mammaforførstegang Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Har en gutt på 6 1/2 mnd, og lurer på om han får nok MME. Noen som vet hva som er anbefalt i denne alderen. Kommer vel an på hvor mye fast føde man får tenker eg. Gutten min får grøt morgen og kveld, og litt middag og frukt/fruktmos på ettermiddagen. Vann til alle måltid. Så han har 3 måltid med fast føde. Han får ca 150ml MME kl 06-07. Så får han ca 180ml rundt kl12, og ca 180ml rundt kl 16-17 og siste flaske med MME rett før leggetid kl 20. Da vil han ikke ha mer enn ca 50-60 ml. Hvor mange ml får deres i døgnet???
Krisa71 Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Han drikker mye mer mme enn min gutt som blir 6 mnd om en uke, så ingen fare for at gutten din får for lite mme. Min spiser grøt og kanskje 30-50 ml mme til frokost, 50-100 ml mme og fruktmos til lunsj, 30-50 ml mme og halvt glass middag blandet ut med ca 30 ml mme, 50-100 ml mme og grøt til kvelds. Noen ganger tar han en flaske mme ekstra men da maks 100. Han har aldri vært noe fan av mme eller flaske, men så lenge han legger på seg det han skal og har x antall våte bleier i døgnet så er jeg fornøyd. Du trenger ikke bekymre deg
Gladmor30 Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Jenta mi får nøyaktig det samme som babyen din i løpet av dagen, HI. Hun er også like gammel Syns d fungerer kjempeflott jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå