Suss@ med 3 gutter Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Noen som har fått tre barn her, og vil fortelle hvordan den fødselen var i forhold til de første? er nemlig livredd for å føde i bilen denne gangen, da jeg hadde 10 cm etter en time med rier, og det uten att det gjorde særlig vondt.( trodde egentlig ikke jeg var skikkelig igang) Gutten satt i sete så derfor var vi tidlig på sykehuset, og er nok grunnen til att han ikke kom i bilen da;0 Men denne gangen tror jeg det er hodeleie, og større sjangs for att han kommer enda fortere! Greit å bli fort ferdig da, men tror ikke mannen er like ivrig på å være jordmor i den nye bilen;) haha!:) Noen med erfaringer?
<3tregutter<3 Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Hei du! Jeg har tre gutter, og fødsel nr 3 kan vel best sammenlignes med den andre.... Nr 1 var kjempelang (35 timer) mens de to andre varte 2,5 og 2 timer. Nå var vel ikke dette så veldig beroligende for deg, siden det gikk så fort sist...... ;-) Likevel var det en ganske stor forskjell på mine to siste fødsler, og det kan kanskje berolige litt mer... Nr 2 var i gang med vannavgang og sinnssyke rier med en gang. 2,5 time etterpå var han ute. Nr 3 starta også med vannavgang. Men det var alt - ingen rier. Reiste klok av skade rett til sykehuset (kom inn med full åpning 2.gang...) 4 timer etter vannavgang kom riene som kasta på, og 2 timer etterpå var han ute. Merkelig..... men 3.er visst en "luring" sier de.....:-) Men rakk iallefall sykehuset med god margin, noe som jeg hadde tenkt mye på.......... Kan vel egentlig bare råde deg til å dra med en gang du kjenner noe! Veit ikke hvor lang tid du har til sykehuset, da men....... Lykke til :-)))
kleika Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 hei jeg venter også nr 3 og er litt urolig liksom deg nr tok 12 timer og endte med tangfødsel,men med nr 2 var jeg på sykehuset kl 7 og 8.30 ble han født. vi bor ca 35 km fra sykehuset altså en halv times tid i bil,men farmor som er den enste jeg føler jeg kan be om å ta de 2 eldste bor yderligere 25 min forbi sykehuset og hun har ikke ikke bil, Jeg er ikke så redd for ikke å nå sykehuset men er redselsslagen for å måtte føde uten min mann, fordi han må avlevere de store og kanskje ikke når tilbake, vet det kanskje lyder dumt men trenger tryggheten ved å ha ham der. jeg har overveid å gi farmor penge nok til en taxi til sykehuset når tiden kommer eller noe annet vildt føles veldig utrygt kun å ha fremmede i rommet når jeg skal føde som ikke kjenner meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå