Gå til innhold

Fødselsforberedende olje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smurte meg jevnlig med fødselsforberedende olje mot slutten av mitt forrige svangerskap. Jeg vet såklart ikke hvordan fødselen hadde gått ellers, men jeg revnet ikke i det hele tatt. Har planer om å gjøre det samme nå, men husker ikke hvor tidlig man bør starte med dette.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier vel fra 35, men jeg har kjørt på fra 30 jeg:)

Er også helt sikker på att dette har en bra effekt, hadde setefødsel og ikke sting med nr 2, med nr 1 hadde jeg 1-2 pyntesting bare!:).

Skrevet

Dette høres jo bra ut, er førstegangs og begynte i uke 34 :) Lurer bare på en ting, skal man kun smøre? Eller skal man "tøye" og "strekke" mellomkjøttet også? Jeg bruker kun å smøre i ca 30 sek.. Tror dere dette holder?

Skrevet

Trodde en skulle massere og tøye ca10 min 3-4 ganger i uken. Jeg begynner i kveld, om jeg når ned!

Skrevet

Hvilken olje bruker dere, da? Jeg er litt usikker på hvs jeg brukte forrige gang, tar gjerne imot gode tips!

Skrevet

Takk for svar! :-)

Forrige gang brukte jeg Weleeda fødselsforberedende olje. Jeg masserte stort sett lett hver dag. Slurvet litt innimellom og da ble det kun smøring. Jeg tøyet aldri sist, men det er sikkert bra å gjøre det også. :-) Er bare i 29ende uke nå, men får vel komme meg ut og handle inn litt til de neste ukene. Har troen på at det er en god investering.

Skrevet

Jeg bruker mandelolje. Jm mente jeg kunne bruke vanlig olivenolje like godt...

Skrevet

Jeg har brukt jordnøttolje fra uke 35. Målet har vært å massere/tøye i ca 4-5 minutter daglig, men det har etterhvert blitt litt vanskelig å komme ordentlig til pga magen, hehe;) Gjenstår å se om det har noen effekt da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...