Gå til innhold

Fortelle din historie? Skal snart gjennom IVF selv!

Anbefalte innlegg

Får mest sansynlig første IVF forsøk om ikke så alt for lenge, er det noen som har lyst å dele hvordan det var med sprøytene og alt det der? rett og slett fortelle sin historie rundt IVF fra A til Å! Da hadde jeg blitt såå glad! :)

Fortsetter under...

Tja, hvor skal man begynne. Vi var i Haugesund. Supre folk. Var inne til kontroll og skulle ta kontakt ved neste mens. (som var dagen etter :) ) Så var det i gang med nesepray 3 ggr til dagen og så sprøyte 1 gang til dagen når det var ca en uke til "egghenting". Jeg var da og tok ul og det viste seg at eggposene ikke var helt klare, så jeg gikk på sprøyte noen dager til. (husker ikke dosene, men tror ca 100) Dagen før høsting satte jeg eggløsningssprøyte. Høsting var helt pyton, siden jeg reagerte på morfin, men ikke veldig vondt. Tok ut på fredag og satte inn på mandag. Full klaff :)

Lykke til!!

Vi skal i gang med nr. 2 nå. Våger ikke å tro at det skal gå like greit, men krysser alt.

Skal til st.olavs vi! Gruer meg masse! Går på primolut nå for å få mens, skal kontakte fertillitetskontoret første mens dag!

Skal ha kun sprøyter jeg, i 9 dager. Skeptisk på å sette disse selv, men det går seg vel til håper jeg!! =)

Så heldig dere var som hadde full klaff!! Har så sykt dårlig tro på dette jeg.. Etter X antall pergokurer gir man litt opp altså! :/

Lykke til med nr 2 :D

Hei.. Jeg også holder til på St.Olav og jeg har PCO.

JEg gikk også på pergokurer annenhver mnd i over 1 år.. funka dårlig..

Så da ble det IVF.. :) Fikk ut 22 egg etter kortregime ( altså bare sprøyter og ikke spray). 16 ble befruktet og det ble satt inn 1 fersk og fryste ned 11.. :) Ble gravid på første forsøk, så det var ingen problem. :) ( desverre gikk det galt da jeg var ca halvveis.. men det hadde ikke noe med IVF å gjøre, det var en infeskjon jeg hadde i kroppen)..

Så vi hadde da fryseforsøk og sitter nå her med ei snuppe som blir 7 mnd i morgen.. :) verdens beste følelse.. :)

Vi er nå igang med søskenforsøk.. Skulle egentlig ha innsetting i oktober, men jeg ble overmoden så det ble avbrutt..

men går nå på primolut for å planlegge neste fryseforsøk, men det blir ikke før neste mens igjen.. så håper på innsetting i ca uke 50/51..

masse lykke til.. de sprøytene er ikke noe problem.. :) var den første, for da gruer man seg somregel.. :9

Annonse

Min mann har veldig dårlig sædkvalitet, så vi har et icsi barn :)

Holdt til på Riksen. Syns nedreguleringen på nesespray gikk veldig bra, ingen plager utenom at jeg var kald og varm om hverandre.

Begynnte på sprøyter (heller ikke noe problem) og hetetoktene ga seg.

Fikk ut 8 egg og alle var kjempefine. 5 ble befruktet. Ett satt inn og 4 på frys. Negativt ferskforsøk. 3 mnd etterpå var det tid for fryseforsøk og kun ett av de fire eggene overlevde, men det skulle ikke mer enn ett til gitt. Den nydelige jenta vår ligger å sover i senga si :))

Ferskforsøket: Ingen symptomer i det hele tatt. Bare vondt i magen etter uttak.

Fryseforsøk: Vonde ilinger nedover i lårene og gedigen halsbrann fra rugedag 4 (den vedvarte til tulla var født) Visste før jeg tok testen at jeg var gravid.

Masse lykke til ;))

Åh, så fælt at det gikk galt halvveis.. :( Det måtte vært ufattelig tungt.

Men så bra at dere har ei tulle nå, har ikke ord hvor mye jeg unner folk som sliter og få mirakler!!

Må du også gå på primolut for å få mens? Isåfall en som man kan regne av! Har hatt mens i 3 mnd nå jeg. Har stoppet opp litt nå som jeg har begynt på primolut da. Men jeg er så sikker på at denne vanvittige uregelmessige menstruasjonen min ødlegger alt!! Men kanskje det ikke spiller noen rolle når man får alle disse hormonene gjennom sprøytene? Til at jeg snart skal sette i gang med alt dette, føler jeg meg totalt uviten!!

Kanskje vi foresten har innsetting nesten samtidig?? =)

Hei "gullungen<3"

Så flott at dere også har ei tulle nå!! <3

Hvordan var det å få negativ test etter første forsøk, med tanke på at man går gjennom litt i forveien ?

Er skråsikker på at det ikke klaffer for oss første gangen, men jeg er redd hvordan jeg vil komme til å takle det... :(

Var i Tromsø vi . Har diagnose uforklarlig barnløs vi da, men de oppdaget etterhvert at mest sannsynlig har jeg tette eggledere. Siden vi ikke bor i samme fylke som sykehuset, skjedde det meste over tlf. Jeg grudde meg fryktlig til å sette sprøytene selv, men de gikk veldig greit, fikk opplæring på sykehuset. Gikk på nesespray i ca 14 dg før jeg begynte på sprøyter i 16 dg, noe som er ganske lenge. Sleit endel med hetetokter, hodepine og litt depresjoner. Ble lett overstimulert, men fikk ut 13 egg. Uttaket var ganske smertefullt pga av overstimuleringen, men gikk fort å greit. Absolutt vært det. Eggene ble langtidsdyrket i 5dg, før jeg fikk satt inn 1egg. Kjente egentlig ingenting bortsett fra endel luftsmerter, sånn en 3-4dg etter innsett. Ble gravid og fikk en gutt i jan 09. Fikk 6 egg i fryseren og måtte igjennom 4 fryseforsøk før vi lykkes på søskenforsøket, er nå gravid i uke 29. Fryseforsøkene tok lengere tid pga væske i egglederene, noe som ofte gjør det vanskelig å lykkes. På siste frys valgte de å sette inn 2 egg, som resulterte i tvillinger, men den ene var død allerede i uke 8. Men alt er bra med den andre. LIte bivirkninger av medisinene ved frys, bare litt hetetokter. Merket at jeg var gravid etter rugedag2-3 denne gangen, jeg ble fryktlig sentimental. Lykke til videre :-)

Hei "vera34"

Ja, her skjer det også over tlf! Men håper såklart på litt opplæring på sprøytene!

Du fikk en del bivirkninger du da, men du tenker sikkert nå at det var verdt det?

Er så flott å høre om at det virkelig går an å bli gravid!! Er så glad på deres vegne <3

Hei Tussi89

Jeg var fryktelig lei meg i en ukes tid og fikk tilbake tankene om å aldri klare å få barn, følte meg helt utenfor alle i samfunnet. Jobber på småbarnsavd så jeg hadde små barn rundt meg hele tiden..

Så plutselig fikk jeg en guts ut av en annen verden og fjernet alle vonde tanker. Dette skulle vi klare!! Ble jo helt knust når bare 1 av 4 egg overlevde opptining, men det var nok gullegget ;)

Jeg gruet meg fryktelig etter innsett på frys også for tanken på å begynne på ny nedregulering var forferdelig, med tanke på tiden det kom til å ta. Jeg har vært ekstremt heldig i forhold til mange av de tapre jentane her inne som har slitt i mange år. Vi hadde første insett i februar 2010 og ble gravid i mai 2010 så det gikk fort!

Igjen masse lykke til ;)

Etter fødselen så fikk jeg igjen mens etter 3 mnd da vesla aldri ville ta pupp og jeg sluttet å pumpe da hun var 10 uker.. Hadde da mens ca samme dato i juli, august og sept.. men da jeg skulle igang med fryseforsøk i oktobet så hadde jeg kun mens i 1,5 dag.. det funka dårlig ilag med medisinene.. så derfor må jeg gå på primolut nå.. har igjen 4 tabletter, så får vel mens til helga el no.. men det blir ikke forsøk nå i november, for de på st.olav villa at jeg skulle ha en mnd pause etter det avbrutte forsøket. Så da mens er ferdig så skal jeg rett på primolut igjen for å få mens igjen.. så er vi igang.. :) :) :) bare håper vi rekker et forsøk før jul. :) tror det skal gå i uke 51.. veldig spennende.. :) jeg skal ringe st.olav og planlegge neste forsøk da jeg får mens denne gangen.

Jeg har siste 10 årene hatt veldig uregelmessig mens, så faktisk ved hvert forsøk vi har vært igjennom og blitt gravid så har jeg gått på primolut i forkant.. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...