søtespire Skrevet 7. november 2011 #1 Del Skrevet 7. november 2011 jeg velger å skrive dette fordi kanskje noen har gått igjennom akkurat det samme som meg.. jeg har skrevet min historie her før, men kan ta det kjapt igjen: jeg er 27 år gammel. vi begynte og prøve august 2009. sluttet å røyke, ble gravid januar 2010. mistet i uke 5. ble gravid igjen i juli 2010, midt i en syklus, helt sykt, men begynte å småblø derfor tok jeg test, men da mista jeg uansett. ble gravid i november 2010. mistet da også i uke 5. ble henvist til gynekolog, ble undersøkt. fant ingenting galt i livmoren, ingen cyster, alle blodprøvene var fine. men jeg skulle få prøve albyl-e og crinone neste gang jeg ble gravid, fordi det var vist at det kunne hjelpe. det tok sin tid å bli gravid igjen, mange skuffelser. så ble jeg gravid igjen, for 9 dager siden fikk jeg positiv test. begynte med engang på medisinene. for 2 dager siden spottet jeg rosa på papiret, var da akkurat 5 uker på vei , på ettermiddagen begynte jeg og blø mer og mer, og har blødd masse, pluss klumper også, hele helga. så jeg mistet nå også. i uke 5. noen som har peiling på hvorfor jeg ikke kommer lenger enn til uke 5? jeg lurer på om det er en forbannelse over meg... gynekologen sa at det neste ble kanskje hysteroskopi eller hvordan det skrives. men jeg vet ikke om jeg vil det... jeg har en stor skrekk for ting som kan gjøre vondt, sykehus osv. dette er noe jeg sliter med... vanskelig å forstå sikkert, men det er sant. men gynekologen mente at hun så ikke noe galt i livmoren min, men hun sa det var rutine og gjøre en sånn undersøkelse... så jeg innser bare at dette ikke går lenger... og innser at å bli mamma kan jeg se langt etter... har fått tips om akupunktur... lurer på om det er det jeg må prøve neste gang... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143760467-fortsettelse-p%C3%A5-min-historie/
Gil Skrevet 7. november 2011 #2 Del Skrevet 7. november 2011 Hei Søtespire! Har du forsøkt å ta crinone fra eggløsning eller tok du det fra positiv test? Jeg har bare forsøkt crinone én gang og tenker at neste gang vil jeg forsøke det fra eggløsning. Valgte å ikke gjøre det forrige gang fordi det er så dyrt, men nå tenker jeg at jeg heller sløser de pengene og kanskje få det til enn å ha spart litt penger og miste. Vet jo ikke om det hjelper, men ser at enkelte anbefaler det. Jeg også mistet tidlig slik som deg - SA uke 7, MA uke 8 (7), SA uke 6 og MA 6,5. Har lest litt om immunologi. I utlandet har de sett at dersom en har mer enn normalt av noe som heter natural killer cells kan prednisolon (kortison) hjelpe (dette finnes det faktisk studier på). Har også lest at de som har født guttebarn tidligere har større sjanse for at immunforsvaret vil oppleve det nye embryoet som et fremmedlegeme og støte det ut. Føler norske leger føyer dette litt bort, men tror dessverre det er en del uvitenhet når det gjelder gjentatte aborter. Jeg tror jeg skal bestille meg time hos en privat gynekolog der jeg bor som er ansett å være svært dyktig. Vet ikke om han er god på gjentatte aborter, men håper jeg kan få en kontaktperson litt nærmere og som er mer tilgjengelig. Den "ekspert-legen" jeg har på sykehuset er der én gang i uken og umulig å få tak i Krysser fingre og tær for at vi får det til snart :-) Leser at flere benytter seg av IVF klinikker i Finland og Danmark, samt andre steder i Europa. Vet ikke om det kan være aktuelt for deg siden du blir gravid på egenhånd, men kan jo være verdt å undersøke. Jeg har forsøkt akupunktur uten hell, men har ei venninne som totalt har hatt 6 aborter med ett svangerskap først og ett i mellom som benyttet akupunktur i det andre svangerskapet. Noen mener kosthold kan ha noe å si og tenker at det i hvert fall ikke kan skade å forsøke med lavkarbo, men jeg drøyer til over jul ;-) her skal det inntaes både gløgg, klementiner, pepperkaker og alt annet deilig smask man kan få i desember :-) Bare en bonus å gå ned litt også etter jul ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143760467-fortsettelse-p%C3%A5-min-historie/#findComment-143762344
søtespire Skrevet 7. november 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 7. november 2011 Tusen takk for svar! dette var interessant. jeg føler det er godt å få informasjon fra andre:) jeg prøvde crinone fra positiv test, fikk ikke resept før... men kan hende du har rett i at det er lurt å begynne fra eggløsning. jeg føler også at de som er her ikke har så mye peiling på habituell abort, jeg føler at jeg har lest mer om dette enn legene!! å det er synd, fordi det er så mange som sliter med dette... ja jeg tenkte også å begynne med lavkarbo, også pga jeg vil gå ned i vekt. er nok overvektig dessverre... men ikke så mye at det har noe å si pga at jeg mister det tror jeg ikke. men uansett, godt å bli litt lettere. takk for et godt og utfyllende svar. =) vi må bare støtte hverandre her inne. det er tøffe tider dette... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143760467-fortsettelse-p%C3%A5-min-historie/#findComment-143762719
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå