Gå til innhold

Hvordan er Reima-dressene i størrelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de store eller små?

har funnet en dress på finn jeg lurer på å kjøpe. i str 86.

Jenta mi bruker 80 og 86 i klær nå. Vil en Reima-dress i 86 holde vinteren gjennom?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes de er ganske store i str.

I fjor hadde vi Reima dress i str 74 hele året, og da brukte hun str 80 i klær. Gikk over til str 86 mot våren.

Så hvis du kjøper en i str 86 er den garantert ikke for liten. Jeg ville tro at den holder helt til våren.

Skrevet

Takk for svar!

Burde jeg heller kjøpe en i 80, kanskje?

Det er det som er vanskelig med å kjøpe brukt, man får jo ikke byttet om det ikke passer..

Skrevet

Første anonym her:

Nå bruker datteren vår 92 i overdel og 86 i bukser, og str 86 i Reimadressen passer henne fint.

Vanskelig å vite hvis man ikke får prøvd den på. Du kan ikke kanskje dra til en butikk i dag for å prøve en der, så vet du hvilken str som passer ditt barn?

Det er jo ikke noe ok for disse små med altfor store dresser, blir vanskelig å bevege seg da. (Vår lille veier forresten ca 12,2 og er 86 cm høy, hvis det hjelper noe)

Skrevet

Jeg synes også de er store i str. Datteren min bruker vanligvis 98/104, og hun måtte ha 98 i vinterdress. Størrelse 104 svømte hun i.

Annonse

Skrevet

Reima dressene er grisestore i str frem til str 80 (dattern min brukte str 68 i reima når hun brukte str 80 i andre klær), men etter str 80/86 er de helt normale i str.

Dattern min bruker nå str 80/86 i vanlige klær og har reimadress som passer helt perfekt i str 86.

Dersom dressen har strikk i livet så passer den bedre selvom den egentlig er litt stor også.

Skrevet

Ja, vi burde sikkert ta turen til en butikk og teste. Men så var det det med å få tid til alt!

Tror jeg dropper finn.no likevel, kjøper heller en ny dress. Men da blir det ikke Reima, de blir litt for dyre, synes jeg.

Skrevet

De er IKKE store i størrelsen! Gutten min bruker 86 i vanlige klær og 86 i reimadress. Kunne ikke hatt mindre enn det.

Skrevet

Joda de er store i str, det er min erfaring fra å ha jobbet i butikk og solgt Reima i flere år. Det er også min erfaring fra egne barn.

Min gutt brukte sin dress i 80 til han var 2 år. Men han er ikke så stor for alderen. Han blir 3 om et par mnd, bruker 86-98 i klær og har str 98 i Reima denne vinteren, den er litt stor for han.

Skrevet

Min erfaring fra 4 barn er at de ikke er store i størrelsen, men helt normale. Ville ha gått for samme størrelse som barnet bruker i klær.

Skrevet

Jeg tror jeg tar sjansen likevel, jeg da. Har arvet en annen dress som passer en stund, men ikke hele vinteren. Kan bruke den om denne blir for stor.

Takk for innspill:)

Skrevet

Syns ikke de er spes store når ungene er større. Da trenger de litt romslighet syns jeg. Så den ikke blir kort i ryggen. Ikke kjøp 80.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...