Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en vognpose som ligger i vognen i barnehagen. Den kan bli litt rå når den ligger der. Den jeg har nå er lånt, dun inni og glatt trekk utenpå. VI har en voksi pose som jeg skal prøve nå. Den er dun inni og bomull utenpå. Noen som vet om disse er bedre - eller som har noen andre tips? Lurer litt på å kjøpe en lammeskinnspose, tenker at den kanskje er litt bedre. Vi bor på vestlandet og jenta mi blir veldig varm når hun sover...

Alle tips og råd mottas med takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir den rå når hun sover? Hvordan lagres den over natta?

Skrevet

Den lagres i vognskur i barnehagen over natten, tar den med hjem i helgene. Den har ikke vært rå tidligere, men var det når jeg henta i dag. Vet at den ikke lagres ideelt, men det er mye jobb å ta den ut og inn i vogna hver dag. Om det ikke finnes bedre egnet pose så gjør jeg det, men om det er en annen type pose som ikke blir så rå så kjøper jeg det! :)

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og min erfaring er at de blir rå uansett type hvis de lagres ute i skur:/ Vi tok oss den tiden og jobben med det og bar alt ut og inn hver dag. Men nå er vi så heldig at den nye barnehagen har vognrom inne:)

Skrevet

Oi luksus med vognrom inne! Det hadde vært noe! De i barnehagen har sagt at de kan ta posen ut i vogna hver dag og vi legger den inn i hylla når dagen er over, men jeg tenker det blir så mye arbeid for dem dersom en annen type pose er bedre.

Skrevet

Alle vognposer blir rå når de ligger utendørs nå om høsten/ vinteren. Trodde det var vanlig at man hadde skap til vognposer i alle bhg?

Jeg er i allefall ikke vant med annet enn at vi som foreldre tar med posen inn i skapet ved henting, og barnehagepersonalet legger posen ut ved soving. Et annet viktig poeng, er at posen blir jo fort for kald hvis den skal ligge i vogna hele formiddagen, før barnet skal legge seg. Vil jo ikke at barnet skal fryse og bli syk...

Skrevet

I barnehagen til mini tar personalet inn posen hver dag. Og tar den ut når de skal sove. Nettopp fordi barna ikke skal legge seg i kalde poser. Når det blir 10 minus ute er det ikke noe ålreit å legge et varmt barn ned i en iskald pose! jeg ville spurt om de ikke kunne ta inn posen om natta. Ærlig talt, så mye jobb er det da ikke.

Skrevet

I vår barnehage gjør vi vognene klare for soving om morgenen, dvs legger i pose og trær selene riktig. De sover ca 3-4 timer etter at posen er lagt i vogna, så de blir ikke veldig rå iallfall. Når vi henter så tas posen ut av vogna dersom den skal stå i bhg over natta, vi har skap til pose/dyne. Om det er kaldt ute så triller de vognene inn i gangen en stund før sovestunden, er det veldig kaldt så sover de der inne også.

Det tar veldig fort minst 3-4 minutter pr vogn å legge ut riktig pose i riktig vogn og tre selene riktig i den, så jeg skjønner godt at barnehagen ikke ønsker gjøre det for 14 barn - det blir gjerne minst en halvtimes arbeid selv om de bærer flere poser om gangen.

Skrevet

Det er 30 barn på avdelingen til sønnen min, og i hvertfall halvparten sover ute i vogn.. Men de tar posene ut og inn hver gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...