Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. Hvilken preveosjons middel brukte dere etter fødsel? Er ikke sikker på hva jeg skal velge

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke bruke hormoner pga fare for blodpropper, så jeg bruker kobberspiral. Det gjorde jeg før jeg bestemte meg for å få barn også. Det funker kjempefint for meg, og det er deilig å ikke tenke på prevensjon de neste 5 årene.

Dessuten har jeg mensen hele tiden, og ble gravid to eggløsninger etter at jeg tok den ut, så om du planlegger å få flere barn, kan dette være en fin løsning :)

Skrevet

Jeg fikk satt inn hormonspiral 12uker etter fødsel. Syntes det å få satt den inn gjorde ufattelig vondt, og var plaget med smerter/ubehag i mageregionen i etterkant. Det viste seg at spiralen hadde gått igjennom livmorveggen og lå i buken. Så jeg måtte inn på dagkirurgisk og få den fjernet i full narkose - kjempe morro!!!!!!!!!

Så her i huset brukes det regnfrakk, da jeg ikke vil ta p-piller.

Skrevet

Regnfrakk.. hehehe :) Uff, det hørtes skikkelig vondt ut, håper det går bra med deg! Jeg har ikke hatt noen problemer med innsetting, og kun noen få dager med litt mensensmerter i etterkant, så det er det verdt for min del.

Skrevet

Jeg frir til p-sprøyta... har gått på den fra 2003 til 2010 og jeg SLIPPER mensen :-D

Så jeg skal begynne med den igjen nå så fort jeg kan (usikker på hvor fort etter fødsel jeg kan ta den)

Skrevet

Ja, men da har jeg hørt at det kan ta laang tid før man blir gravid, om man ønsker det? 1,5-2 år?

Skrevet

Det kan gå så lang tid, men det er individuelt...

Skrevet

Jeg fikk anbefalt p sprøyte av legen min, men hu nevnte ikke at det kan ta lang tid før man kan bli gravid igjen. Har det tatt så lang tid for deg da du bestemte å bli gravid igjen??

Skrevet

Ingen erfaring med p-sprøyte, men venninnen min gikk på den. Hun ble skikkelig hormonell av den!

Her skal mannen sterilisere seg. Går og venter på innkallelse nå. Veldig glad for akkurat det, siden vi ikke skal ha flere barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...