Jenny_m Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Blir gal... Knøttet blir 1 år til helgen og begynte i bhg for en uke siden... Det likte han tydeligvis ikke og nå sultestreiker guttungen. Han spiser ingenting i bhg og bare bittelitt her hjemme. Hva skal jeg gjøre ?? Anyone??
Jenny_m Skrevet 7. november 2011 Forfatter #2 Skrevet 7. november 2011 Skal jo så klart stå Ungen.... Uff så sliten jeg er
bitthen Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Når poden min har hatt slike perioder har han fått mye youghurt (vanilje er en sikker vinner) med grøtpulver utblandet i vann (ikke for mye grøt, bare så det metter mer) eller med havregryn. Det eter han uansett hvor dårlig matlyst han har...
stearin Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Finn en favoritt han har og prøv å gi det. Det med yoghurt er et godt tips, og min datter (som for tiden også har sultestreiket) får yoghurt med havregryn en gang om dagen. Setter gjerne noen bananbiter i yoghurten også siden hun elsker banan. Hun spiser så godt som ingenting i bhg, men sender ofte med havregryn dit så de kan blande med yoghurt. Hun liker også fiskekaker, så det får hun spise til frokost i 9 tiden i barnehagen og til mellommåltid i 2 tiden. Synes det er helt ok egentlig, hun spiser litt grøt til frokost og av og til middag. Kvelds vil hun så godt som aldri ha. Gir også velling etter å ha tilbudt kveldsmat, men velling får hun kun de dagene hun ikke vil ha noe særlig til kvelds. Funker også ofte med fiskepinner, det tror jeg mange barn er ganske glad i:-) Ellers består middagene ofte av spaghetti og kjøttdeig, fiskegrateng og nuggets. Det er så godt som det eneste hun vil ha... Har ikke helst selv funnet ut hva jeg skal gjøre med min datter på 18 mnd som spiser så lite som hun gjør, så kan egentlig ikke gi råd... Men håper likevel mitt svar var litt til hjelp i en frustrerende tid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå