Gå til innhold

Plutselig svikt i produksjonen?

Anbefalte innlegg

Gutten min er snart 11 uker og har hele tiden spist godt, lagt på seg fint og generelt vært en veldig tilfreds baby. Men nå i det siste har jeg begynt å bekymre meg litt for om jeg har nok melk... Det hender at han skriker på slutten av ammeøktene og virker ikke helt fornøyd. Jeg er heller ikke fornøyd med væskemengden i bleiene hans.

Prøvde å pumpe meg i går kveld, ca tre timer etter forrige amming og fikk ut 120 ml. Vet at han vanligvis spiser 130-140 ml. Er klar over at det som regel kommer mer når han spiser enn når jeg pumper, så var forsåvidt fornøyd med det. Men har jo fortsatt disse bleiene som er litt tørrere enn jeg skulle ønske. Synes han er litt mer sutrete enn vanlig også, men det kan selvfølgelig være tilfeldig.

Er det mulig at produksjonen min plutselig har sviktet uten noen åpenbar forklaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143761503-plutselig-svikt-i-produksjonen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen spesialist så vil ikke uttale meg for mye om saken din. Det kan være mange grunner til at baby reager slik men at produksjonen svikter uten forklaring er helt mulig.. Det skjedde nemlig meg =(

Jeg gikk opp 3 bh str. og hadde masse masse masse melk.. Knøttet spiste og koste seg men rundt 3 mnd alder ble han Slik som du beskriver. Jeg pumpet og det var slett ikke det samme som før. Streset rumpa av meg . Drakk ammete, spiste MASSE mat, prøvde å sove mye osv osv. Det ble egentlig Bare stess noe som ikke gjorde saken borte og da jr. var 4-5 mnd hadde jeg ikke noe melk igjen.

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en tur på HS og hørt hva de sier... Mulig han får vondt i magen når han spiser eller at han har økedager med at produksjonen din ikke "henger med " osv. Mitt tips er å la han spise til han hyler og kanskje prøve med litt nan etterpå .. Da ser du jo om han er mer sulten ...

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...