Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Det vil si å selv finne ord som rimer og ikke bare herme etter ordene som mamma og pappa sier? Min sønn er akkurat 3,5 år og er så interessert i riming, og nå har han skjønt det og rimer selv. Jeg er så stolt og føler selv at det er litt tidlig? Hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Stolt skal du så klart være av din sønn men tidlig er det IKKE!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Jeg jobber i barnehage og har selv to barn, og jeg syns det er veldig tidlig å vise interesse for riming i 3 års-alder, så i min verden har du all grunn til å være veldig stolt! Husker jeg lærte på skolen at det ikke var "forventet" at barn skulle skjønne betydningen av rim før førskolealder.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Vet ikke jeg? Min 4åring "rimer", ikke alltid med ord som faktisk betyr noe, men han får til å rime. Om han ser ordene (med bilder,såklart) foran seg på rimelotto f.eks, så klarer han å rime. Om det er tidlig eller ei spiller da ingen rolle, du har all grunn til å være stolt
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 det er normalt. Noen rimer i den alderen, mens noen snakker nesten ikke
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 min gutt på 3,5 år rimer også..ikke bestandig med ord som finnes, men lager seg egene ord. tror det har mye med om de har lert det hjemme fra de var små.. vi leser mye rim og reglebøker og sangbøker.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Tror ikke det er spesielt tidlig,min gjorde også det i 3-årsalderen...men man kan jo være stolt uansett!Blir stolt av datteren min rett som det er jeg,uansett om det er ting hun er tidlig ute med eller ikke:)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Min på 3 år og tre mnd gjør også det. Jeg har ikke tenkt på om det er tidlig eller ikke fordi han er nr 2 og egentlig selv tror han er minst 5 år.., Han har pratet som en foss i årevis, interesserer seg for bokstaver og tall, synger masse og er veldig flink til å plukket opp tekster han hører på radioen f.eks. Moro med riming da uansett:-)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 "Min på 3 år og tre mnd ......Han har pratet som en foss i årevis" Spesielt. Tydeligvis er begrepet "årevis" forskjellig brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå