Gå til innhold

Alid@

Stjernoye,mini, engel & micro

Anbefalte innlegg

Heia

Så deg svare på MK73 og vil bare ønske deg masse lykke til, er så sjeldent innom her etter episoden i aug i fjor så har holdt meg unna for å komme ovenpå.

Håper det ordner seg for deg fremover, for det fortjener du virkelig*klemme*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143762122-alid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Heia Stjernoye!

Så koselig å høre fra deg igjen:):)Takk for at du tenker på meg det rører virkelig;) Selv om jeg ikke har vært her inne på en stund så har jeg tenkt så masse på dere jenter som jeg har hatt mye kontakt med;) Tenkt masse på deg og alt det triste du har vært igjennom. Selv om man aldri kan glemme alt det du har vært igjennom så håper jeg det går bedre med dere nå og håper på gode nyheter fra deg;) Skjønner at du ikke har vært så mye her inne, du har hatt behov for en lang pause;) Hvordan går det med deg nå da???Jeg ønsker dere virkelig alt godt;) Jeg har heller ikke vært her inne på ca 1år av div årsaker, da jeg heller ikke har hatt forsøk på over 1 år! Gikk på en smell og fikk diagnosen utmattelsesyndrom og da var det ikke mulig å gjennomføre noen forsøk da jeg var fullstendig tappet for energi i lang tid:( Nå er formen så godt som tilbake og jeg var klar til fryseforsøk nå i oktober, men det forsøket ble stoppet da det viste seg at jeg har 2 store cyster på begge eggstokkene mine som dem ikke var sikre på hva det var så jeg må ta MR for å finne ut av det. Mest sannsynlig er det endo cyster og jeg hadde i tillegg flere små cyster så det var ingen oppmuntrende ul jeg var på nei, atter et nederlag:( Dette er selvsagt ikke helt heldig for tross all endo jeg har hatt og alle operasjonene jeg har vært igjennom så har eggstokkene mine aldri vært berørt på den måten. Dette bekymrer meg veldig for det kan være fare for at eggstokkene mine må fjernes og det er jo den største frykten min akkurat nå:) Prøver så godt jeg kan og tenke positivt og jeg vet jo at dem fjerner ingen eggstokk dersom det ikke er absolutt nødvendig;) Tenker enda at det skal gå bra til slutt:)

Nå må vi bare vente på hva MR bildene vil si så får vi se om det blir fryseforsøk eller operasjon over jul;)

Ikke lenge til jul nå så jeg ønsker deg en kjempe fin før julstid;)

Stor klem til deg;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143762122-alid/#findComment-143794128
Del på andre sider

Hei=)

Har vært tøffe tak, det skal jeg ikke legge skjul på. Jeg er gravid nå litt over 33 uker på vei med en gutt i magen, har vært vanskelig å snu tankegangen fra jente til gutt, men det begynner å komme seg. Ble gravid på 2. fersk forsøk ca 6 mnd etter, første forsøk ble avbrutt pga ingen egg og den ene eggstokken min hadde bare forsvunnet. På toppen ble det snakket om noe hurtig celledeling og kreftmistanker ang cyster som plutselig kom og ble gedigen. Heldigvis ble alt dette avkreftet og vi kunne starte på nytt. Nervepirrende berg og dalbane tur uten like=S

Oi du har da virkelig hatt ditt å stri med du og, ikke reint lite ser jeg, skal krysse alt som krysses kan for at du får positive tilbakemeldinger, med alt du har vært igjennom så fortjener du det virkelig. Er helt umenneskelig at noen skal få alt mens andre ikke får noe, skjønner ikke helt fordelingen der, men er vel en merkelig og forskrudd mening med det.

Jeg har nå en fast overlege som jeg går til på kk, hadde det ikke vært for ham så hadde jeg aldri valgt kk igjen på noen måte. Er så mye rot der oppe at man kan bli skremt, papirer forsvinner og måten de møter deg på enkelte ganger er rett og slett horribelt. Ene gangen så hadde de kludra til med timen min ang overlegen og 3 stk stod der og bokstavelig talt sa at jeg løy ang min faste avtale, jeg brøt jo sammen der oppe, istedenfor at de kunne sjekke journalen min så angrep de meg. En annen overlege som bare var på besøk gikk inn å sjekka journalen, et virkelig fantastisk menneske som reddet dagen min. Hun ga de 3 damene inn og em kom å sa unskyld på sin måte, ikke direkte men dem løpte rundt meg som 3 små piskede rotter. Noe de virkelig fortjente!! Forklarte dette videre til jordmoren på krisesenteret og hu klikka, ringte ned og skjellte dem ut. I ettertid har også overlegen min tatt dem, men er unødvendig at perosner som meg som har vært igjennom det verst tenkelige skal stå å forvare seg for åpen rettsal på den måten som dem holdt på uti gangen der.

Nå er det full nedtelling til planlagt snitt, som jeg kvir meg utrolig mye til, dvs ikke selve snittet men alt før og alt etter. Så min lille( les, store) keiser kommer i romjulen om han ikke vil ut før;o)

Vil ønske deg en riktig fin førjulstid med gode og positive tilbakemeldinger, samt ikke minst en kjempe flott juletid om jeg ikke "ser deg" før den tid. Er godt å treffe kjente her inne, sjøl om det ikke er den beste situasjonen man befinner seg i, er en liten trøst at vi er flere der ute som får mye motgang og kan finne støtte og trøst i hverandre.

Sender over mange klemmer=)

Det SKAL gå bra til slutt;o) Ordner seg alltid for snille jenter!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143762122-alid/#findComment-143799267
Del på andre sider

Hei igjen Stjernoye!

Jeg har jo allerede skrevet et innlegg til deg på gravide slitere men jeg sier det igjen: gratulere så mye med en lite gutt i magen<3

Dette var fantastiske gode nyheter og etter alt det dere har vært igjennom så er jeg glad for at dere har lyktes ganske kjapt å bli gravide igjen:):)

Med all den påkjenninga så har det sikkert ikke vært enkelt å gå i gang med nye forsøk, men dere er virkelig sterke og det er virkelig beundringsverdig<3 Dere kan jo aldri glemme alt det som skjedde sist, og jeg skjønner at det kan være vanskelig å omstille seg. Man er bare nødt å finne en måte å leve med sorgen og all smerte det har medført og prøve å glede seg over den lille gutten som er i magen deres nå:)

Skummelt med sånne cyster og jeg kjenner meg veldig igjen med frykten for eggstokkene når dem ikke sikkert kan vite hva det er. Det har blitt noen tårer her hos meg pga det, men har klart å roe meg ned og tenke at det skal gå bra uansett;)

Godt å høre at cystene dine ikke var så farlige alikavel og det beste av alt er at du nå er GRAVID<3

Trist å høre om episoden på legekontoret, det skal være helt unødvendig og dem burde ta ekstra godt vare på deg!! Godt at du har fått en fast lege for det er det du trenger og ikke mange forskjellige som ikke har anelse hva du har gått igjennom. Du trenger noen som kjenner hele din historie så du kan føle deg trygg;) Det du trenger mest nå er trygghet med tanke på fødselen, for den har du sikkert litt forskjellige følelser rundt som sikkert ikke bare er gode!

Høres ut som det er godt planlagt så da får du møte den lille keiseren i romjulen;) Det kommer til å gå bra:)

Jeg skal på MR den 8 desember så da får vi se hva som skjer, men som sagt så tror jeg at det vil ordne seg, det bruker å ordne seg for snille jenter;)

Ha en fortsatt fin helg, klem;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143762122-alid/#findComment-143799550
Del på andre sider

Hei=)

Var et utrolig vanskelig valg å ta egentlig, jeg visste jo at det kom til å bli tøffe tak både fysisk og psykisk, men at det skulle bli så tøft som det har vært var jeg ikke forberedt på. Ønsket om søsken var/er så stort at jeg klarte ikke la det helt ligge heller, måtte liksom prøve.

Blir en spennende MR da, må oppdatere meg så fort du får noen svar, kommer nok til å surre rundt meg sjøl den dagen=)

Ja ser veldig fram til når dette er over og jeg kan være "normal" igjen både for min egen del og for storebror og pappaen sin del. Blir mye jeg er dårlig, orker ikke, kan ikke osv for tiden, bekkenløsning som bare blir verre og verre er håpløst, skal jo gå med krykker, meeeeeen armene mine er ikke helt bærekraftig med tanke på senebet. så jah life is good=) for all del skal ikke klage, prøver så godt jeg kan å glede meg over lille vidunder i magen.

ja det ordner seg alltid for snille jenter;o)

Min helg endte først på legevakten med storebror pga stygg hoste, og jeg på kk pga smerter*jippi*ble testet opp og ned i mente for svangerskapsforgiftning, men heldigvis så er det ikke det, dem konkluderte med at jeg reagerte på maten til slutt. Så lenge gutten i magen har det fint og ikke påvirkes så skal jeg være fornøyd, men kjenner jo panikken komme krypende for det forestående.

*klemme*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143762122-alid/#findComment-143806606
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...