Gå til innhold

Hvilken alder er din 'favoritt'?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På barnet altså. Alle aldere har vel noe spesielt ved seg, men dere har vel kanskje en favoritt? Og en dere syntes var 'verst' saks skyld?

Her er lillegutt bare 5,5 mnd og førstemann så jeg har ikke så mye erfaring enda, men av den lille tiden vi har hatt synes jeg 1-2 mnd var verst og 4-5 mnd har vært best :) Hva synes du? Lurer på hva jeg har i vente :) Hehe. Tar meg selv i å alltid være litt redd for at den alderen han er i nå er den beste og at jeg da ikke nyter den nok, men enn så lenge har ting bare utviklet seg til det bedre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns nok 2-4 år har vært best ;) Da kan de gjøre seg forstått, man kan forklare dem ting, de slutter å sove på dagen og de sier mye morsomme ting. Syns babystadiet kan være slitsomt og uforutsigbart. Man vet ikke alltid hva de skriker for.

Skrevet

Nå er snuppa 6,5 mnd, og fra hun var 5 mnd til nå har vært en fantastisk tid, skulle ønske det stoppet opp litt:) De 2 første ukene var også veldig koselig, etter det var alt bare veldig slitsomt...

Skrevet

de første 6 mnd. bare kose mnd:)

Skrevet

Syns de 2-3 første mnd var absolutt verst (kolikk).

Husker da lillegutt var 5-6 mnd så tenkte jeg "wow, for en herlig alder".. så blei han 8 mnd, og jeg tenkte " dette MÅ jo være den beste alderen".. da han blei 1 år tenkte jeg "det er jo nå moroa begynner,DETTE må være den beste alderen"..

Nå er han snart 14 mnd og jeg har i det siste insett at det blir bare bedre og bedre :))

Skrevet

Mi største er 2 år, så jeg har ikke kjempelang erfaring, men kan bare si at jeg syns det er helt topp nå som hun er 2 år. Fra 18 mnd og oppover har vært helt fantastisk. Mi ble ihvertfall roligere, kunne leke mer for seg selv og vi prater godt ilag. Jeg forstår hva hun vil og hva hun mener og dermed uttrykker hun mindre frustrajson. Elsker den alderen hun er i nå.

Den verste alderen med henne var de to første månedene. Det var bare skriking, amming og lite søvn på både henne og meg. Pluss masse hormoner. Savnes overhodet ikke.

Med minstemann var barseltiden en god tid. Jeg var mer avslappet en første gang og han sov mye mer og skrek nesten ikke.

Nå er han 10 mnd og makan til sutring har jeg ikke vært borti. Han er en skikkelig blidgutt, men merker at han vil så mye, men får det ikke til. Han vil prate og gå, men får ikke til. Husker også at storesøstra var veldig sutrete rundt 10 mnd alder. Det er ganske slitsomt når de sutrer og skal ha oppmerksomhet hele tiden. Ikke kan han sitte i ro på fanget, eller ligge i ro når vi skifter bleier. En skikkelig ål. Samtidig så er han jo veldig søt og morsom. Smiler det største gliset og ler så hjertelig. Han er et morsomt vesen, så sånn sett er det jo en artigere alder enn spedbarnstiden.

Men generelt: Det blir bare artigere og artigere jo mer fremtreden personligheten blir :) Det er min mening

Skrevet

Jeg var sikker på at 3 mndr var best, helt til lille ble 4 mndr :)

Skrevet

Jeg er ikke så veldig fan av babytiden. Min favorittalder er derfor når de er fra 1 år og oppover. Da blir det kjempegøy med masse ord og man kan prate og kommunisere med dem!

Skrevet

Min eldste er 3 år gammel nå, og jeg synes bare at det blir bedre og bedre for hver dag som går;)

Men husker at ting ble veldig mye enklere og veldig mye morsommere da språket hennes kom for fullt fra ca 1,5 års alder, og hun endelig begynte å sove godt på natta osv. Fra 2 år og oppover har vært en kjempekoselig og kjempegøy alder, det er helt utrolig når språket deres blir så bra at du faktisk kan føre skikkelige samtaler med barnet ditt, og man får kontakt på en helt annen måte:) Også synes jeg at de første par nyfødtmånedene er skikkelig koselige og unike, med mye amming og nærhet og kos, smelt <3

Så hver alder, sin sjarm er vel min konklusjon ;)

Skrevet

Før jeg fikk barn sa jeg alltid at jeg kunne ønske de ble født som 1 åringer... Etter at jeg fikk barn mener jeg de iallefall skulle vært født som 6 mnd gamle. De første mnd var forferdelige, så jeg synes det var best da han var 8- 9 mnd, krabba rundt og lekte selv. Nå er han 10 mnd og reiser seg så det er blitt mye mer styr og gråt, men tror at det blir bedre når han lærer seg å gå + snakke og jeg gleder meg til at vi kan dra til Eurodisney!

Skrevet

nå er tulla mi 7 mnd og jeg har ingen barn før henne.. men til nå synes jeg at tiden fra 6 mnd er absolutt best! :) men hver alder- hver sin sjarm!

Skrevet

Elsker de første baby-månedene. Synes det er mest slitsomt fra 1-2 år når de bare legger ivei, og vrir seg ut av vogna(aktive barn;)...hehe Så liker jeg det kjempegodt fra 4-5 år, når de begynner å skjønne alt mulig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...