Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ny tråd, så den ikke bli så lang ;)

Sett dokker inn, om dokker mangle;)

Søndag (uke 45), 13.11:

- LilleFie

- Lilla80

Mandag, 14.11:

- Snupsi87

- Lilla80

- Tessy, prøver på nr 2!

- Jente-84-

- AnnaT

Tirsdag, 15.11:

-mucha

-Happy87

Onsdag, 16.11:

-Silja 81

Torsdag, 17.11:

- 2røverdøtre&1røver

Fredag, 18.11:

- Carma78

- Amedillo

- *Iselin*

Lørdag, 19.11:

-

Søndag, 20.11:

-Spenna

-Gutt04_Gutt10

<3 Gravid

Fortsetter under...

Da vart det ny tråd jenta=) Æ veit det går an å trykk på cmd + pil ned på mac for å kom ned på sia, å på windows å e det down kanpp vettu, men æ husk itj helt.. ;) Uansett her e vi da=)

Trømborg, æ å krysse fingran for at dokker får en spire te jul, det fortjene dokker no!=)

LilleFie, godt å hør at det hjalp på å kom tebake te senga si=) Herlig!=)

Tessy, æ får skikkelig vondt av dæ når æ høre at du snart bli læng alein igjen etter to herlige uka.. men vi ska hjelp dæ me å få tia te å gå vettu=) Plutselig e han hjæm igjen!=) Har det litt travelt æ no, men får skriv te dokker i kveld igjen=) Kos dokker i kveld da!=) Klæmma

Søndag (uke 45), 13.11:

- Lilla80

Mandag, 14.11:

- Snupsi87

- Lilla80

- Tessy, prøver på nr 2!

- Jente-84-

- AnnaT

- LilleFie

Tirsdag, 15.11:

-mucha

-Happy87

Onsdag, 16.11:

-Silja 81

Torsdag, 17.11:

- 2røverdøtre&1røver

Fredag, 18.11:

- Carma78

- Amedillo

- *Iselin*

Lørdag, 19.11:

-

Søndag, 20.11:

-Spenna

-Gutt04_Gutt10

<3 Gravid

Annonse

Kjekt med ny tråd!

I dag har eg kjent litt stikkinger i magen, og hatt økt utflod, "festeutflod" satser eg på hehe!

Spurte før me fekk ny tråd om nokon andre skal måla hcg i blod????

I kveld skal me på besøk til et vennepar. Ho er gravid, med nr 4. Eldste barn er 5 år, så ganske intenst. Og eg strever med sjalusi. :( Ho er 13 veker på vei. Eg har holdt litt avstand, men i kveld satser eg på ein koseleg kveld. Har holdt meg unna koffein i dag i tilfelle ein liten engel har festa seg og laga morkaka :)

håpar alle har hatt ei fin start på veka! :) klem

Ein ting til. Mannen min forsøkte å forandra litt på neste utreise, slik at han ikkje er vekke på neste eggl., om det ikkje skulle klaffe no. Men det lot seg ikkje gjera. Så no MÅåååå det klaffa!! Orkar ikkje tanken på å ikkje vera gravid i jula....

Shit, det lurer jeg også på?? Jeg har prøvd å trappe ned litt, men har drukket 3 kopper i dag, to kopper jeg kokte selv (med melk i), samt 1 Tine Iskaffe Latte (som jeg er avhengig av!!). Har lest at 2-3 kopper per dag er ok. Hmm??!??!

Jeg prøver også å kutte litt på koffein mellom el og ikm, bare sånn tilfelle. Tror ikke det er kjempefarlig akkurat, men jeg tenker at det er ikke noe vits i å gjøre noe jeg kommer til å angre på senere. Jeg har lett for å angre på ting nemlig.

Ellers har jeg det litt som Lilla80, har hatt masse stikninger et par dager, særlig i dag. Og så har jeg som jeg tror jeg nevnte hatt litt bittesmå "blodspor", og det hadde jeg sist jeg var gravid også. Tror ikke det har noe med "festing" uansett altså, men krysser fingrene for at det kan være graviditetsrelatert likevel :)

Jeg veksler mellom å være skråsikker på at jeg er gravid, og å være skikkelig stressa. Redd for å gå på do i tilfelle premenstruell spotting er begynt. Blæ, har bare så utrolig lyst til å være gravid. Vi kan heller ikke prøve neste gang, så da vil jeg nå!

Annonse

Søndag (uke 45), 13.11:

- Lilla80

Mandag, 14.11:

- Snupsi87

- Lilla80

- Tessy, prøver på nr 2!

- Jente-84-

- AnnaT

- LilleFie

Tirsdag, 15.11:

-mucha

-Happy87

Onsdag, 16.11:

-Silja 81

Torsdag, 17.11:

- 2røverdøtre&1røver

Fredag, 18.11:

- Carma78

- Amedillo

- *Iselin*

Lørdag, 19.11:

- Trømborg

Søndag, 20.11:

-Spenna

-Gutt04_Gutt10

<3 Gravid

Kjenner jeg blir litt stressa av at det er flere her som kjenner på symptomer, for her er det absolutt ingen symptomer i det heletatt. Går på do og håper på festeblødning, men det skjer tydligvis ikke.. Kjedelig. Men slik er det bare. Har bestillt både graviditetstester og el-tester nå, så da er jeg godt rustet til en ny prøveperiode hvis det ikke klaffer denne runden :) Må jo prøve å se positivt på det hele. Jeg bestillte en pakke med 8 eller 10 tester, så jeg kommer nok til å begynne å teste allerede i helgen kjenner jeg meg selv rett.

Hvis det er noen trøst, er det ingen grunn til å tro at det betyr noe den ene eller andre veien om man har symptomer altså. Jeg merket ingenting før 4 dager etter ikm når jeg var gravid med datteren min, og har hatt masse symptomer mellom el og ikm de siste tre månedene uten at jeg har vært gravid av den grunn. Og det er ikke SÅ vanlig å ha festeblødning, så det betyr heller ingenting at man ikke har det.

Uansett om man har symptomer eller ikke, er det eneste man kan gjøre å vente å se. Og håpe så klart :)

Ikke sant:)

Jeg synes det er rart at jeg ikke har pms-symptomer denne pp'n.. Det er vel et år siden jeg ikke hadde ømme pupper før tr kom nå. Samt er ikke i dårlig humør heller. Trodde btw jeg var kvitt kvise-krisen, men i dag har det sannelig kommet 3 nye djevler i området under nesen og under underleppen mot haken.. Søren tute altså!

Holder på å bli syk også, nei å nei:S Vondt i øret og samme side i halsen.

Hei alle sammen, så koseleg å lesa innlegga dekas.

Dei seier at 2-3 kopper kaffe er ok/ eller 3-4 med te, eller ein liter cola. At koffein kan vera abortframkallande. Dei seier og at det reduserer fruktbarheten og påvirker spermen også. Eg var avhengig av pepsi max, men slutta i januar, for å gjera meg klar til me skulle prøva i mai. Men eg drikk litt te, og i dag har eg tatt et glas cola. Vanskeleg å sei dette der, for ein har jo dei som lever akkurat som før og får velskapte barn. Men det er uansett umuleg å sei på forhånd kva slags lite vesen ein bærer, om det er et sårbart et eller robust, så eg trur det er lurt å vera forsiktig. Eg mista sist, og er glad for at eg var forsiktig, det gjorde det lettare etterpå. Tenker koffein er sentralstimulerande (?) er det ikkje det det heiter? så eg tenker at første trimester er lurt å vera ekstra forsiktig med alle ting ift utvikling av viktige organ.Men alle treng ikkje vera så fanatisk som meg :)

Eg er altså så spent no. Håpar håpar håpar for oss alle! Tenk så kjekt om me dag etter dag får lesa at den eine etter den andre tester positivt, det hadde vore fantastisk :)

Litt meir utflod her i dag, og ein fornemmelse i magen. Kvisa er enno enorm :) Me snakkast, i morogn er me ein dag nærare!!!

Det er alltid lurt å fortelle behandlere at man prøver eller at man kan være gravid. Det er nok trygt å få massasje, men min fysioterapeut sa at det er viktig å vite slik at man tilpasser massasjen. Han sa noe om at noe massasje av hender og føtter f.eks. kan gi signaler til kroppen om å slippe egget som er i ferd med å feste seg.

Man kan jo ikke gå rundt å være redd for alt mulig heller, men å si fra til behandleren er jo et enkelt tiltak :)

God dag jenter =)

Så mye rart man kan lese om og få beskjed om ift farer ift unnfangelse!

Det er rart å tenke på at uten nok progesteron fra det gule legemet i lutealfasen, får egget vansker med å feste seg fordi kroppen vår anser det befruktede egget som et "fremmedlegeme", og kommer til å lykkes i å frastøte seg egget! Denne prøvingen får meg til å tenke på hvor rar kroppen er, og hvor lite som ska til for å få et havarert svangerskap.. Ta dette med massasjen også, hva skjeeer liksom!?? :)

Samtidig er jeg enig i at vi kan ikke gå rundt å være redd for alt heller, man skal kunne leve på normalt vis (med noen begrensninger som er kjente fordeler for å bli gravid/ikke skade embryo). Nei, jeg vedder på at alle får en spire før de vet ordet av det selv jeg, og håper det går bra for alle:)

Søndag (uke 45), 13.11:

- Lilla80

Mandag, 14.11:

- Snupsi87

- Lilla80

- Tessy, prøver på nr 2!

- Jente-84-

- AnnaT

- LilleFie

Tirsdag, 15.11:

-mucha

-Happy87

Onsdag, 16.11:

-Silja 81

Torsdag, 17.11:

- 2røverdøtre&1røver

-MinStørsteDrømBlirSann

Fredag, 18.11:

- Carma78

- Amedillo

- *Iselin*

Lørdag, 19.11:

- Trømborg

Søndag, 20.11:

-Spenna

-Gutt04_Gutt10

<3 Gravid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...