Gå til innhold

Hvor ofte avføring ved delamming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 3,5 mnd har alltid hatt daglig avføring inntil for ca 3-4 uker siden, da det plutselig kunne gå 5 dager og når det først kom var det illeluktende og ikke like tyntflytende som tidligere. Da fullammet jeg, og bekymret meg ikke.

For 4 dager siden begynte jeg med mme til ett måltid hver dag (han tar ca 150-200ml) og han har ikke bæsja på 5 dager. Han er ikke særlig plaget når han er våken, men han er urolig om natta mens han sover. Hvor ofte bør han ha avføring nå som jeg har innført mme en gang om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Jeg har ikke noe fasti svar på dette, men kan jo fortelle om hvordan vi har det.

Min datter fikk MME fra dagen etter fødselen pga lavt blodsukker. Den første uken ca fikk hun mye mer MME enn pupp (jeg klarte ikke å produsere nok i starten) hun bæsjet flere ganger om dagen. Selv nå de siste dagene har jeg gått over til kun en til to måltider med MME på natten og resten pupp. Det som har endret seg de siste dagene er at hun bæsjer opp til navlen en gang om dagen og noen ganger med litt (som antakelig kommer mens hun prupper)

I din situasjon ville jeg tro at det ene måltidet ikke ville endre så mye på bæsjerytmen...

Jeg vil også legge til at min datters bæsj er som gult kitt.... og det lukter skikkelig bæsj...

Håper at dette var litt til hjelp, selv om jeg bare skriver det jeg tror...

Lykke til og husk at helsesøster er her for oss ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...