Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Hun får dukkevogn av besteforeldrene til 2-års dagen, så vi tenkte å kjøpe dukke til henne.. Hun skal bli storesøster til våren så da hadde det kanskje vært greit at hun får sin egen 'baby'?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 vår lille frøken får dukke og dukkevogn til jul. Til jul vil hun være 20mnd. Synes absolutt ikke hun er for liten. Jeg tenker vår kan ha veldig godt av det. Til tross for eldre søsken og barnehage har hun et ordforråd på hele 4 ord. 5 om man regner med "eh eh eh" og panisk vinking med hendene for å få det hun har lyst på, hun har akkurat begynt å gå grunnet sent oppdaget låsninger i rygg og bekken. Tenker at dukke med litt utstyr kan være med på å utvikle henne på flere måter i tillegg til alle bøkene vi leser.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Min 2åring har hatt dukke siden hun var 1år. Hun leker mye med den og vogna, og styrer med flaske, bleie og teppe, og koser seg veldig med det
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 min datter fikk en baby born dukke i 1 års gave, og begynnte å vise interesse for den et par mnd senere. I dag (snart 2 år) har hun flere av de og leker masse med de. Baby born er egnetlig ganske store, men det finnes en mindre variant som heter noe sånt som new born baby, eller noe. Baby born har også hard mage, og mange små jenter foretrekker dukker med myk mage (min jente vil bare ha de med hard mage). Dersom hun liker dukker og leker masse med det anbefaler jeg baby born eller annabelle dukkene, for de får man kjøpt mest løst utstyr til.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Vår 2 åring er helt oppslukt av dukkene sine, storesøster derimot har aldri vært særlig interresert i dukker ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 Takk for svar Tenker vi går for dukke. Vil ha hard dukke sånn at den kan bade Ordforrådet er ikke så stort her heller forresten
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Snuppa vår fikk babyborn da hun var 2 år... det var for tidlig..Dukka var/er for stor.. og ulemplig.. og hun presterte å tegne på hele dukka med sprittusj.. sier ikke at det ikke ville skjedd nå som hun er 3.. men mindre sjanse ihvertfall:P hehe Jenta vår har mye heller ville lekt med de mindre dukkene sine..og det er de sm ligger i dukkevogna hun fikk samtidig med babybornen.. Det finnes mindre dukker som kan bade og..som ikke koster 500 kr;) Det er mitt tips=)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Jeg fikk babydukke til ettårsdagen min (mange år siden nå og hadde den resten av barndommen. Er fortsatt like fin, tegnet aldri på den eller noe sånt fordi mamma sa at jeg måtte være snill med babyen min. <3
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 Datteren min fikk new born dukke til 1-årsdagen. Hun er ikke så interessert i den enda, men er jo fin å ha. Hun gir den klem etter at jeg har gjort det samme! Babyborn dukkene er så stive at de er vanseklige å kle av og på, derfor kjøpte vi en med myk kropp.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #11 Skrevet 7. november 2011 Har ikke lest alle svarene du har fått, så det mulig dete er sagt før, men...: 2åringer er absolutt ikke for små til dukker! Det er en super alder å introdusere det på, en periode hvor man begynner å se økende interesse for late-som-lek. Men en 2åring er heldigvis veldig lite bevisst på om det er en slik dukke eller en slik. Så finn en som passer størrelsen hennes/hans nå. en hun/han kan håndtere, og eventuelt som har de egenskaper dere ønsker. Da tenker jeg ikke på om den kan snakke, tisse/bæsje og slike greier, mer om dere vil ha en myk tøydukke, som er lett å kle på, eller en litt stivere en, som på sin side kan bade... En fire-femåring begynner å blir mer bevisst og også mer takknemlig for spesielle typer dukker og eventuelt fancy funksjoner - så spar pengene en dyr dukke koster til en senere anledning Og viktigst: Lek med han/henne med dukken. Vis fram mulighetene, men aksepter at barnet bruker dukken på andre måter enn det du/dere hadde sett for dere. Da vil interessen øke, fordi dukken også gir barnet et positivt samspill med deg/dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå