Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Jeg hadde en sykdom da jeg var liten, nå har dattera mi samme symptomer som meg. Og jeg lurer da på om min journal finnes enda? Det finnes nemlig ingen blodprøve eller liknende man kan ta for å få svar på om man har sykdommen eller ikke. Kan man også få tak i epikrisen (vet ikke hvordan det skrives) fra den gangen?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Kan være litt herk for å få tak i de, siden de kan ligge i gamle og kanskje til og med manuelle arkiver. Men det er nok bare å ta kontakt med stedet de tok prøvene, så bør de kunne hjelpe deg.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 hmm... vanskelig siden jeg var så liten da.. Men vet jeg var innom riksen. Tror du virkelig de gidder hjelpe meg med det? hi
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Du har iallefall krav til å få se journalen, skader jo ikke å prøve å sende brev/mail eller ringe
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 dumt hvis det skal være så styrete og få tak i... Spør de om grunnen til at jeg vil se den?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #7 Skrevet 8. november 2011 Samboeren min har vært å fått utskrift av legejournalen sin nå, den er "bare" 20 år gammel, men det var allikevel ikke noe problem. Han måtte skrive ett brev til sykehuset som hadde journalene ala "Jeg, navn, ønsker utskrift av journalen min hos dere. Fødselsnr 1234osv. Mvh Navn." Så fikk han det enten sendt rekomandert i posten eller han kunne hente det på sykehuset. Ta en telefon!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #8 Skrevet 8. november 2011 Du kan prøve, men det er nok en stor sjangse for at det har blitt slettet. Har jobbet i arkivet på Rikshospitalet og der ble ting slettet etter 20 år med mindre det hadde betydning for videre behandling. Man kan jo ikke lagre alt i evighet, ting tar utrolig mye plass. Selv nå som journaler blir digitalisert så blir det slettet etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå