Gå til innhold

Gule stafylikokker i brystet. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Var til ammepoliklinikken pga såre og vonde brystvorter. Har åpne sår, spekker i begge brystvortene. De tok en melkeprøve, bakterieprøve og det viser seg at jeg har gule stafylikokker.

Jeg fikk ab- kur med diclocil. Men så sa hun at jeg måtte passe kostholdet mens jeg går på kuren fordi man da lettere kan få sopinfeksjon.

Noen som vet hva man bør spise for å unngå dette?

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror soppen er litt som oss: glad i søtsaker...

Og så vil jeg bare si at jeg føler med deg, stakkars! Fikk også gule stafylikokker forrige gang jeg ammet (i tillegg til sopp;) Huffoghuff.

Varier ammestillingene og bruk skjold hvis det kan hjelpe.

God bedring!

Skrevet

Sukker (også frukt) er nok lurt å begrense iallfall. Ellers er det ofte anbefalt å drikke Biola, Cultura eller andre "dyre melkedrikker med fancy bakterier", spesielt i forhold til å opprettholde sunn tarmbakterieflora, men det påvirker nok også resten av kroppen.

Vær veldig obs på symptomene for sopp/trøske, og få behandling fort dersom du mistenker at du kan ha sopp. Ikke "se det an"! Se http://ammehjelpen.no/artikkel/4/Sopp-troske

Ammestillinger og skjold påvirker i utgangspunktet ikke, men siden sår er en inngangsport for så mangt gjennom huden vil det å unngå sår på brystet kunne forebygge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...