Gå til innhold

Teutonia Spirit S3 + Maxi Cosi Cabriofix ?

Anbefalte innlegg

Hei! Er i planleggingsfasen av barneutstyret for tiden og sitter å funderer på barnevogn og bilsete med utstyr fra samme leverandør.

Har lest en del og funnet ut at jeg liker den fra Teutonia - Spirit S3.

Med alt som følger med; fashion bagen, stellevesken, vognposen 1-2-3 og adapteret til maxi cosi cabriofix.

Andre som har meninger og lærdommer av denne vognen ?

Evt. bilsetet ? Eller har tips om noen andre trehjulinger som kunne passe ?

Fortsetter under...

Jeg har den vognen, og hadde tidligere fashion bagen, og bilsetet. Jeg er veldig fornøyd!

Bagen er ikke av de største, passet min høstbaby i ca 5,5 måneder. Men jeg hadde kjøpt vognforlenger son gjør at sportsdelen kan bli litt dypvognaktig (man bytter ut bumperbarne med en "kant" nederst".

God å trille og likte godt at jeg kunne ha babyen mot meg i sportsvogndelen (det synes jeg er viktig). Stabil vogn.

Negativt er at det lett blir riper på understellet når sportsvogndelen står på om man ikke er forsiktig ved sammenleggingen.

Hadde også bilsetet, uten adapter, men veldig fornøyd med setet.

• 1 måned senere...

Jeg har hatt Teutonia Spirit s3 til to barn og jeg elsker denne vognene!!! Den er super å løpe med og fantastisk på tur og i butikker. Den er kjempelett å trille med en hånd også. Vi hadde fashion bag som er genial til å bruke som reiseseng på tur. Ungen ligger lunt og godt. Kan virkelig anbefalle denne vognen:)

• 1 måned senere...

Hei

Jeg hadde den vogna på førstemann, født mai 08, og var superfornøyd med vogna i starten. Dessverre hadde jeg en veldig stor gutt (12kg ved 6 mnd), så han hadde vel plass i babydelen i 3-4 mnd før han måtte ligge i sportsvogna. Når ungen var 15 mnd var det så dårlig plass at han ikke kunne ligge i vognposen men kun med yttertøy. Så vi solgte vogna og kjøpte en større sportsvogn. Har flere venninner som hadde Spiriten - og som også måtte bytte vogn etter 1 års tid... Dyrebart kjøp, når man må kjøpe ny vogn etter så kort tid.

En annen negativ ting er at den er veldig tung å kjøre på snø. Var flere ganger jeg måtte dra vogna etter meg i stedenfor å trille den.

Nå som jeg venter nr to skal jeg heller kjøpe TFK som også er 3-hjuling. Mye større og lunere plass for barnet, og lettere å trille på snø pga større og bedre hjul. Elsker 3-hjulinger, så ingenting å si på det ift stabilitet, trillekomfort etc.

Lykke til!

Annonse

Jeg har spirit s3 og har hatt den til nr 2, og skal bruke den til nr 3 som kommer i april. Har ikke hatt bagen, bare softbag i sportsvognen. Litt stor og klumpete i bilen, men god å trille og lun sportsvognen som kan legges flat. Vi har hovedsaklig brukt den til sove ovn i barnehagen og jeg opplever ikke i det hele tatt at den er liten. Mine barn er litt små, men det er strengt tatt ganske få barn som er 12 kg når de er 6 mnd. Og føder du på våren er det greit å gå over til sportsvognen med forlengerdel eller stormtrekk rundt dunposen når h*n vokser ut av bagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...