Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Jeg har kjøpt noen lerret på europris og skal male noen julegaver, men har noen spm Maler med sånn akryl-maling - skal jeg ha noe lakk/finish etc over når bildet er ferdig? Hva er de små treflisene som følger med til? Hvordan henger man opp et sånt bilde? Fester et feste på, eller? Håper noen kan svare
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Håper du er flink til å male nå da, siden du virker uerfaren ellers! :-D Jeg bruker også bare akryl. Personlig liker jeg mat te bilder best, men d finnes en lakk du kan ta over for å skape den blanke effekten man får når man maler med olje. Treflisene er til å stikke i hjørnene bak for å stive opp. Jeg har aldri brukt dem. De er mer nødvendige på svære lerreter. Jeg har hengt opp mine rett på en skrue, da listene bak kan benyttes til d. Jeg har også spikret inn 2 spiker bak og knøtet på fiskesnøre og hengt opp bildene på det. Eller man kan ramme dem inn, men d er gjerne dyrt. Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå