Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, håper den sitter for mange denne IKM uken, det er for lite realistisk at den sitter for alle dessverre. Brystet mitt blir bare værre og værre for hver halvtime, greier knapt å åpne bildøren før tårene spretter her, og det murrer nederst i magen. Håper nesten tr kommer før tiden for å få el igjen fortest mulig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snupsi: Du er verdas skjønnaste! Så omtenksom du er mot alle!!! Eg er imponert! Håpar og at du blir raskt frist!! Eg skal altså ta blodprøve i morgon 10 dpo.så då får eg kanskej svaret på fredag. Dersom egget fester seg veldig seint så kan det vera at det ikkje er utslag, men skal vera etter så kort tid. Då eg va gravid var blodprøven negativ 8 dpo. Elles så er det likefør eg byrjer å testa med heimetest no, men parallelt med at tankane om testing har komt, har også bekymringa for å ikkje vera gravid meldt seg. Eg kjem til å gå rett i kjellaren kjenner eg. Vil ikkje venta lenger no på ein liten spire!!! Håpar veldig for deg snupsi at du e gravid <3

LilleFie: OJ, så spanande med så sterke symptom! Kva er dette tullet om tr???? eg har tru på deg!! :)

Når skal de andre byrja å testa??? Koss har de det no i ventetida???For deko som syns det er vanskeleg å venta på svar, så kan de jo ta ein blodprøve. Men det er ikkje så stor forskjell på når ein får vite, for blodprøven må ein jo venta ein dag eller to på resultatet på, så det blir nesten det samme. Eg berre gjer det no sidan eg likevel skal til legen. Og ved en graviditet som vil eg og veldig gjerne vite koss hcgen va i byrjinga, utan at de tegentlig betyr så mykje.

Sender ein klem til alle mann (damer :) )

Skrevet

Snupsi: Vennebesøket gejkk fint, takk som spør :) Det har nok mykje med innstilling å gjera. Følte ei stund at ho venninna var lite sensitiv ift at me mista. Men prøver å heller tenka på det positive med ho og legga vekk dei dumme følelsane. Så fekk ein veldig fin kveld. Ja syns mannen ikkje fekk bytta, difor MÅ det klaffa ja :)

Skrevet

Snupsi, så flott innlegg du skrev da, og ikke minst veldig langt. :)

Jeg fjernet spiralen på mandag, så kan jo egentlig ikke være gravid.

Likevel er jeg usikker, synes jeg har symptomer både her og der.

Kan jo nevne i fleng: Vært kvalm noen dager. Skikkelig løs i magen i går. (Sånn var det for 12 år siden også, sist jeg var gravid) Skikkelig ising i tennene både ved kald og varm mat. Stikking i brystene, og utstående brystvorter. Men, sist jeg var gravid var jeg hekta på grovbrød med brunost og skummetmelk. Gjett hva jeg MÅTTE ha både i går og i dag..? Godt mulig dette er innbilt, men i såfall får jeg i meg kalsium, for første gang på 12 år. Det er da noe. :)

Men snakk om symptom-jakt da. Hehe

Bestilte 5 tester i går på billige-teste, her skal det gå unna. Kjæresten sier vi skal kn***e som f, så dette lover på et vis bra. *ler*

Blir spennende å se om noen av oss "vinner lotteriet" på mandag eller i løpet av uka ja... :)

Ellers får du ha riktig god bedring borte i senga der. :)

Skrevet

Lilla80: jeg vet ikke, bare har på følelsen at dette kommer til å ta tid, og koste masse penger.. Er ikke velsignet med så mye flaks her livet generelt;) Men vi får se, vi får se:)

Skrevet

Søndag (uke 45), 13.11:

- LilleFie

- Lilla80

Mandag, 14.11:

- Snupsi87

- Lilla80

- Tessy, prøver på nr 2!

- Jente-84-

- AnnaT

Tirsdag, 15.11:

-mucha

-Happy87

Onsdag, 16.11:

-Silja 81

Torsdag, 17.11:

- 2røverdøtre&1røver

Fredag, 18.11:

- Carma78

- Amedillo

- *Iselin*

Lørdag, 19.11:

-

Søndag, 20.11:

-Spenna

-Gutt04_Gutt10

- Tina!

<3 Gravid

Legger meg til her jeg dere:) dette blir spennende jenter...:)

Skrevet

ser at jeg tuller litt med navnene mine her... Tina! = Tillalill<3 :)

Skrevet

LilleFie: KVa PP er du i? kvifor trur du det vil ta tid? har du ein fornuftig grunn til å tru det, elelr er det at du føler det pga anna uflaks? Eg jenner til negative og destruktive tankar, følelse av uflax osv, men slikt må me bekjempa!! Søstra mi sendte dette på sms til me gi går:

Loven om tiltrekking: du trekker til deg essensen i det du først og fremst tenker. Så hvis du tenker på det du ønsker vil livsopplevelsen din gjenspeile disse tingene. Hvis du på samme måte vesentlig tenker på det du ikke ønsker vil livsopplevelsen gjenspeile de tingene.

Me må fordsøka å ha tru på at gode ting vil skje oss! Det er mykje kraft i håp og tru! og tankens kraft!

Det er ca 25 prosent sjanse for å bli gravid kvar mnd. for normale damer. Større vil eg tru når me har eggl tester osv osv og prøver aktivt. Me har grunn til å tru på dette!!!

Eg var 25 år då eg tok lappen. for meg var det som å bestiga et gedigent fjell- følte at det var noko eg aldri ville klara. Men så måtte eg tenka på alle andre som faktisk klarer det. Analfabete og med lav kognitiv fungering, alle slags mennsker køyrer bil- det var usannsynleg at ikkje eg skulle klara det ift logisk tenkning. Og ganske riktig- eg klarte det. No e eg 30, og seint ute også med dette. Men når nesten alle andre klarer å bli gravide, gå ut svangerskapet og føda og få baby i armane sine, så seier logisk tenkning at det vil eg og!! *Og det vil DU og!!! <3

Stor klem

Skrevet

Søndag (uke 45), 13.11:

- LilleFie

- Lilla80

Mandag, 14.11:

- Snupsi87

- Lilla80

- Tessy, prøver på nr 2!

- Jente-84-

- AnnaT

- snartfampå5

Tirsdag, 15.11:

-mucha

-Happy87

Onsdag, 16.11:

-Silja 81

Torsdag, 17.11:

- 2røverdøtre&1røver

Fredag, 18.11:

- Carma78

- Amedillo

- *Iselin*

Lørdag, 19.11:

-

Søndag, 20.11:

-Spenna

-Gutt04_Gutt10

- Tina!

<3 Gravid

Skrevet

Her var det mange nye innlegg jenter :) Snupsi87: Jeg har ikke fått testene enda, håper virkelig de kommer imorgen eller på fredag. Det sto at det tok 2-4 dager, så jeg regner med at de er like rundt hjørnet. Jeg kommer nok til å teste allerede på lørdag tenker jeg, men har ikke ikm før på mandag, så det blir vel til at jeg svir av 2-3 tester fra lørdag til mandag :) det er jo så spennende dette, så det er vanskelig å ikke teste synes jeg.

Synes det er veldig morsomt at flere henger seg på tråden her, jo flere, jo bedre! Det er spennende å lese hvilke erfaringer dere har fra før, og eventuelle symptomer. Blir også mange å følge med på neste uke, og det er bra.

Skrevet

Tessy: Tusen takk for det :D

LilleFie: Jo, stemmer nok det altså, ihvertfall så er "mannen" min også sånn! hehehehe :)

Snupsi87: Jeg er vel på 3pp, men har ventet i 3år allerede ;) Gått uten prevansjon i 1,5 år :) Vi har kjøpt hus, storkoser oss masse med det :D

Gratulerer med hus ja, sant det altså, alltid noe i rive i ;)

Er såååå spent på oss assa Jenter, føles ut som jeg har EL nå, pleier ikke ha El tidlig, ca 1uke før mens, så dette er spennende :))

Skrevet

Velkommen tillalill:) Hvilken pp? koselig at vi blir stadig fler altså..tar jo ingen ende. vi er vel 18 stk nå tror jeg!

Og mange vi er med IKM på mandag!!! spennende:)

Jeg koser meg på nattevakt, så får resten av gjengen sove godt!

Skrevet

Hei igjen jenta! Tusen takk for hilsningan, dokker e sååå søøøt!! <3 Ja, æ fikk dårlig samvittighet for å ikke ha svart dokker på læng, så æ mått skriv litt te dokker som hadd skreve i mellomtia følt æ…;)

Først å fremst må æ trekk fram det Lilla skreiv i dag, det me å tenk positive tanka, så vil positive ting skje! Har itj dokker læst boka ”The Secret”? Æ må innrøm at æ ikke har læst hele boka, men den handle om tankans kraft. Tiltrekkninga av det du tenke på. Så der syns æ i grunn vi bør hør litt på ka Lilla skreiv, æ ska hvertfall tenk positivt heretter! Du ga mæ en påminnelse, å det va bra!!=)

LilleFie, du lært mæ litt mer om parabena no, å det e jo bra, for det har æ hværtfall ikke læst om;) Okei, så vi må lev me dæm ja.. men se opp for dæm som e skummel;) Ang dine voldsomme plaga kjære vænn, så må æ si at æ krysse fingran for at du ikke har så vondt i mårra…;) Håpe du hadd en koselig film/pizza kveld=)

Tessy, takk for klemmen;) Godt å hør at du har fått dagen te å gå =) Æ tenke at når du først e på intervjuet, så kjæm du på kordan det va før også går det my bedre enn forventa!=) Fortsatt lykke te!=) husk itj om du fikk svar på spørsmålet ditt æ, men ja farsdag e no på søndag 13.nov. God nattvakt!=)

Gutt04+Gutt10+2012? Du har vel rett i at man ikke bli kvalm og uvel allerede 4dpo, men du veit det kan vær psykisik å;) ønske det så fælt at man føle det;) Godt for dæ at kvalmen avtok hvertfall da=)

Røverdødtreogrøver (fine note-tegn forrestn;)) Godt å hør at flere e på symptom jakt;) har du følt på metallsmaken læng? Det e så spennende å hør=)

Lilla, æ har alltid hatt lætt for å føl dårlig samvittighet.. å æ kan itj nå for det.. :/ så da mått æ bare skriv litt te dokker da vettu.. og no ser æ at æ gjør det igjen.. :/ kanskje æ ska prøv å bare skriv litt om mæ sjøl, men veit kor godt det e å få svar på sine tanka og følelsa;) Så spennende det bli for dæ å hør på fredag resultatet av blodprøven da=) Kordan pp va det du va inn i nå igjen? Glemsk æ.. men æ håpe virkelig for din del at det sitt en spire no ja.. æ e så enig me dæ der du skriv at du kjæm te å gå rett i kjellern hvis tr kjæm.. æ må innrøm æ grue mæ for det sjøl.. men den sorgen får æ ta når den tid kjæm tru æ… Men det bli spennende å hør på fredag om blodprøven din, å skull det vis sæ å ikke slå ut nå på den, får vi bare vent te neste uke.. det bli spennende uansett=)

Også ja, det med innstilling i forhold te andre man kjenne som e gravid, så forstår æ ka du mene.. men så syns æ også at vænna ska støtt opp for hverandre uansett, og da forstår æ godt at du kunna tenkt dæ litt omsorg fra venninna di å. Hu må jo kun ha forståelse for at du mista, selv om hu e gravid.. men godt du har ei positiv innstilling!=) Kan jo vær at venninna di ikke tenkt så my over det, uten å vit at hu såra dæ..

Snartfampå5, det bli spennende å hør kordan det går neste uke ja=) Æ har itj nå kjennskap te spiral æ, så du må gjerne fortell litt kordan det funke.. for du tok den ut på mandag også har du ikm på mandag som kjæm, forsto æ det rett?=) Mannen din har hvertfall den rette innstillinga, så da satse æ på at det bli spire straks ja=)

Tillalill/Tina, velkommen ska du vær!=) Artig å bli flere i gruppa. Vi får ei spennende uke forran oss no;) Har du barn fra før?=)

Jente-84-, så spennende det blir med testinga!=) Du må hold oss oppdatert når du bynne å teste da=)

Ja, der vart det langmail igjen jenta.. men dokker, vi bynne å bli ganske mang inn her no ja.. ska vi ordne oss en kort presentasjons greie inn i ikm – lista? Bare sånn kort sånn at vi klare å hold litt oversikt over hvem som e hvem? Bare sånn nick, alder, evnt fylke vi bor i, hvilken pp? Ka trur dokker om det?=)

Fortsatt lykke te me symptom-jakta, håpe dokker får nånn fine daga fram te IKM=)

Æ har forrestn sove my i dag for å prøv å bli frisk, så no va itj det så lætt å lægg sæ i rett tid..;) hehe.. nattaklæm fra snupsi=)

Skrevet

Søndag (uke 45), 13.11:

- Lilla80

Mandag, 14.11:

- Snupsi87 (24, Sør-Trønderlag, 1.pp)

- Lilla80

- Tessy, prøver på nr 2!

- Jente-84-

- AnnaT

- snartfampå5

Tirsdag, 15.11:

-mucha

-Happy87

Onsdag, 16.11:

-Silja 81

Torsdag, 17.11:

- 2røverdøtre&1røver

Fredag, 18.11:

- Carma78

- Amedillo

- *Iselin*

Lørdag, 19.11:

-

Søndag, 20.11:

-Spenna

-Gutt04_Gutt10

- Tina!

<3 Gravid

Skrevet

1) Nick

2) Alder

3) PP nr.

4) Fylke

5) IKM

6) Ant. barn fra før

1) LilleFie

2) 27

3) 5 (med bare 3 der vi har jobba hardt før og under el)

4) Sør-Trøndelag

5) 13-14 nov

6) 0

Skrevet

1) Nick: Lilla80

2) Alder:snart 31

3) PP nr.3 etter ma i juli, gravid første pp i mai

4) Fylke: Hordaland

5) IKM: 14

6) Ant. barn fra før:0

Skrevet

1) Nick: LilleFie

2) Alder: 27

3) PP nr. 5 (men bare 3 der vi har jobba hardt før og under el)

4) Fylke: Sør-Trønderlag

5) IKM: 13-14 nov

1) Nick: snupsi87

2) Alder: 24

3) PP nr. 1

5) IKM: 14 nov

Skrevet

Den va fin jenta=) Tenkt vi kunn samle dæm, for æ regne me vi skravle my i mellom;) Kanskje nestemann kan dropp tallan, for dæm treng vi vel ikke..;) Ska prøv å få te å sov æ no=) God natt alle jentegull<3

Skrevet

3) PP nr. 1

Nick: Tessy, prøver på nr 2!

Alder:23

PP nr:1

Fylke: Vestfold

IKM: 14nov

Barn fra før: 1 datter (snart 1 1/2 år)

Skrevet

God morgen Jenter! En dag nærmere for oss alle:)

Jeg har en liten time igjen på jobb og manner meg opp til Jobbintervjuet:P

Syns det er rart...nå på natten føler jeg meg liksom litt mer "gravid" eller håpefull om jeg kan kalle det for det... æsj, syns denen ventetiden er noe herk altså!! men gla jeg har dere å skravle med og få ut frustrasjon hehe:D

Ønsker alle en fin dag!!

Skrevet

Hei alle sammen!

I dag er eg lei meg. Har vore positiv lenge no, men i dag testa eg (fra billigetester) ikkje prøvd dei før. MEn den var 150 prosent negativ. Ikm mandag. Har vore og tatt blodprøven min og. Føler at symptomene forsvann med den testen. - Sjølv omd et er tidlig. Har jo mest vore en fornemmelse om å vera gravid som har fore framtredane hos meg. Og det kan jo vera rein innbilling. Elles utflod og mulige festesmerter. Viss blodprøven er negativ så mister eg trua heilt. Sist var den negativ på 8 dpo. no er det 10 dpo og må vel nesten vera positiv. Er uroleg. Veit ikkje koss eg skal takla denne jula utan baby i magen :(

Tessy: MAsse masse lykke til på jobbintervju!!

Klem til alle sammen

Skrevet

3) PP nr. 1

Nick: Tessy, prøver på nr 2!

Alder:23

PP nr:1

Fylke: Vestfold

IKM: 14nov

Barn fra før: 1 datter (snart 1 1/2 år)

1) Nick: Carma 78

2) Alder: 33

3) PP nr 2 etter MA i mai og SA i september.

4) Fylke: Sør Trøndelag

5) IKM: 18-19 nov

6) Barn fra før: 0

Skrevet

Snupsi 87: Prøver å begrense kaffen, selv om det ikke er så lett;) Er jo verdt det om det kan hjelpe! Ellers kjenner jeg vel ikke så mye egentlig bortsett fra litt murringer innimellom og luftsmerter. Har IKM i slutten av neste uke så tror egentlig det er litt tidlig. De gangene jeg har blitt gravid tidligere så var symptomene som PMS så vanskelig å skille hva som er hva. Gleder meg til neste helg!!!

Skrevet

Jeg glemte hele massasje-timen på mandag, satt i mine egne tanker og kjørte rett forbi og hjem....

idag har jeg vært hos legen, pratet litt og tatt blodprøver for å sjekke alt:)

har ufattelig vondt i brystene om dagen, blir bare værre og værre for hver dag... pleier ikke være så ille, så håper dette er ett tegn:)

Skrevet

1) Nick: Trømborg

2) Alder : 26år

3) PP nr: 8 (etter SA i februar)

4) Fylke: Østfold

5) IKM : 19-20.nov

6) Ant. barn fra før: 0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...