Gå til innhold

Sove i hengevugge om natta? 5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har slitt mye med søvn både dag og natt her. Lillegutt på straks 5 mnd sovner bare i armene våre, og våkner med en gang vi legger han fra oss. Resultatet er at pappa og jeg har måttet fungere som madrass døgnet rundt. Men for noen uker siden kjøpte jeg en hengevugge, der jeg legger han på en tynn dunsommerdyne, som legger seg opp etter kantene slik at det blir virkelig lunt og godt. Denne har jeg brukt til dagsovinga, og han sovner uten protester bare jeg vugger 5-10 min. Jeg har liksom vegret meg litt for å bruke denne om natta, uten at jeg ikke vet helt hvorfor. Føler liksom at det blir så tett rundt hodet hans, hvertfall med dyna under, men samtidig så er han jo 5 mnd og er stor nok til å dytte unna dyna dersom den kommer for tett mot nesa/munnen hans? Når han ligger på ryggen er dyna kanskje 3-4 cm unna hvert kinn. Tror ikke han kan klare å snu seg i den, han sitter ganske "fast" siden den er såpass lun.Jeg har liksom hele tiden tenkt at jeg må få han til å sovne i sprinkelsenga si (også denne har jeg gjort veldig lun og fin), men det ser ut til at han trenger bevegelse for å sovne. La han ligge å skrike seg i søvn er uaktuelt.

Hva ville dere ha gjort? Hadde vært godt og hatt litt tid sammen med pappa'n om kvelden uten at en av oss satt med babyn og måtte være musestille fordi han våkner så lett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde satt pris på om noen delte erfaringer med dette. Har alltid tenkt at den kun er for dagsoving, men vet ikke hvorfor. Evt om den gir god nok støtte til å bruke om natta?

Skrevet

Hei .

Begge søstrene mine har latt barna sine sove oppe i en henge vogge . Den de brukte var også sånn at man brettet over en dyne og da ligger barna veldig lundt og godt. Tvilling søsteren min lot han sove der til han var 8 mnd. Han er ganske liten av vekt. Men begynte da å skulle reise seg opp osv. Da flyttet han over i sprinkelsengen. Disse vuggene er visst veldig fine å bruke til banr som har kollikk og det er meningen at barna skal kunne sove i den om natta ikke bare for dagsoving. Så jeg tror du trygt kan legge han der om natta også. Min lille gutt ville ikke sove oppi der i det hele tatt. Hadde vondt i magen fra starten av og når han begynte å bli bra ville han ikke ligge der:). Nå er han straks 6 mnd og har sovet fint i sprinkel sengen noen mnd. Liker best å ligge med armene fri og et lite teppe til å kose seg med. Lykke til med lille gutten og soving.

Stor klem fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...