Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #26 Skrevet 6. november 2011 Selvfølgelig vet vi voksne at han ikke kan ta ansvaret selv på hunden. Det er mye jobb med hund og vi vet det. og jeg var ikke ute etter å høre om det er mye jobb med hun eller ikke (for som sagt vi vet hvor mye en hund krever) men erfaringer om hund kan "hjelpe" barn med ADHD hi
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #27 Skrevet 6. november 2011 Du virker litt amper, HI. Du spør inne på et anonymt forum om hva folk tror om at familien din skal skaffe hund til din muligens ADHDrammede sønn. Jeg er annie nr 2, og står fremdeles for det jeg skreiv. Jeg syntes man burde skaffe seg hund fordi man vil ha hund, ikke pga et prøveprosjekt man ikke vet hvordan går.... Ingen av de som sitter her inne har svaret på det du spør om. Derfor får du kanskje noen "harde" svar. Det virket veldig lite gjennomtenkt bare, det du kom med. Thats it. Ikke hiss deg opp. Jeg er bare ærlig.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #28 Skrevet 6. november 2011 høres ut som en skikkelig godgutt du har! er det noe vi har lært gjennom denne prosessen så er det å fokusere på alt som er positivt:) Lykke til videre! 20.10
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #29 Skrevet 6. november 2011 Tusen takk 20:10 . Ja han er kjempegod, helt herlig:) Lykke til til deg også uansett hva det enn måtte være:) Vi er heldige som har så herlige barn!! hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #30 Skrevet 6. november 2011 Så hårsår hi? Ikke legg ut spørsmål hvis du ikke kan se svar du ikke vil lese.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #31 Skrevet 6. november 2011 Jeg har erfaring med hund i huset og med barn og hund kan jeg komme med et hett tips: hvis ikke hunden er kommet i hus FØR man får barn bør man ikke få det før barna er store. Det finnes nok av hunder og andre dyr som får alt for lite omsorg og oppfølging. Jeg anbefaler dere ikke et hundenkjøp som hunden og barnet i verste fall betaler en høy pris for. Dyr er mye ansvar! Hvem skal lufte hunden flere ganger om dagen, passe den når dere er på ferie, lufte den når dere en dag ikke skal hjem rett etter jobben, gi den nok mosjon og oppmerksomhet når barnet deres har et høye aktivitetsnivå og lufte den når barnet sover, er hos venner, på fotballtrening, det blåser 25 stive grader ute og er snø over hundens høyde, ta den med til dyrlegen..... osv osv osv
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #32 Skrevet 6. november 2011 21:06 dette gidder jeg ikke engang svare på!!!!! hi
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #33 Skrevet 6. november 2011 etter å ha lest svara dine tror jeg ærlig ikke guttungen din har ADHD engang ass, har selv ADD og jeg er personlig mye roligere enn deg =) så om han har arvet ditt temperament er det ikke rart han har en påstått ADHD. å ærlig, trokke du burde ordne hund, den kommer til å bite rawr!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #34 Skrevet 6. november 2011 21:15 spar deg for den dritten du slenger der. Du kjenner hverken meg eller min sønn så hold deg unna med dine kommentarer. Sånne som deg ødelegger kvelden for oss normale folk. Hi
valkyrien Skrevet 6. november 2011 #35 Skrevet 6. november 2011 Jeg har hund, og eksen har et barn med adhd... Det var ikke bra for bikkja, som ble herja med så mye at hun nå hater barn...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #36 Skrevet 6. november 2011 @valkyrien bra svar, må tenke litt på dyra også, ikke bare ta dem som barnepassere for drittunger som ikke klarer oppføre seg.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #37 Skrevet 6. november 2011 De foreldrene jeg kjenner som har barn med ADHD, har hatt positive erfaringer med anskaffelse at dyr . Noen barn med ADHD blir faktisk roligere av å ha ett husdyr som f.eks hund eller katt.. Føler man at man ikke har kapasitet til en stor hund, så kan man jo skaffe seg en som ikke krever allverdens trening og eviglange turer PS, det går også ann å lære hunder opp til å gå på do i kattedo, så ser ikke helt den problemstillingen du fremlegger 21.06. Er selv dyreeier, og har mer enn ett dyr for å si det sånn, i tillegg har jeg barn og fullt kjør , men å lufte hunden, enten det er 25+ grader eller 25 minus, det er virkelig ikke ett stort problem. Så jeg vil virkelig anbefale ett husdyr, barn generelt har ikke vondt av å vokse opp med dyr.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #38 Skrevet 6. november 2011 nå vil vel kansje ikke jeg definere deg som et normalt menneske da, men ok. stakkars hund ikke gi den en sånn skjebne. se svaret til valkyrien, er det som kommer til å skje. å om du ikke har lyst å høre at du er en møkkakjærring så får du kansje roe deg litt ned da vettu.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #39 Skrevet 6. november 2011 Har jeg sagt at gutten min er en drittunge da??? Ærlig talt da... hi
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #40 Skrevet 6. november 2011 Svært så mange hormonelle bomber det var her inne i dag da... Noen av innleggene skulle en tro det var fjortiser som hadde skrevet.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #41 Skrevet 6. november 2011 En hyggelig tråd slutter alltid uhyggelig..skjønner ikke jeg. skal dere hakke så hakk F......N meg på noen andre:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #42 Skrevet 6. november 2011 Mange svar som kan virke frekke, men jeg må ærlig si at HI ikke akkurat stiller seg i ett bedre lys selv. Om du ikke liker svarene du leser, så ikke svar på de en gang. Enkelte liker å lage kvalme og enkelte har bare sterke meninger som kan vikre litt vell "kvasse". Sånne svar pleier jeg bare å skumlese også går jeg videre til neste:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #43 Skrevet 6. november 2011 Det er ikke en selvfølge ut fra hovedinnlegget ditt, nei. Om du skal få en annen type svar, så må du kanskje legge ut litt mer informasjon i utgangspunktet... dette er en erfaring på lik linje med andre i tråden her, og du svarer vel så krasst tilbake som andre.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #44 Skrevet 6. november 2011 bedre lys?? og siden du vet alt hva jeg skriver så da skumleser du ikke alikevel hva ?? hehe..må le jeg hi
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #45 Skrevet 6. november 2011 Den aller frekkeste på denne tråden her er hi selv.. makan til ordbruk og svaring.. Man flyr da ikke rett i taket bare fordi noen anonyme svarer deg, da tror jeg du har et seriøst problem med temperamentet ditt. Di gir et inntrykk av å være ganske naiv og barnslig rett og slett. Har ingen formening ang spørsmålet ditt. Har selv ei med add og mulig asbergers, og tror ikke en hund ville gjort noen forskjell fra eller til der ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #46 Skrevet 6. november 2011 Til Hi. Ærlig talt! Hva er du egentlig ute etter her? Jeg har selv ADHD og har barn med det. Dyr har vi også. Men med din holdning, så bør du nesten tenke over det at du i hele tatt har barn i hus!!!! Jeg vet til ekstrem grad hva ADHD er, og du er helt på bærtur her. Tror du skal ta deg av det du har i hus, og ikke tenke på å dra flere uskyldige inn i helvetet ditt! Grei gutt, ja, det vet jeg de med ADHD kan være til det ekstreme. Like ekstremt som de kan være "apen i taklampa" hjemme. Har bodd med det i snart 18 år..... Tror du(med mange flere, som lærere osv) bør lære mer om ADHD!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå