diamanter <3 Skrevet 8. november 2011 #1 Del Skrevet 8. november 2011 For en fantastisk drømmefødsel ! På kvelden da jeg var 37,3 uker, ble jeg lagt inn for å sette inn en ballong for modning. Etter litt googling på nettet ble jeg litt deppa og tenkte at dette kom til å ta tid, men nei da...... Når legen skulle undersøke meg om morgenen, hadde jeg 4 cm åpning så hun (legen) tok like så godt vannet..... Ettersom jeg måtte ha epidural p.g.a tvilling 2 kom i sete, satte de epiduralen tidlig..... Det resulterte i en fantastisk fødsels opplevelse. Jeg begynte å få det litt travelt da jeg forsto at det snart var vaktskiftet og jeg var meget fornøyd med det teamet som var der..... så jeg bestemte meg at ut innen kl 16 skulle de...... kl 15.13 kom tvilling 1 i hodeleie og kl 15.34 kom tvilling 2 i seteleiet..... Jeg måtte sy 2 sting. Jentene veide 2919 0g 2550..... 4 dager etter fødselen er vi hjemme igjen og det er såååå deilig. Så nå er det dobbelt amming som gjelder, og det er jammen ikke vanskelig heller :-) Jentene er vidunderlige!!!!!!!!! Jeg må takke alle de ansatte på B3 på Fr. stad sykehus for en fantastisk oppfølging...... Både før under og etter fødselen. Nå er jeg bare SUPER LYKKELIG <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143763137-mine-vidunderlige-jenter-er-f%C3%B8dt/
Mummimamma(2 barn, 2 i vente) Skrevet 8. november 2011 #2 Del Skrevet 8. november 2011 Dette hørtes helt fantastisk ut. Måtte vi alle få slike flotte oppleveleser. Gratulerer så mye, og lykke til med dobbeltamming og alt videre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143763137-mine-vidunderlige-jenter-er-f%C3%B8dt/#findComment-143763294
Guroh Skrevet 8. november 2011 #3 Del Skrevet 8. november 2011 Gratulerer så mye! Så utrolig fint at du fikk en så fantastisk opplevelse, jeg håper vi følger i dine fotspor alle sammen :-) Godt å høre at ting kan gå bra. Kos dere masse alle sammen, og lykke til i tiden fremover! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143763137-mine-vidunderlige-jenter-er-f%C3%B8dt/#findComment-143766230
jath Skrevet 9. november 2011 #4 Del Skrevet 9. november 2011 For en lykke!! Gratulerer! Fantastisk å høre at alt er bra med dere! Og at ammingen også går så de suser. Det er en ting jeg gruer meg litt til, så det er godt å høre at det allerede er som det bør! Da er det håp for meg også tenker jeg Nyt opplevelsene, oppdagelsene og barna!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143763137-mine-vidunderlige-jenter-er-f%C3%B8dt/#findComment-143768310
Dobbel lykke:) Skrevet 14. november 2011 #5 Del Skrevet 14. november 2011 GRATULERER SÅ MAAAAAASSSSSE MED JENTENE DERES!!!!! Så herlig å høre at du også fikk en god fødselopplevelse og at tiden etter også har gått fint. Våre jenter er 4 uker i dag og her er ting enda helt topp. Barna er fredelige og dobbelammingen går som det suser her også. Jeg må innrømme at jeg liker å enkeltamme innimellom slik at jeg også får litt en-til en- kontakt med dem.....og noen ganger er jeg så trøtt på natten at jeg rett og slett ikke orker å vekke den ene som sover...hehe Men livet er herlig med to små knøtt og ei stolt storesøster. Ønsker dere all lykke til videre og NYT tiden, for jammen som ukene flyr! Til dere andre som ikke har født enda; Gled dere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143763137-mine-vidunderlige-jenter-er-f%C3%B8dt/#findComment-143785752
Fire Diamanter <3 Skrevet 8. februar 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 8. februar 2012 GBS er helt forferdelig! Samme som jeg svarte på 1. trimester! Jeg fikk tvillinger 3.11.11. Fra dag 1 sa jeg at den ene tvillingen var syk. nei da sa de.... En uke etter hjemkomst, måtte vi i all hast tilbake på sykehuset, tvilling 1 var syk..... hun hadde GBS. Hadde vi kommet 6 timer senere hadde jeg bare hatt den ene av tvillingene igjen. Hun var livstruende syk, GBS etterfølges ofte av meningitt (hjernehinnebetennelse) Så selvfølgelig fikk stakkars jenta det også.... Etter 3 og 1/2 uke på sterk antibiotika fikk vi reise hjem. Hun må til oppfølging på sykehuset i 2 år, for det er veldig vanlig med senskader... Hver eneste dag er jeg redd for om hun kan ha senskader, som vil gi varig men..... Hun er langt fra frisk ennå og jeg kjemper for henne daglig, i mot leger... Ettersom hun også fikk meningitt, måtte de ta prøver av spinalvesken..... da stikker de inn i ryggmargen for å få ut veske.. av seks ganger var det tre prøver som var helt bortkastet, stakkars unge..... det er en stor påkjenning å ta den prøven.... Da jeg var gravid i uke 34 el. 35 (husker ikke helt) ble jeg lagt inn på sykehus med rier... Der tok de mange prøver av meg. Jeg fikk en kur for sopp infeksjon..... Men i ettertid har det vist seg at de også fant ut at jeg hadde GBS.... INGEN fortalte meg om dette, ingen gav meg antibiotika. Ikke før etter at lille gull lå der og var dødssyk fikk jeg vite om dette..... Jentene mine er nå tre mnd....I de få mnd. de har levd har vi vært frem og tilbake på sykehus, hos leger, fysioterapi o.l + at dette må vi gjøre i 2 år.... Hva da om det viser seg at hun også har fått senskader??? Jeg tror jeg kommer til og saksøke de..... Så jeg vil på det sterkeste annbefale ALLE gravide og finne ut om de har GBS. Det er bare en liten promille av de nyfødte som blir smittet av en mor med GBS.... Men vær så snill, ta ikke den sjansen.... det er forferdelig og se at jenta mi har det vondt hver dag..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143763137-mine-vidunderlige-jenter-er-f%C3%B8dt/#findComment-143985684
Mariatrond Skrevet 9. februar 2012 #7 Del Skrevet 9. februar 2012 GBS er helt forferdelig! Samme som jeg svarte på 1. trimester! Jeg fikk tvillinger 3.11.11. Fra dag 1 sa jeg at den ene tvillingen var syk. nei da sa de.... En uke etter hjemkomst, måtte vi i all hast tilbake på sykehuset, tvilling 1 var syk..... hun hadde GBS. Hadde vi kommet 6 timer senere hadde jeg bare hatt den ene av tvillingene igjen. Hun var livstruende syk, GBS etterfølges ofte av meningitt (hjernehinnebetennelse) Så selvfølgelig fikk stakkars jenta det også.... Etter 3 og 1/2 uke på sterk antibiotika fikk vi reise hjem. Hun må til oppfølging på sykehuset i 2 år, for det er veldig vanlig med senskader... Hver eneste dag er jeg redd for om hun kan ha senskader, som vil gi varig men..... Hun er langt fra frisk ennå og jeg kjemper for henne daglig, i mot leger... Ettersom hun også fikk meningitt, måtte de ta prøver av spinalvesken..... da stikker de inn i ryggmargen for å få ut veske.. av seks ganger var det tre prøver som var helt bortkastet, stakkars unge..... det er en stor påkjenning å ta den prøven.... Da jeg var gravid i uke 34 el. 35 (husker ikke helt) ble jeg lagt inn på sykehus med rier... Der tok de mange prøver av meg. Jeg fikk en kur for sopp infeksjon..... Men i ettertid har det vist seg at de også fant ut at jeg hadde GBS.... INGEN fortalte meg om dette, ingen gav meg antibiotika. Ikke før etter at lille gull lå der og var dødssyk fikk jeg vite om dette..... Jentene mine er nå tre mnd....I de få mnd. de har levd har vi vært frem og tilbake på sykehus, hos leger, fysioterapi o.l + at dette må vi gjøre i 2 år.... Hva da om det viser seg at hun også har fått senskader??? Jeg tror jeg kommer til og saksøke de..... Så jeg vil på det sterkeste annbefale ALLE gravide og finne ut om de har GBS. Det er bare en liten promille av de nyfødte som blir smittet av en mor med GBS.... Men vær så snill, ta ikke den sjansen.... det er forferdelig og se at jenta mi har det vondt hver dag..... Uff så ille... jeg fikk vite om GBS for første gang i dagpå legekontroll ved st.olav. har hatt L+3 de siste ukene.. og nå ville de sjekke om det er tilfelle med GBS hos meg.. men urinprøven har blitt sendt til dyrkning før, så de trodde dette var sjekket.. jeg håper ikke jeg har det.. har allerede mistet den ene jenta mi i uke 23 pga TTTS og orker ikke tanken på mer styr nå. Me har skjønt at man blir satt på pencilin om så skulle være. Bra jenta di lever, og da det gjøresnoe med det! Lyke til videre! Og veldig bra du advarer om dette siden man ikke blir sjekket for dette automatisk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143763137-mine-vidunderlige-jenter-er-f%C3%B8dt/#findComment-143989264
Fire Diamanter <3 Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 9. februar 2012 GBS er helt forferdelig! Samme som jeg svarte på 1. trimester! Jeg fikk tvillinger 3.11.11. Fra dag 1 sa jeg at den ene tvillingen var syk. nei da sa de.... En uke etter hjemkomst, måtte vi i all hast tilbake på sykehuset, tvilling 1 var syk..... hun hadde GBS. Hadde vi kommet 6 timer senere hadde jeg bare hatt den ene av tvillingene igjen. Hun var livstruende syk, GBS etterfølges ofte av meningitt (hjernehinnebetennelse) Så selvfølgelig fikk stakkars jenta det også.... Etter 3 og 1/2 uke på sterk antibiotika fikk vi reise hjem. Hun må til oppfølging på sykehuset i 2 år, for det er veldig vanlig med senskader... Hver eneste dag er jeg redd for om hun kan ha senskader, som vil gi varig men..... Hun er langt fra frisk ennå og jeg kjemper for henne daglig, i mot leger... Ettersom hun også fikk meningitt, måtte de ta prøver av spinalvesken..... da stikker de inn i ryggmargen for å få ut veske.. av seks ganger var det tre prøver som var helt bortkastet, stakkars unge..... det er en stor påkjenning å ta den prøven.... Da jeg var gravid i uke 34 el. 35 (husker ikke helt) ble jeg lagt inn på sykehus med rier... Der tok de mange prøver av meg. Jeg fikk en kur for sopp infeksjon..... Men i ettertid har det vist seg at de også fant ut at jeg hadde GBS.... INGEN fortalte meg om dette, ingen gav meg antibiotika. Ikke før etter at lille gull lå der og var dødssyk fikk jeg vite om dette..... Jentene mine er nå tre mnd....I de få mnd. de har levd har vi vært frem og tilbake på sykehus, hos leger, fysioterapi o.l + at dette må vi gjøre i 2 år.... Hva da om det viser seg at hun også har fått senskader??? Jeg tror jeg kommer til og saksøke de..... Så jeg vil på det sterkeste annbefale ALLE gravide og finne ut om de har GBS. Det er bare en liten promille av de nyfødte som blir smittet av en mor med GBS.... Men vær så snill, ta ikke den sjansen.... det er forferdelig og se at jenta mi har det vondt hver dag..... Uff så ille... jeg fikk vite om GBS for første gang i dagpå legekontroll ved st.olav. har hatt L+3 de siste ukene.. og nå ville de sjekke om det er tilfelle med GBS hos meg.. men urinprøven har blitt sendt til dyrkning før, så de trodde dette var sjekket.. jeg håper ikke jeg har det.. har allerede mistet den ene jenta mi i uke 23 pga TTTS og orker ikke tanken på mer styr nå. Me har skjønt at man blir satt på pencilin om så skulle være. Bra jenta di lever, og da det gjøresnoe med det! Lyke til videre! Og veldig bra du advarer om dette siden man ikke blir sjekket for dette automatisk. Vet ikke om det holder med urinprøve. Det var da de tok en vattpinne de hadde fått resultat på GBS (Problemet er bare at de glemte og fortelle meg det og de glemte og gjøre noe med det) Stå på krava, det er jo bare en av 1000 barn som blir syke av det, men det er jammen meg ikke en sjanse å ta..... Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143763137-mine-vidunderlige-jenter-er-f%C3%B8dt/#findComment-143990541
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå