Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 med en hund i huset? noen med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Øhh.... merkelig teori. Prøvd med medisiner?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Enig med 20.04 Burde kanskje skaffe seg hund når man vil ha hund, og kun derfor?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Jeg tviler. Jeg har verken hund eller barn med adhd selv, men etter det jeg har sett rundt meg har det ført til at hunden ikke har fått roen den har behøvd og den hadde det ikke bra med seg selv:-(
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Jeg har både hund og barn med "adhd". Kjempefin kombinasjon det! De er ofte veldig flinke med dyr:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 ØØHHH?? er det bare dritt å få her inne? sure ,drittkjerringer som hakker på enten det eller det.. Medisiner har vi ikke prøvd nei..og jeg sier vi har SANNSYNLIGVIS et barn med adhd ikke at VI HAR DET!!!! er fanken bare dritt og møkk her inne..gidder ikke skrive mere når andre bare skal slenge dritt. hi ikke ment til deg 20:06 altså
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #7 Skrevet 6. november 2011 Forstår tanken din, men hvis det er det eneste grunnlaget for å skaffe dere hund så bør dere ikke gjøre det, for en hund er et enormt ansvar!! Når det er sagt så har jeg selv en datter som utredes nå, og hun elsker dyr, og blir skikkelig rolig og harmonisk i samspill med dyr. Hun kan fint sitte i en stall å prate med en hest mens hun klapper den:) Hun elsker katten vår da, litt hardthendt av og til, løfter osv..men skikkelig god og snill med pus:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #8 Skrevet 6. november 2011 Vel. Venninnen min har et barn med adhd og en hund + flere andre dyr. Barnet har en manisk interesse for dyra når de er "nye", men nå som hunden begynner å bli voksen driter ungen fullstendig i hele hunden og blir tverr og vanskelig når noen spør om h*n kan lufte dyret.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #9 Skrevet 6. november 2011 Takk for svar 20:07 ja han er veldig flink med dyr og er veldig snill og har stor empati med andre barn også. derfor vi lurte på om kanskje en hund kan være til hjelp..ikke for at gutten er sååååå slitsom men da får de også lekt sammen og gutten tatt vare på hunden sin. hi
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #10 Skrevet 6. november 2011 Jeg er 2007, og jeg mente det faktisk SERIØST. Grunnen til gåsetegn er fordi jeg ikke er så veldig begeistret for diagnoser. Håper du ikke trodde jeg tullet med deg:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #11 Skrevet 6. november 2011 Tja,-høres ut som et hvilket som helst dårlig oppdratt barn... hilsen 2007
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #13 Skrevet 6. november 2011 Vi har hatt hund og har katt. men hadde hunden da gutten var baby så det er jo ikke noe han husker mye av. Gutten min er ikke en sånn som DRITER i hverken mennesker eller dyr ogjeg vet at det er stort ansvar. det er noe vi aksepterer . hi
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #14 Skrevet 6. november 2011 Haha... hvorfor spør du egentlig, når du ikke er interessert i svar og allerede har bestemt deg? Lykke til med hund.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #15 Skrevet 6. november 2011 Nei 20:07 selvfølgelig trur jeg ikke du tuller. Jeg merker på folks skrivespråk hvem som skal være seriøse eller de som bare skal hakke og være frekke. Takk igjen til deg 20:07 :) hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #16 Skrevet 6. november 2011 Det var fælt til overreagering da HI! Første svaret var frekt formulert, men det var også det eneste. Vet ikke så mye om det, men dyr kan jo ha en beroligende effekt..kommer vel helt an på barnet.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #17 Skrevet 6. november 2011 Jeg har en gutt med asperger syndrom, og jeg tror det hadde vært kjempefint for han om vi hadde hatt en hund eller katt. Kanskje helst katt, siden den klarer seg mer selv. For sønnen hadde ikke likt noe ansvar med dyret og det skulle han sluppet. Men bare for å ha noe å ta seg litt av når han selv føler for det, noe å kose med og bry seg om. Det hadde vært fantastisk!! Men dessverre er han allergisk. Vi funderer på sibirsk katt, men de er litt dyre pr idag.. Jeg har stor tro på at dyr kan hjelpe barn som har det litt vanskelig, føler seg ensomme etc.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #18 Skrevet 6. november 2011 HÆÆÆ? bestemt meg? Hva er det med folk her inne egentlig? Hvor står det at jeg har bestemt meg? fortell meg!!!!! hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #19 Skrevet 6. november 2011 Jeg tror helt sikkert at hund er en god ide, hvis hele familien i utgangspunktet er klar for ansvaret. Men vil anbefale en voksen, omplasseringshund som er grundig personlighetstestet, og rolig. En valp kan være en dårlig ide, og virke mot sin hensikt. I alle fall om familien fra før ikke er spesielt hundevante.. Lykke til! PS riging, og omgang med hester vil jeg også anbefale!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #20 Skrevet 6. november 2011 Takk for svar. det eneste jeg var ute etter er råd eller om noen hadde erfaringer med å ha barn med adhd og en hund i huset. jeg overreagerer ikke men synes det er mange som bare skal hakke hele tiden(alltid noen) så da burde de kanskje hakke på noen andre enn de som faktisk spør om tips og råd. Og hadde dere som slenger dritt hatt barn med forskjellige behov så kanskje hadde dere forstått litt hva de dreier seg om. hi
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #21 Skrevet 6. november 2011 Takk for svar. Ja hester liker han veldig godt også. han blir faktisk ganske rolig av å ri på hest. Generellt alt av dyr er han glad i så som mennesker og andre barn.Er en gutt med mye empati for andre og får høre stadig at han er så snill og hjelpsom mot andre. varmer mammahjerte:) hi
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #22 Skrevet 6. november 2011 20.10 her igjen Så flott da:) Høres ut som min datter, og ingenting er bedre og finere enn de barna som har kjempe empati og omsorg for andre mennesker og dyr!) Slik er som sagt mi jente også, og jeg tenker ofte at det hadde vært såååå mye verre om mitt barn var den som slo andre barn eller rett og slett bare var frekk, for det er mange slike!! Kommer langt med empati og forståelse her i livet:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #23 Skrevet 6. november 2011 Da må dere voksne ta ansvaret fullstendig for hunden, og ikke vente at barnet gjør noe av det. Og jeg kan love deg at dyr i hjemmet ikke gir roligere ADHD-barn.... Det er nyhetens interesse som gjelder, og etter få uker så vil hunden være gammelt nytt, dessverre. Få heller kontakt med en gård dere kan reise til av og til. Da holder nyhetens interesse mye lenger, og barnet får ha kontakt med dyr. Besøkshjem eller lignende, med gård og dyr.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #24 Skrevet 6. november 2011 Jeg kjenner noen som har skaffet hund pga. barn med ADHD, men der fungerer det ikke så bra. Foreldrene har ikke tatt det ansvaret med hund som følger med, for når barna er små er det klart at det også blir mye av jobben som faller på de voksne, så hunden er ikke dressert, veldig urolig, og selv om barnet liker den er det ikke noen "beroligende" faktor i huset. Men om familien er beredt på å ha en hund, og følge opp som ansvarlige hundeeiere, så er det selvfølgelig ingenting i veien for å prøve... men husk at dere også er hundeeiere selv om det ikke hjelper for deres gutt.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #25 Skrevet 6. november 2011 hei igjen 20:10 ja ikke sant. vi prøver lære han det som er riktig og han tar jo igjen etter oss voksne hvordan vi oppfører oss mot andre/hverandre. Han hjelper de yngste å skolen å kle på seg og hvis de slår seg er han der og trøster ,sånn er jeg også så sant det de sier..alt vi voksne gjør ,gjør barna også.uanset om det er vondt eller godt) Godt å høre at jenta di også er sånn, forstår deg fullstendig:) Ingenting er bedre enn snille barn selv de med en diagnose sant. hilsen hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå