Gå til innhold

Andre flergangsfødene: Hvilke tegn hadde dere på at fødselen var nærstående?

Anbefalte innlegg

Gjest To tette❤
Skrevet

Jeg har 2 uker igjen til termin, og har en del kynnere som ikke utvikler seg til noe mer. Men that's it! Slimproppen gikk for 3 uker siden, så det er hvertfall ikke noe fødselstegn for meg;)

Forrige gang gikk slimproppen 2 uker før fødsel, og så hadde jeg tonnevis med energi samme dag som vannet gikk.

Er derfor spent om det blir likt denne gangen, eller om jeg får en haug med fødseltegn i forkant.

Hva merket/merker dere?

Lykke til alle som har fødselen nærtstående:) Snart er vi i mål!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første gikk slimproppen ca 5 uker før termin og så gikk vannet ca 3,5 uke før termin, uten at fødselen startet før 2 timer etterpå...

Med andre fikk jeg tegningsblødning ca 7,5 time før fødselen var et faktum (vannavgang og rier på 2-3 min samtidig) Dette var 17 dager før termin.

Nå skal jeg ha nr 3, og har ikke hatt annet enn modningsrier, sterke kynnere og mensvondt de siste to ukene + veldig nedpress...Men nå er det fremdeles 4,5 uke til termin så ingen hast enda.. Men veldig spent på hvordan dette starter =) =)

Skrevet

Med førstemann fikk jeg plutselig masse energi de siste dagene før fødsel, slet da med å sove, men det gjorde på en måte ikke så mye for jeg hadde så mye energi, hehe (og det var virkelig noe nytt for min del, for hele svangerskapet hadde vært veldig slitsomt med masse masse plager). Merket den siste tiden at kynnerne var mye sterkere og hadde endel nedpress. Fikk en veldig kraftig tegningsblødning tidlig en morgen, nesten to døgn før snuppa ble født, og ble da lagt inn på sykehuset. Hadde da jevnlig vonde rier og 2 cm åpning. Et døgn etter var det fortsatt det samme og ingen fremgang - blødningen var mye mindre, så kunne bli sendt hjem for å vente der istedet. Merket da at riene tok seg kraftig opp og gikk og pustet og peste meg gjennom rier hele dagen. Ville ikke risikere å komme på sykehuset for så å bli sendt hjem igjen, så ville vente så lenge jeg kunne med å dra tilbake dit. Dro da det var 4 min. imellom riene - viste seg at jeg da hadde 6 cm åpning og ble lagt inn på føden. Vannet gikk ikke før under en av pressriene (sprutet utover, hoho!) og snuppa var da ute ca 2 timer etter at vi hadde ankommet føden.

Med andremann hadde jeg sterke, vonde og regelmessige kynnere, samt nedpress allerede fra uke 30 -holdt på i flere timer av gangen, og var derfor bombesikker på at snuppa skulle komme leenge før termin.. Men det gjorde hun ikke, hun kom akkurat på termin... Siste dagene før fødsel fikk jeg heller ikke sove noe som helst, samme som med førstemann. Men denne gangen gjorde det bare at jeg ble dødssliten. Så da de velkjente kraftige kynnerne satte igang -igjen(!)- akkurat da jeg var på vei i seng og håpet så inderlig at jeg skulle få sove noe den natten, så ventet jeg bare på at de skulle dabbe av igjen, og håpet de skulle gjøre det og, for jeg var så absolutt ikke klar for fødsel på det tidspunktet, hehe. Fikk akkurat lagt meg i senga, men måtte opp igjen på do og tisse og da kom hele slimproppen og. "Filler'n!" tenkte jeg, "ikke nååå!!?". Men joda... (hadde forresten 3 minutter mellom hver ri, og hadde hatt det en liten stund). Både mannen og jeg var helt forferdelig stuptrøtte, -han hadde akkurat rukket å sovne, men jeg fikk dratt han opp av senga igjen så han kunne hjelpe meg å pakke sykehusbagen + bag til den kommende storesøsteren som måtte kjøres til besteforeldrene. Kom omsider på sykehuset og hadde da 5 cm åpning. Babyen lå høyt oppe med hodet, hadde masse vann imellom hodet og åpningen, så jordmor tok vannet. Hodet kom da på plass, og pressriene startet like etterpå. Snuppa var ute knappe halvannen time etter ankomst føden ;) (hadde forresten hatt ekstremt nedpress og veeeldig vonde kynnere (rier?) hele dagen i forveien -og snuppa ble født klokka fire på natta).

Blir spennende å se hvordan fødslen arter seg denne gangen :) Har 9 uker til termin, så er jo en liten stund igjen. Men tror ikke jeg bør drøye noe lenger med å reise til føden enn hva jeg har gjort de forrige gangene, da kan det fort ende i hjemmefødsel eller bil-fødsel, og det vil vi jo ikke ha noe av ;) Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Ingen tegn over hodet på at fødselen var nær før riene startet plutselig på kvelden. Noen få timer etterpå - ute! :) Helt likt med begge to. Nå er jeg spent på tredje.... 5 uker igjen.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...