Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Erinrp!

Jeg/vi har gått på Medicus i 3 år, men måtte søke ved St. Olavs før siste runde pga. økonomi :/ Er veldig fornøyde med behandlingen vi fikk på Medicus, selv om det ikke lyktes oss å få barn!! Mye tilfeldig tror jeg!! Hadde jeg vunnet i lotto hadde jeg helt klart fortsatt på Medicus :) Men etter 5 forsøk og nesten 80 000,- ble det for dyrt for oss nyetablerte og nygifte ;)

Legene ved Medicus er supre!! Nå vet jeg at Erling har sluttet og det er synd, han var supergo!! Terje er også en kjempeflink lege!!! Er usikker på hvem de har fått inn etter Erling, men sikkert flinke folk der fremdeles!! Det jeg liker ved en så liten klinikk (i motsetting til St. Olavs hvor vi er nå) er at man føler seg sett og at man etterhvert blir godt kjent med både sykepleiere, leger og sekretærer :) De visste hvem vi var når vi kom og jeg fikk følelsen av at de virkelig hadde omsorg for oss!! Ikke trenger man å sitte "timesvis" i telefonkø heller! Dette blir litt verre på et større sykehus hvor vi er ett av 7 par som er innom bare på den lille timen vi er der. Selv om leger og sykepleiere er hyggelige og hjelpsomme ved St. Olavs også!

Min favoritt på Medicus er Kari-Mette sykepleier :):) Hun har vært der helt fra starten!. Fantastisk dame!! Gleder meg til å dra innom å hilse på alle når vi har blitt foreldre! :)

På våre 5 forsøk ved Medicus ble vi gravide på 1, men det var ikke liv på UL i uke 7. En såkalt MA (missed abortion).

Etter vi kom på St. Olavs ble vi gravide på 1. forsøk :):) Dette er enten helt tilfeldig, eller så har det noe å gjøre med at jeg har gått til akupunktur! Nå er jeg 14 uker på vei og har sett lillegullet på UL 2 ganger :):) Lykkelig!!!

Håper virkelig du også ruger på gullegget nå!! Lykke til videre på Medicus, jeg tror du kommer til å føle deg godt tatt vare på :) Jeg må også få anbefale akupunktur (som jeg var veldig skeptisk til når ALLE anbefalte meg det for mange år siden). Om det var akkurat det som fungerte er jeg usikker på, men jeg har hatt bare gode erfaringer med det nå ihvertfall!!

Ånei, har Erling sluttet :-( Vi var på utredning hos Medicus i august, og da hadde vi Erling som lege. Var veldig godt fornøyd med både ham og Medicus for øvrig. Fikk konstatert en tett og en trang eggleder, og konkludert med at ivf var tingen for oss. Fikk hormonkur (Femar) som vi kunne prøve til så lenge, og ble utrolig nok gravid på første forsøk med disse. Mistet dessverre 9+2. Siden vi brukte 5 år på førstemann velger vi derfor å gå for ivf nå, men hopper over til St. Olavs. Er jo ferdig utredet, så tidsmessig kommer det på samme. Hadde nok helst brukt Medicus om prisen var den samme, men synes ikke det er verdt flere titalls tusen...

Masse lykke til, jeg vet at dere vil bli godt ivaretatt hos Medicus :-))

Vi har brukt Medicus og har bare godt å si om dem. :) Supertrivelige folk der. Følte oss virkelig godt ivaretatt hele veien. De e veldig hjelpsomme og tar seg god tid i tillegg til at de e superdyktige.

Vi venter nå gutt nr to om to uker (planlagt keisersnitt) etter fryseforsøk. Har en gutt fra før som vi også fikk ved hjelp av Medicus (ferskforsøk - ICSI).

Så her e det gode muligheter! ;):):)

Masse lykke til te dere! :):)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...