Ugler i mosen Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Jeg har en gutt på to år. Jeg og pappaen er ikke sammen lenger og gutten vår bor foreløpig 50-50 mens vi venter på rettslig avgjørelse om bosted og samvær. Problemet er legging. Når jeg får han etter han har vært hos pappaen sin er han umulig å legge. Vil bare ligge i mammas seng, ellers må jeg sitte ved siden av sengen hans til han sovner. Det er fælt og se det kjæreste du har være så lei seg når han skal legge seg, og det tar noen ganger en time og mer for å få han til å sove, Noen som har tips for at legging kan gå bedre? Synes det er dumt vis jeg må sitte inne på rommet hans i timer hver kveld for at han skal sove.
Lylja Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Hei Thess, Jeg forstår det er en vanskelig tid for deg, Min umiddelbare tanke er at han trenger mamma ekstra mye, nå når han ikke ser deg hver dag lenger. Denne småbarnsperioden er så viktig, men går så fort. Jeg skjønner også at det ikke alltid passer å bruke så lang tid på leggingen hver kveld, du har sikkert andre ting å holde på med også. Likevel kan det være at du skal ligge inntil han/ sitte inne hos ham til han sovner, fordi han trenger det? I denne hektiste hverdagen, er det jo ikke alltid så ett å få tid til kos. Leggetiden er sånn sett et utmerket tidspunkt for ekstra kos. Prøv om du kan se på den tiden leggingen tar som en god stund for deg og gutten din, hvor dere har ekslusivitet på hverandre og ingenting som forstyrrer dere.
det er berre mordi Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Er det ingen muligheter for at barnet kan bo fast hos deg mens dere venter på avgjørelsen? Barnet er nok ikke trygt, virker det som. Ikke rart heller. 50-50 er veldig uheldig for så små barn. 50-50 er uheldig for barn i alle størrelser, men spesielt utsatt er de når de er så små og ikke skjønner hvorfor mammaen ikke vil være sammen med de hele tiden..
Noah 08. Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Hvis det går 6-7 dager mellom vær gang barnet ser deg er det nok derfor han er så urolig ved leggetid.. Ville absolutt prøvd å få til et fast bosted å heller se pappaen jevnt og ofte,men ikke overnatte mer enn 2 netter i gangen.
Ugler i mosen Skrevet 20. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2011 I dag leste jeg en bok for han når han skulle legge seg, når boken var ferdig sov han. Så dette er noe jeg tenker jeg skal prøve fremover.
Ugler i mosen Skrevet 20. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2011 Jeg ville jo at det skulle bli sånn da vi var i rettsmøte, men sakkyndig og dommer synes det fungerte så bra nå at vi bare skulle forsette som dette. Jeg mener jo også at 50-50 ikke er bra for små barn, lest mye om dette, men det hjelper ikke når psykologen som er utnevnt av retten mener at han har det bra som det er nå.
Ugler i mosen Skrevet 20. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2011 Ja, jeg skulle absolutt ønske at det kunne blitt sånn, men slik det ser ut nå ser det mørkt ut.
det er berre mordi Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Er det mulig for deg å finne noen psykologer som er litt mer "barnevennlige" - som du kan oppsøke nå når du ser at det ikke fungerer, som kanskje kan hjelpe din sak i retten? En fastlege.. noen?
Ugler i mosen Skrevet 24. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2011 Nei, når retten har oppnevnt en psykolog er det hans mening de hører på, isåfall mest. Og han her og jeg var tydeligvis helt uenige. 8 av 10 psykologer hadde nok vært enig med meg når de er så liten, men ikke han her. Jeg føler de burde hørt mer på meg som mor, som kjenner gutten min. Ikke en som har truffet meg og faren og snakket med bare oss i 2x 45 min. Men far vil ha 50-50 så han har vel overbevist psykolog om at gutten har det bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå