Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg går nå på synarela nesesprayen, og jeg er skikkelig dårlig. Opplever vondt i hode, kvalme og hetetokter om hverandre, og humøret er heller ikke på topp. Og er bare på spraydag 13! Har hvertfall igjen to uker til, kan jeg forvente å bli bedre? Eller må jeg stålsette meg..

Er det for dumt å sykmelde seg? Jobber nemlig i hjemmetjeneste, så har mye kontakt med rare lukter og litt mindre delikate greier i løpet av arbeidsdagen, og jeg blir virkelig dårlig:/

Hva er deres erfaringer?? Hvordan opplevde dere dette?

Håper på masse gode svar og råd, for er litt fra meg nå..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var veldig dårlig. Det verste var hodetverket. Våknet med dundrende hodetverk og sovna med det. Hadde andre bivirkningner også men dei kunne man oversee på en måte. Jeg måtte gå på den i 2 mån sist. Da gikk jeg til legen ganske så raskt. Ble 50% sykemeldt og 80% etterhvert. Det hjalp ikke så mye men da klarte jeg å komme meg på dei dagene jeg var hjemme.

Jeg synes ikke du trenger å vente så mye lengre. Du sliter jo ut kroppen din. Snakk med fastlegen din og da finner dokke vel ut hva som er best for deg - enten gradert sykemelding eller helt sykemelde deg.

Dagen etter jeg slutta på nesesprayen var hodetverket også borte ;)

Skrevet

Sliter mye med hodepine og hetetokter. Kvalmen kommer og går. Sover dårlig om nettene pga hetetoktene som herjer. Så du er ikke alene om å ha det slik. Bivirkningene blir noe bedre når du starter på sprøytene.:)

Jeg er 50% sykemeldt for øyeblikket, men kjenner jeg ikke er "tilstede" på jobb. Føler jeg må være på topp hver dag på jobb, noe jeg ikke er nå. Det er viktig at du kjenner på kroppen hva du klarer. Dette er så utrolig viktig for oss. Bruker mye penger, tid, følelser på denne prosessen og ønsker så veldig å lykkes. Så jeg føler ingen skam med å tenke på meg selv for en gang skyld:)

Skrevet

Takk for svar fra dere begge:)

Godt å høre at det ikke bare er meg som opplever dette sånn jeg gjør. Er virkelig sliten, og føler selv, som du nevner Solformørkelse at jeg MÅ være 100% tilstede på jobben, noe jeg absolutt ikke er nå.

Har legetime hos fastlegen min i morgen, så får se hva vi kommer frem til da. Er bare redd for å få et nei slengt i ansiktet, at prøverørsforsøk er ikke noe grunn til å sykmelde seg liksom. Men håper ikke legen min slår seg vrang sånn.. For merker jeg heller trenger å fokusere på meg selv, og ikke på alt som skjer på jobben akkurat nå..

Hvordan opplevde dere sprøytene? Blir det bedre når jeg begynner med det?:)

Skrevet

Det er mange forskjellige og sterke meningen her inne ang sykemelding og ivf. Men jeg synes at det er individuelt og hver enkelt må vurdere det ut i fra jobb og hvordan man har det. osv.

Har kjent før at det ikke er bra for meg sånn psykisk å bare være hjemme, blir mye tenking og kjenning etter om det skjer noe der inne:). Jeg har gått på spray i 4 uker nå og skal starte sprøyter imorgen. Så under spray perioden har det til en viss grad fungert med 50%.

Tja, om det blir bedre når man starter sprøyter. De sier hvertfall at synarela bivirkningene blir bedre når man får tilført andre hormoner ved sprøyter. Det er jo aldri kjekt å stikke seg selv, men har ikke hatt noen flere bivirkninger av sprøyter. Mener at den intense hodepinen forsvinner:). Tankene er stort sett på IVF og ikke noen andre steder, jeg blir litt fjern,hehe...

Hvilke sprøyer skal du bruke?

Gjest usababy
Skrevet

Det høres ikke godt ut.

Når startet bivirkningene? Jeg har ikke kjent noe foreløpig, men det kommer vel kanskje etterhvert...?

Er på 5.sprayedag, og det eneste jeg kan si er at jeg generelt er veldig trøtt, men det er ikke sikkert at det er en bivirkning i det hele tatt.

Når begynte dere å få bivirkninger?

Skrevet

Tror ikke alle får bivirkninger, og det er nok ikke alle som blir plaget like mye med de. Jeg sliter mye med hodepine til vanlig og, men nå blir den forsterket. Har en aktiv jobb og da hjelper det ikke på:) Hodepinen kom snikene ganske med en gang hos meg. Hetetoktene kom vel etter noen dager:).

Lykke til:)

Skrevet

Hei!

Jeg merket det allerede etter bare noen dager, men kan jo virke som at jeg er en av de uheldige som opplever tydlige bivirkninger. Trøtt kan være pga sprayen. Jeg sliter hvertfall veldig med søvnproblemer, men alikevel er jeg konstant trøtt.. Men trur det kan ha noe med at jeg våkner av hetetokter om natten osv.

Skrevet

e skal egynnepå menopur, merker jeg gruer meg litt for er ikke så glad i nåler at det gjør noe, men heller det enn å føle meg sånn jeg gjør nå!

Jeg har sjeldent noe vondt i hode, så er veldig rart for meg å gå med hodepine hele dagen lang. :P

Skal til legen nå, får høre hva han synes.

Vet det er mange forskjellige meninger om sykemelding her inne, og vanligvis er jeg en person som heller jobber meg gjennom noe, men denne gangen føler jeg at jeg må ta det rolig og heller tenke på meg selv. Er ikke tilstede på jobb som tidligere nevnt, og i den jobben jeg har mener jeg at det er utrolig viktig å være, så går konstant rundt med dårlig samvittighet i tillegg..

Skrevet

Lykke til hos legen. Jeg har heldigvis en forstålelsesfull lege:)

Kjenner meg igjen i det du suer, jeg er sjelden vekke fra jobb. Stiller alltid opp selv om jeg gjerne ikke alltid har gode dager. Men gjennom denne prøverørs perioden har jeg begynt å tenke mer på meg selv:)

Skrevet

Hvordan har det gått med deg Kicam?

Jeg har også en jobb som krever at hodet er tilstede. Etter 10 dager på spray måtte jeg kaste inn håndleet, jeg var så ustabil, sliten og hade flere andre kraftige bivirkninger. Jeg er nesten aldri borte fra jobb, men jeg skjønte at denne gang var det nødvendig...

Gjest usababy
Skrevet

Hetokter rjeg ikke merket noe til, men jeg fryser mer enn vanlig. Og blir bare mer og mer trøtt, ukonsentrert og uopplagt, vil sove mer og gleder meg til å legge meg så jeg kan sove.

Humøret er som vanlig foreløpig, men jeg har rare drømmer som går i at folk er imot meg, kverulerer med meg og bevisst prøver å få meg irritert og lei. Kanskje et forvarsel...men jeg håper ikke det. Har ikke lyst å være noen vanskelig hormonbombe som ingen kan si noe til uten at jeg tror det verste..

Skrevet

Hei!

Jeg er sykmeldt denne uka, skal tilbake til legen neste mandag for å se om han må sykmelde meg videre. Har fått noe kvalmestillende, så må bare dobbeltsjekke at jeg kan bruke den i forhold til sprayen. Håper at jeg blir bedre etter det.

Nå har jeg hvertfall litt ro rundt meg, selv om jeg gjerne skulle vært på jobb, men er som du sier, nødvendig å holde seg rolig.

Skrevet

Hvis jeg ikke har helt misforstått det, så kan det virke som begynnelse på hetetokter det at du fryser. Jeg opplever det hvertfall som feberfølelse iblandt, veldig kald og plutselig gjennomsvett av varme.

Du er heldig som fortsatt har humøret under sjakk. Jeg har en tendens å tømme meg på samboeren, så synes litt synd på han en gang i blandt:p

Satse på at det bare er drømmene dine som det går utover da, og ikke noe videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...