blomsterå Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Jeg har vert veldig plaget med soppinfeksjoner i dette svangerskapet, noe jeg ikke hadde i det hele tatt da jeg gikk gravid forgje gang. Noen som vet hva dette kan skylles?
Bella med baby i magen Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Velkommen til min hverdag! Sliter skikkelig med det samme problemet. Forsøkte en kur, men det kommer bare tilbake. Holder på å klikke i vinkel, klør veldig og jeg plages skikkelig. Føler det er litt ekkelt, har jo god hygiene! Men har skjønt det slik at gravide bare er ekstra utsatt for dette. Floraen i underlivet endres kanskje? Uansett, så har jeg blitt tipsa om følgende: god intimhygiene, dusje daglig, unngå trange klær, sove uten undertøy på natten og bytte bind/innlegg ofte!
Gjest Magnolia (nr 2 på vei) Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 I tillegg til kur har jeg lest og hørt at melkesyrebakterier kan hjelpe, og har også fordeler for barnets immunforsvar når det blir født Det finnes melkesyrebakterier å få kjøpt på helsekost, Bio-Dophilus, som også er med å opprettholder balanse i slimhinner osv, i tillegg kan man kan vaske seg med lactacyd eller annen ph-riktig intimsåpe som du ser inneholder melkesyrebaekterier. Fikk anbefalt denne av ernæringsterapeut sist jeg var gravid - da hadde jeg ikke soppinfekjson, men skal kjøpe denne igjen! "Bio Dophilus anbefales ved alle plager hvor årsaken kan være mage-tarmforstyrrelser, for eksempel: forstoppelse / diarè, oppblåsthet / kolikk, mave- og tarmkatarr, soppinfeksjon (Candida Albicans), dårlig ånde, allergi, hudproblemer, dårlig næringsopptak, matintoleranse, opphopning av avfallsstoffer/giftstoffer, nedsatt immunsystem og etter bruk av antibiotika" Inntak av sukker og hvitt mel har også påvirkning på soppinfekjsoner! Lykke til, håper dere blir kvitt det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå