Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Er inne i mitt første prøverørsforsøk nå, og skal som alle andre begynne på progresterontilførsel. Men siden jeg har PCOS, så må jeg mest sannsynlig gå på dette lenger ut i svangerskapet enn normale forsøk (14 dager?).

Lurte på om det er stor forskjell på disse to? Har fått med meg at lutinus er sånne små kuler på en måte, og ei venninne av meg hadde blitt utrolig sår av disse. Noen erfaringer med noen av disse?

Alle gode råd og erfaringer blir tatt imot med stor takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lutinus måtte jeg ta 3 ganger daglig og det kom mere ut synes jeg.

Crinone kunne jeg ta 2 tbl etter å ha stått opp. Mindre kom det ut også.

Men så er det det at lutinus blir det mere progesteron inni. Aner ikke om det spiller noe rolle. Jeg skal neste gang spørre angåendes dette - om dei er helt like og hvorfor man tar mindre dose av crinone.

Skrevet

Takk for svar dincene:)

Trur jeg skal spørre selv når jeg skal inn til kontroll neste gang. For vet ikke hvilke av disse jeg bør gå på, men er det ikke store forskjellen så høres det jo lettere ut å bare ta det en gang om dagen i forhold til 3 ganger. :P

Huff, tøff periode man går gjennom nå. Krysser fingrene for at det kommer noe godt ut av det:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei hei ..

Jeg har dårlig erfaring med lutinus.

Fikk veldig mye farget utflod, ble oppblåst, mage smerter og det toppet seg med at jeg etter innsett av stikkpillene fikk hyppig ukontrollert "vannlating".

Mao. lutinus matchet ikke meg..

Etter det fikk jeg drømmepillen utrogestan. Nesten ingen bivirkninger og veldig lite utflod. Minuset er at denne pille ikke dekkes av HELFO.. så fremst du ikke kan dokumentere at du ikke kan bruke crione og/ eller lutinus.

Jeg var så heldig at legen tok seg tid til å skrive en søknad om å få dekket utrogestan. Så nå får jeg det dekt.

Jeg vat at klinkken jeg går til gir både crione og lutinus ( de har samme virekstoffer i seg) til pasientene nå. De har et forsøk pågående for å se statistikk ifht. hva som virker best. Mao jeg tror ikke det er dokumentert hva som virker best av de to.

Jeg har PCO og er nå på dag 15 med sprøyte.. Mitt korte regime blir langt...Dette er andre runde og ved første forsøk ble jeg kraftig overstimulert og hadde uttak på dag 23..Fikk fem egg på frys, og ingen fersk forsøk. Deretter ble det tre mislykkete frys forsøk.

Har i sommer blitt operert for pco med elektrokoagulering av eggstokkene. Har nå en amh på 45 kontra 179 sist... Den var sjuk høy!!

Hva slags forsøk er du i gang med og når begynner du med progesteron.

Ved uttak begynner jeg evt. på utrogestan og får innsett to dager senere.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...