anettepette85 Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Oppdaget idag et hvitt belegg i munnen på lillegutt, svigermor sa at det er trøske, sopp i munnhulen. Har prøvd å google litt om behandlingsmåter, tenkte å teste ut å smøre litt Farris på tungen hans, men lurte også på å hoppe rett på Mycostatin mixtur. Noen som vet om jeg må ha det på resept? Er utrolig lei av å gå til legen, vært der flere ganger sist uke pga brystbetennelse, men drar jo såklart om lillegutt trenger den mixturen:)
Billie Jean Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Det kan jo også være morsmelksbelegg, så jeg ville tatt en tur til helsesøster for å høre. Hvis du har hatt antibiotikakur grunnet brystbetennelse er det sannsynlig at det er sopp dersom det har kommet mer hvitt belegg den siste uken. Jeg husker ikke om jeg fikk mycostatin på resept da jeg og eldstejenta hadde sopp, men jeg husker smertene i brystvorta da soppen hadde smittet over fra lillejentas munn og fått godgjøre seg en stund... Vil anbefale deg på det sterkeste å få sjekket det ut:)
lillenims Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Se http://ammehjelpen.no/artikkel/4/Sopp-troske for informasjon om trøske. Mycostatin er på resept, husk at også mor skal behandles - vanligvis brukes reseptfri salve. Smitten kan gå begge veger. Som andre sier, har du hatt penicillinkur pga brystbetennelse så øker det sjansen for soppinfeksjon MYE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå