Ine-79 (j-06♥, 2 MA i 2009) Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Hei dere! Det er vel to år siden sist (da jeg mistet sist) jeg var her på bim. Har en lei dag på 2. mensdag... Etter gjentatte hormonbehandlinger etter dette. Og endelig en mann som har fått utredet seg, så ser vi nå at vi nå behovet for assistert befruktning. Vi skal prøve en siste gang med hormoner på begge (det blir hormonelt i hus da tenker jeg ;/... Hehe). Er egentlig ..... lei det, men vi har blitt enig om en siste gang siden han også nå prøver medisiner grunnet nedsatt fruktbarhetsevne. Han har vært hos Purvis på Andologisk senter. Vi har bestemt oss for privat klinikk. Noen anbefalinger? Vi bor på østlandet.
Ine-79 (j-06♥, 2 MA i 2009) Skrevet 11. november 2011 Forfatter #2 Skrevet 11. november 2011 Er det ingen som har efaring fra østlandet? Håper noen her inne kan svare...
eka72 prøver igjen Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Hallo Ine-79 Vi har 3 ferskforsøk, og 1 fryseforsøk hos Ullevål, og har egentlig bare positivt å si om dem. Koselige og flinke leger, sykepleiere og bioingeniører der... Men ventetiden er lang, og de er lite fleksible i forhold til behandligen, er ikke så mye de gjør forskjell fra behandlig til beh. Hadde helt likt regime på alle tre, men måtte avbryte det tredje pga. dårlig nedregulering og måtte gå over til kort regime (altså bare sprøyter) Ble gravid på 2 førsøk, men mistet veldig tidlig... Så ingen baby på oss:-( Etter en ganske lang tenkepause, så fikk jeg fastlegen til å sende henvisning til Aleris i Oslo, og fikk raskt time til samtale... Og fra dagen vi var til samtale og fram til innsett av egg så tok det kun 5 uker.... Føler de har mye bedre tid til oss hos Aleris, dyktige folk..... Det ble et helt annet opplegg også. Både mannen og jeg føler oss godt ivaretatt der.. Vet enkelte syns det er vanskelig å komme igjennom på tlf. der, men jeg har aldri måttet vente så veldig lenge... I forhold til Ullevål er de mye enklere å få tak i også! Lykke til med valget deres! Håper du ble litt klokere ihvertfall:-)
poca Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 Hei Ine! Jeg er 31 år og har amh-verdier som er forenelig med overgangasalder, dvs at befruktning (verken normal eller icsi) eller lite sannsynlig grunnet få egg. På grunnlag av dette vurderte riksen å Avslå vår søknad om ass befruktning! Vi dro på Aleris og en uke etter første time begynte jeg på nesespray. Jeg reagerte ikke så godt på stimulering, men ett egg ble befruktet og delte seg normalt. Nå er jeg 7+1 og kan fortsatt ikke tro at jeg faktisk er gravid. Aleris har en helt annen innstilling, kapasitet og kompetanse, tror jeg. Først var jeg redd for at de bare ville ha pengene mine, iom at riksen sa at løpet var kjørt. Men de tok i betraktning at jeg er "ung" ++ og det gikk på første forsøk. Du kan tro jeg er forbannet på riksen og har lyst å sende de regningen fra Aleris. Har bekjente som er veldig fornøyd med Porsgrunn, hvis du orker kjøreturene... Ventetiden på riksen fra henvisning ble sendt til første samtale var ca 3 mnd ( inkl juli). Men jeg hadde tatt alle prøver på eget initiativ etc så søknaden var veldig "fullstendig" Masse lykke til! håper du finner et sykehus du har god kjemi med og tillit til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå